Gå til innhold

Historiske priser på kjøretimer, spesielt 1972


ivatyr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg betalte kr 110,- per time i 1981. Jeg husker min mor tok kjøretimer omtrent som deg (en gang i første del av 70 tallet) - jeg tror det kostet rundt kr 40,- per timer - men er ikke sikker.

 

Tviler veldig på at det kostet kr 85,- per time - med tanke på prisen jeg betalte.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Snudd rundt så tilsvarer 35 kr i 1972 tilsvarer 260 kr i dagens verdi.

110 kr i 1981 tilsvarer 366 kr i dagens verdi.

 

Ein vanleg køyretime i dag koster omtrent 650 kr.

Rekna rundt basert på historisk verdi, så ville ein køyretime i dag kosta 195 kr i 1981, og 87,40 kr i 1972.

 

Samtidig så har nok dei administrative utgiftene med å drive køyreskule auka svært mykje sidan 70-talet. Både krav til innrapportering av budsjett, omfang og kostnad for å utdanne køyrelæraren, utgifter til å tilpasse skulebilen, lavare forventningar til lønn sidan ein hadde lavare levekostnadar og forventningar til materielle goder, osv.

 

I tillegg har det skjedd ein del med momsen. Om eg ikkje huskar heilt feil så var vell køyretimar momsfrie før, så blei det innført moms som gjorde at prisen gjekk opp, før momsen til slutt blei fjerna igjen (men utan tilsvarande prisnedgang sidan dei fleste køyreskulane ikkje satte ned prisane).

 

 

 

Dersom vi i tillegg ser på historiske lønningar: https://www.ssb.no/a/histstat/aarbok/ht-0901-lonn.html

Så finn vi at arbeidstakar i 1972 tente 19,44 kr per time, og i 1981 49,50 kr per time.

Gjennomsnittslønna i 2017 var 272 kr per time.

At ein køyrelærar tok betalt for det doble av lønnsutgiftene for å dekke bil og adminstrasjon er godt sannsynleg, så at ein køyretime i 1972 kosta 38,80 kr, 99 kr i 1981, og (burde koste) 544 kr i dag virker sannsynleg.

 

35 kroner i 1972 er kanskje litt lavt, men ikkje usannsynleg lavt for ein billig køyretime.

 

Kan det stemme at den tredje køyretimen som du betalte 86 kroner for var ein dobbelttime på kveldstid (mørkekøyring) og derfor hadde eit lite påslag på prisen?

Det er heller ikkje utenkeleg at du betalt 86 kr for ein dobbelttime og at normalprisen var 43 kr (som ligg nært det dobble av gjennomsnittleg timesbetaling i 1972).

 

 

PS. Eg har ikkje tatt hensyn til at ein køyretime også før nok var 45 min og ikkje 60 min, då eg reknar med at kjøyrelærarar også før tok pauser i løpet av dagen, samt førte logg over elevens progresjon og liknande adminstrativt arbeid.

Lenke til kommentar

Snudd rundt så tilsvarer 35 kr i 1972 tilsvarer 260 kr i dagens verdi.

110 kr i 1981 tilsvarer 366 kr i dagens verdi.

 

Ein vanleg køyretime i dag koster omtrent 650 kr.

Rekna rundt basert på historisk verdi, så ville ein køyretime i dag kosta 195 kr i 1981, og 87,40 kr i 1972.

 

Samtidig så har nok dei administrative utgiftene med å drive køyreskule auka svært mykje sidan 70-talet. Både krav til innrapportering av budsjett, omfang og kostnad for å utdanne køyrelæraren, utgifter til å tilpasse skulebilen, lavare forventningar til lønn sidan ein hadde lavare levekostnadar og forventningar til materielle goder, osv.

 

I tillegg har det skjedd ein del med momsen. Om eg ikkje huskar heilt feil så var vell køyretimar momsfrie før, så blei det innført moms som gjorde at prisen gjekk opp, før momsen til slutt blei fjerna igjen (men utan tilsvarande prisnedgang sidan dei fleste køyreskulane ikkje satte ned prisane).

 

 

 

Dersom vi i tillegg ser på historiske lønningar: https://www.ssb.no/a/histstat/aarbok/ht-0901-lonn.html

Så finn vi at arbeidstakar i 1972 tente 19,44 kr per time, og i 1981 49,50 kr per time.

Gjennomsnittslønna i 2017 var 272 kr per time.

At ein køyrelærar tok betalt for det doble av lønnsutgiftene for å dekke bil og adminstrasjon er godt sannsynleg, så at ein køyretime i 1972 kosta 38,80 kr, 99 kr i 1981, og (burde koste) 544 kr i dag virker sannsynleg.

 

35 kroner i 1972 er kanskje litt lavt, men ikkje usannsynleg lavt for ein billig køyretime.

 

Kan det stemme at den tredje køyretimen som du betalte 86 kroner for var ein dobbelttime på kveldstid (mørkekøyring) og derfor hadde eit lite påslag på prisen?

Det er heller ikkje utenkeleg at du betalt 86 kr for ein dobbelttime og at normalprisen var 43 kr (som ligg nært det dobble av gjennomsnittleg timesbetaling i 1972).

 

 

PS. Eg har ikkje tatt hensyn til at ein køyretime også før nok var 45 min og ikkje 60 min, då eg reknar med at kjøyrelærarar også før tok pauser i løpet av dagen, samt førte logg over elevens progresjon og liknande adminstrativt arbeid.

Takk for svar! Etter din utregning så er det sannsynlig at den summen på 85 jeg betalte etter time nr 3 var for dobbelttime. Da var timeprisen 42,- omtrent. Mørkekjøring var ikke aktuelt da, heller ikke glattkjøring. Men at det kunne være en eller begge etter arbeidstid er veldig mulig. Og jeg hadde nok en av de rimelige i Trondheim (i Ila) 

Ellers så var gjennomsnitt timelønn i 1972 for arbeidere i verkstedindustrien ca 12,- 

Endret av ivatyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...