notram Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 Stilles det noe krav til kunnskap for bilverksteder som tar 1500,. pr. t. uten å finne åpenlyste feil på bilen ? 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 Det begynner å nærme seg advokathonorar, og da er det noe som skurrer fælt med logikken Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 (endret) De tar vel mer enn som så hos Audi og ymse andre "premium" merker....Altså, på merkeverkstedene så får mekanikerne og teknikerne endel kursing som går spesifikt på det merket de tar, så sjansen er større for at et merkeverksted skal finne feil. De har bedre feilsøkingsutstyr, m.m. Rett nok har alle verksteder tilgang på ganske mye info om hver enkelt bil, men den største kompetansen er det nok merkeverkstedene som har. Skjønt, min beskjedne erfaring som bileier er at merkeverksted ikke alltid er de som totalt sett er de best egnede, det er store variasjoner etter hvor godt verkstedet er drevet (verksmester) og hvor gode den enkelte mekaniker/tekniker i praksis er.Så min påstand er at det ikke er mulig å komme med ett svar på dette, for det er flere parametre som spiller inn enn bare om de er merkeveverksted eller ikke. Endret 13. januar 2019 av Habla Møberg 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 (endret) Og utskiftning / tilførsel av flere mekanikere kan også gi positivt/negativt utfall. Har vært borti et verksted som lenge var kvalitetsmessig bra, også fanget det ikke alt på EU-kontroll en dag. Håper den mekanikeren fikk litt pes etter at verksted ble gjort oppmerksom på det. Nå skal jo de fleste bilverksteder omstilles til å bli EL-bilmekanikere nå og en eller annen gang inn i framtiden. Endret 13. januar 2019 av G 1 Lenke til kommentar
toffo Skrevet 14. januar 2019 Del Skrevet 14. januar 2019 (endret) Hadde en bil på en nå nedlagt SnapDrive-avdeling. De hadde i hvert fall mer bortforklaringer enn kompetanse. Og en kundeservice som sto i stil. Bl.a. ga de opp å løse problem med ABS hvor jeg så 20 sekunder etter at jeg tok av hjulet at ABS-ringen var sprekt. De nektet å erstatte bremseskiver som fikk kast etter 1000km to ganger etter hverandre hvor neste verksted påviste at calipper hang på og de ristet på hodet over at SnapDrive ikke sjekket dette i hvert fall da de nye skivene hadde fått kast. De klarte ikke å finne ut hvilken AC-kompressor det var på bilen (fantes 2-3 muligheter) fordi de ikke klarte å lese typenr fra motorromet - tok meg 10 sekunder å fotografere med mobilen... osv Endret 14. januar 2019 av toffo 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå