Simen1 Skrevet 14. januar 2019 Del Skrevet 14. januar 2019 (endret) Du kan få en gratis prøvetur hvis du kommer hit :-) Endret 14. januar 2019 av Simen1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 14. januar 2019 Del Skrevet 14. januar 2019 (endret) Tesla P85 sept 2013 og snart 110 000 km her. Ingen feil på bilen til nå som jeg vil kalle "problem". Ingen driftsstans, og service har jeg alltid fått når det har vært behov. Har som regel spart tid på service fordi jeg som regel får bilen tilbake rengjort utvendig/innvendig og fått lånebil. De kjører deg også gratis til/fra flyplassen dersom du velger å legge servicen til en ferie. Største "problemet" jeg har hatt er en punktering. Ikke ofte jeg gidder å skrive om de positive sidene ved å eie en Tesla, men under denne artikkelen mener jeg det var på sin plass. Det var jo en del problemer med S/X i starten, men de færreste med nyere biler har problemer. Tåpelig av Byton-sjefen å rakke ned på en konkurrent på denne måten. Mulig han har hatt problemer med sin bil, men alle produsenter vil ha enkeltbiler med problemer. Og selveste Toyota måtte vel kalle tilbake hundretusener av biler for ikke så lenge siden også. > Bare de aller mest entusiastiske vil godta så mange problemer som Tesla har slitt med Er det ikke slik også med menigheten til Apple? Muligens er det de samme kundegruppene. Apple-produkter er kjent for å være brukervennlige og driftssikre. iPhone passer best for "vanlige folk" som ikke er så veldig teknologiinteressert og bare vil ha noe som fungerer. Endret 14. januar 2019 av hekomo Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 14. januar 2019 Del Skrevet 14. januar 2019 Byton-sjefen: - Bare de aller mest entusiastiske vil godta så mange problemer som Tesla har slitt med Hva skal man da si om de som i sin tid kjøpte biler som Buddy og Think? Tror vi skal være glade for at Tesla har pushet utviklingen fremover. Bit for bit har elbiler blitt både bedre og billigere. 'Entusiast-kravet' for å bruke elbil blir heldigvis stadig lettere å oppfylle. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 14. januar 2019 Del Skrevet 14. januar 2019 Han sier ikke at det ikke er bra at Tesla egenhendig har snudd markedet på hodet. Han påstår at Tesla har veldig mange problemer, og at når de prøver å nå massene så vil ikke folk godta det slik "early adopters" kanskje var villige til å overse problemer. Men han driver bare med brystdunking og tull. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. januar 2019 Del Skrevet 14. januar 2019 Du kan få en gratis prøvetur hvis du kommer hit :-) Så tilbudet om gratis bil må i så fall komme fra noen andre? Om jeg ikke tar feil holder du til godt nord for polarsirkelen, og der ferdes jeg sjelden, men takk for tilbudet. Nå mangler det ikke på Teslaer (eller andre elbiler) i min omgangskrets, så mulighetene til prøvekjøring er absolutt tilstede. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. januar 2019 Del Skrevet 14. januar 2019 (endret) Jeg sa aldri at jeg hadde noen tesla å gi bort, det jeg skrev var "om så de fikk en gratis.." Men siden du spør så kan jeg være behjelpelig med å vise i praksis hvorfor akkurat Tesla har mange fornøyde kunder. Endret 14. januar 2019 av Simen1 Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 14. januar 2019 Del Skrevet 14. januar 2019 Selskapet som ikke har levert ett eneste produkt har vel litt å bevise før de burde kritisere andre. 8 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. januar 2019 Del Skrevet 14. januar 2019 Pga Stockholmsyndromet, antageligvis ... Ja, alle Tesla eiere lider av samme sinnslidelse. Sannsynlig... 5 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Ett av symptomene er svekket sans for humor. 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Det forutsetter at haterne faktisk har humor og ikke bare hets. 3 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 En eventuell mangel på humor kommer neppe av at man har kjøpt Tesla, men jeg vil anta at det er en stor andel analytiske mennesker som har kjøpt Tesla og andre elbiler. Humorister som ikke planlegger lengre frem enn neste pub-besøk kjøper neppe Tesla. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Kjører ikke til pub'en. Og i hvert fall ikke hjem. (Men kanskje min fremtidige ikke-Tesla kan gjøre det for meg?) Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Ett av symptomene er svekket sans for humor. Typisk for Tesla/Musk-menigheten. Kanskje ikke så rart når sjefen sjøl er så ekstremt hårsår. Kjenner mange Tesla-eiere, og 95 % er heldigvis helt vanlig mennesker uten fanatiske trekk. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Typisk for Tesla/Musk-menigheten. Kanskje ikke så rart når sjefen sjøl er så ekstremt hårsår. Kjenner mange Tesla-eiere, og 95 % er heldigvis helt vanlig mennesker uten fanatiske trekk. Foreslår at du editerer denne kommentaren jeg, som bryter med forumets regler. Lenke til kommentar
Coldflight68 Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Carsten Breitfeld tror jeg TU mener Lenke til kommentar
Ibrahim Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Helt enig, de jeg kjenner til tilsier at Tesla eierne er de mest fornøyde og ønsker å kjøpe igjen:) Pga Stockholmsyndromet, antageligvis ... Helt absurd å nevne Stockholmsyndromet og Tesla i samme setning. Jeg er en heldig eier av Tesla Model S og bedre bil enn denne finns ikke. Entusiasmen til Tesla eiere er virkelig ekte, ingen tvinger oss til dette, virkelig ingen. Likevel dukker opp enkelte individer som prøver iherdig å snakke negativt om vår helligdom. Problemet med disse mennesker er at de aldri har brukt en Tesla ! Lenke til kommentar
RzR_394473 Skrevet 14. september 2019 Del Skrevet 14. september 2019 "Byton vil heller ikke bygge sitt eget servicenett. Det koster alt for mye, og det er mange andre som har kapasitet til å gjøre jobben." Nå er ikke Tesla perfekt her, men min erfaring er at man får ting reparert innen rimelig tid her i Trondheim. Men ser mange fallgruver for Byton her. De bør iallefall ha kontroll på de service-verkstedene som skal gjøre jobben da jeg ser for meg mye hummer og kanari her. (Les: Jeg avfeier ikke ordningen uten å ha sett det i praksis) Det er svært lite service som kreves på en EL-bil. Det skal i teorien kun være bytte av rene slitedeler. Oppgraderinger gjøres digitalt. Tesla slet veldig i starten med typiske garantisaker, fordi de ikke hadde testet godt nok før de slapp spesielt Model S. Men det var nok en del av strategien. Byton velger å gjøre det anderledes fordi de ikke kan spille de samme kortene som Tesla gjorde (og som Tesla fortjente da det var de som åpnet markedet.) Lenke til kommentar
RzR_394473 Skrevet 14. september 2019 Del Skrevet 14. september 2019 Både den tyske finansministeren og samferdselsministeren har gitt bilindustrien klar beskjed om å bygge utslippsfrie biler eller risikere dø ut. Spesielt Kina er forventet å oversvømme Europa med billige og bra Elbiler. https://www.reuters.com/article/us-germany-emissions-autos/german-minister-to-carmakers-invest-in-electric-cars-or-lose-out-idUSKBN1HN0CB Du bør se dette i en større sammenheng: EU (Tyskland og Frankrike) har presentert sitt frikort til sin bilindustri, slik at de kan fortsette å produsere fossil-SUVene de casher inn på, og det er å droppe å bruke en LCA for å avgjøre en bils miljøindeks, men i stedet kategorisere en EL-bil som en nullutslippsbil uavhengig av type, vekt, størrelse, energibruk, produksjonsmetode, materialbruk, etc. Dvs at hvis du selger en elektrisk stor SUV med 0 CO2 pr km i utslipp, og en fossil SUV med 190 CO2 pr km i utslipp, når du fortsatt EU-kravet om et gjennomsnitt på 95 CO2 pr km pr produserte bil. EU jobbet hardt med bilindustrien for å få de til å senke utslipp på biler, noe industrien jobbet hardt i mot, og til slutt løste ved å jukse. Dette er pisken og gulroten, som også skal forsvare EUs kommende økonomiske intensivere når det gjelder å bygge batterifabrikker. De har til og med gjort reglene sånn at de som produserer biler med høyere gjennomsnittlig masse (Mercedes-Benz, BMW of Audi, skal få ha et høyere gjennomsnittlig utslipp. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå