Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ønsker et reelt forhold med min fuck friend


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sitter nå med et dilemma kanskje flere har vært borti, forhåpentligvis begge kjønn.

Jeg er da en jente i midten av 20 årene.

 

Jeg og min fuck friend (FF, par år eldre) startet å date for et par år siden, iallefall slik jeg så det. Vi dro på kino, var mye sammen, så på film, dro på turer og ellers litt sånne "par ting". Møtte noen av vennene hans også. Men så stagnerte det på et punkt, der han syntes at det gikk litt fort og om vi kunne ta det litt med ro og være casual en periode.

Var ganske forelsket i denne mannen jeg, og hadde ingen andre planer, så sa ja, Har som regel et veldig chill forhold til det sånn sett. Men etter hvert så ble han mer og mer fraværende, og 6mnd etter den avtalen ble gjort (nesten 1 år "sammen") så måtte jeg ta meg en pause pga personelige problemer. Det ble for mye.

 

Men noen mnd senere så tok han opp kontakten igjen, og ville være casual, FF, whatever. Jeg tenkte at why the fuck not, tok hintet sist liksom, hadde ingen følelser igjen... trodde jeg da.

Nå 4 eller 5 mnd inn i det så klør det litt i hjerterota.
Vi kommer kjempegodt overrens, fantastisk sex, prater mye når vi er sammen. Og jeg fikk endelig vite grunnen til hvorfor han ikke vil ha kjæreste. Han ønsker ikke å ha noen han MÅ bruke penger på, han liker stillhet/sitt eget selskap etter jobb, han kaller seg en egoist. 

På dette punktet er vi på mange måter også ganske like, jeg trives godt i mitt eget selskap, men kunne tenkt meg noen å dele seng med, en partner å dele hverdagen med. Jeg er sikkert hakket mer egoistisk da jeg ikke ønsker meg barn, feks.

 

Jeg har jo tidligere blottlagt følelsene mine for fyren.

Han har planer om å flytte fra byen om ikke så alt for mange måneder.

Bør jeg etterhvert foreslå et casual/exclusive forhold mellom oss? Selv om at det blir distanse til å starte med (har lenge hatt planer om å få til å flytte til samme region, så om det går bra å snakke med han så passer det jo bra). Har tenkt å spørre om særbo (at man er sammen, men bor i hver sin leilighet) kunne vært no.

 

Trenger litt råd/tips :)

Hvis dere ikke har noe relevant å komme med så setter jeg pris på om dere lar være å svare!

 



Anonymous poster hash: 1f548...dc0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil ha en annen type forhold, må du nesten foreslå det, ja. Han kommer nok ikke til å gjøre det. I hvert fall ikke med tanke på at han tok initiativ til det dere har nå og han har gitt uttrykk for at han liker det slik det er nå. Men ikke forvent all verden. Det er en god mulighet for at han ikke går med på forslaget ditt. Og da bør du vite om du skal (true med å) gå (ikke at det nødvendigvis hjelper) eller om du er villig til å fortsette som nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Konfronter ham med det, men ikke still et ultimatum for ham. Mange av oss menn går langt for å opprettholde et forhold barsert kun på vennskap og sex så et ultimatum risikerer at han går inn i et forhold halvhjertet og du ender med å bli såret.

 

Er han alvorlig på at han fortsatt bare ønsker et casual forhold så avslutter du bare kontakten. Du trenger ikke å forklare deg før hans neste fremstøt hvor du da enkelt og greit informerer om at det blir for vanskelig for deg. Og hvis han da bedyrer at han nå er villig så gir du bare beskjed om at det er for sent. Du har gått videre.

 

Beste måten å komme over noen på er å skape avstand og unngå kontakt. Følelser forsvinner fort nå man ikke fortsetter å helle bensin på bålet.

 

I utgangspunktet høres det ut som at du allerede vet hvilken vei dette vil gå. Massevis av andre gode sexpartnere som også vil ha et samlivsforhold med deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste av oss vil heller ikke ha kjæreste, er egoistisk og liker friheten...alt dette helt til noen man virkelig liker dukker opp selvfølgelig. Noe som ikke skjer veldig ofte. I mellomtiden beholder man så mange tilganger på sex man kan. Det ligger programmert i mange av oss menn ikke å brenne broer til lett tilgjengelig sex. Det skjer sågar stadig at man må ha såkalte «vedlikeholds-ligg» hvor man egentlig ikke vil ha sex med akkurat den personen, men gjør det for å opprettholde relasjonen.

 

Erfaringsmessig blir det nesten alltid slik at jenter ønsker «noe mer» fra deg som fuckfriend, da jenter sjelden ligger gjentatte ganger med menn de ikke kunne tenke seg å være eksklusive med. Vi gutter derimot gjør dette hele tiden. Hele denne historien passer veldig godt inn med denne realiteten.

 

Du må stille deg spørsmålet; hva vil jeg ha ut av denne relasjonen, og gir han meg det jeg vil ha? Du kan like gjerne si at du ønsker eksklusivitet, så får du svar på om han vil noe mer.

Endret av coffeee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Men noen mnd senere så tok han opp kontakten igjen, og ville være casual, FF, whatever. Jeg tenkte at why the fuck not, tok hintet sist liksom, hadde ingen følelser igjen... trodde jeg da.

Nå 4 eller 5 mnd inn i det så klør det litt i hjerterota.

Vi kommer kjempegodt overrens, fantastisk sex, prater mye når vi er sammen. Og jeg fikk endelig vite grunnen til hvorfor han ikke vil ha kjæreste. Han ønsker ikke å ha noen han MÅ bruke penger på, han liker stillhet/sitt eget selskap etter jobb, han kaller seg en egoist. 

På dette punktet er vi på mange måter også ganske like, jeg trives godt i mitt eget selskap, men kunne tenkt meg noen å dele seng med, en partner å dele hverdagen med. Jeg er sikkert hakket mer egoistisk da jeg ikke ønsker meg barn, feks.

 

 

 

Anonymous poster hash: 1f548...dc0

 

Abort mission girl, han fortalte deg rett ut at han ikke vil ha deg, han sier rett og slett han ikke vil ha noen som helst, og rett etterpå så babler du om hvordan dette betyr at dere er perfekt for hverandre. 

 

Du vil garantert bli såret. Han vil kke være sammen med deg. 

 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 3
Lenke til kommentar

TS her.
Svar til siste da, er ikke etter det siste/nåværende "forholdet" at jeg mener at vi er perfekt for hverandre, det er noe jeg fikk for meg helt i begynnelsen etter vi hadde datet en stund.

 

Vi har alltid vært eksklusive, noe jeg ordnet når vi ble casuale første gangen. Jeg sa rett ut at om han skulle ha ubeskyttet sex med meg så fikk han ikke pule rundt med andre, noe som han syntes var en grei ordning.

 

Har seff lest om solskinnshistorier om folk (både menn og kvinner) som har gått fra ff til forhold, så har jo et lite ønske om å oppnå det samme, selv om at jeg er pinelig klar over at det kan gå begge veier.

Noe ultimatum vil jeg ikke stille, det er urettferdig og dårlig gjort. Har fått det selv før, og syns ikke noe særlig om det. Om han vil fortsette som casual/eksklusiv når han flytter så vil det være greit i en periode.

Jeg orker ikke å fiske etter noe annet i byen her uansett da jeg har tenkt å flytte, og det bare ville skapt problemer om han nye da ikke ville det. For jeg har ingen planer om å komme tilbake hit om jeg først kommer meg unna :p

 

Jeg kommer til å foreslå det/snakke med han om casen noen uker før han flytter uansett, for da føler jeg at det er litt vinn eller forsvinn for min del.

Jeg ønsker bare å vite om jeg for han er "kjærestematerialet" eller om jeg bare var og alltid har vært en ff.



Anonymous poster hash: 8477a...e82
Lenke til kommentar

Jeg har vært i slike situasjoner hvor duden helt klart likte meg og det ble noe mer til og med, slik jeg fikk min første seriøse kjæreste faktisk. Hvis det ikke har skjedd etter to år så vil det mest sannsynlig ikke skje. 

Edit: Distansen gjør også dette ett veldig lite tiltrekkende alternativ. Man kan si at kjærlighet er alt man trenger men for en del mennesker så har avstand en del å si. Jeg tror ikke avstanden vil bringe dere nærmere målet ditt for å si det sånn, så uansett om du får overbevist han om å gjøre dette så vil det mest sannsynlig ikke vare. Var jeg deg og veldig seriøst into denne karen hadde jeg prøvd å fortsette som kun venner til dere er i den posisjonen hvor dere kan date igjen og du kan se om det funker etter tid fra hverandre, nå har du ikke nevnt hvor gamle dere er heller så kanskje dere vokser litt også?

 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Jeg bare tror at han tror at jeg er typen som er klar for å kjøpe hus, få 3 barn, hund, bil og båt.
For han vil jo "leve livet", reise, game. Mye av det samme som jeg gjør.

Vi har, på mange måter, helt like delmål der vi er nå. Jeg reiser også en del, alene for det meste, ønsker meg ikke et A4 liv. Jeg liker også frihet, men savner litt å være i et forhold.

 

Tror du ikke det ville vært verd å i det hele tatt ta opp?

For han er veldig real, så vil liksom ikke være bitcha som plutselig kuttet all kontakt og bygget en mur liksom.



Anonymous poster hash: 8477a...e82
Lenke til kommentar

Pass på så du ikke blir lurt nå. Å gi eksklusivitet til en fuckbuddy har jeg aldri vært borti. Det gir ikke mening; du skal ikke være åpen for andre, samtidig som du ikke har funnet noen du liker godt nok til å kalle dama di? I hvert fall ikke i den alderen dere er i.

 

Hygiene-argumentet ved ubeskyttet sex er mange jenter opptatt av, i hvert fall i edru tilstand, men hvis dama krever eksklusivitet for å la deg kjøre naturlig så er vel normen i dag bare å lyve.

 

Hvis dette er en alminnelig oppegående og over middels kjekk fyr så er sannheten at han slayer nye samer hver uke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

TS her.

 

Sjekker meg ganske jevnlig, så da er han iallefall ekstremt nøye med hvem han har seg med hver uke.

 

Alltså, jeg skjønner tvilen til folk her.

Men jeg har kjent han ganske lenge før vi begynte å date, og han er ikke dum heller. I byen her vet alle hvem alle er, så om 1 hadde vært med flere hadde det kommet ut blandt folk rimelig fort.

Jeg velger derfor å stole på han intill det motsatte er bevist, men vil ikke bli alt for overrasket om det skulle vært tilfelle. Men takk for advarselen I guess.



Anonymous poster hash: 8477a...e82
Lenke til kommentar

Du stoler på ham, men sjekker deg ganske jevnlig til tross for at du selv ikke har sex med andre, ok.

Gammel vane jeg fikk tidligere. Å si jevnlig er kanskje å ta litt hardt i, for har ikke gjort det på kanskje 1 år, men må innrømme at jeg var forsiktig til å starte med.

Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ville stolt på han selv om vi hadde gått hver vår vei. Jeg har hatt folk som har stukket meg i ryggen, 1 gang var det typen min, og nå sist gang var det vennene mine.

Han er den eneste som ikke lot meg ligge skadeskutt alene, for å sette det på spissen.

Så jeg tror jo at han bryr seg, men jeg vet ikke helt på hvordan måte.

 

 

 

Anonymous poster hash: 8477a...e82

Lenke til kommentar

Kjærlighet gjør blind, er det noe som heter.

 

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men jeg selv har hatt ubeskyttet sex med en del damer opp igjennom livet og jeg har aldri hatt en kjønnssykdom. Så å ta dét som en målestokk på hvorvidt han også knuller på andre eller ikke slår meg som noe naivt.

 

Jeg sier ikke at han nødvendigvis gjør det, men vi menn er menn og de fleste av oss går nok litt lenger for sex enn hva dere kvinner gjør.

 

Bare pass på dine egne følelser så du ikke blir såret. Når man har romantiske følelser for noen som ikke har det for deg så er det en stor sannsynlighet for at det er hva som skjer.

 

Å bite negler er en vane, noe man gjør ubevisst uten en god forklaring. Å gå til legen for å sjekke seg for kjønnssykdommer uten symptomer eller andre bekymringer er knapt i samme liga ville jeg tro.

Endret av Invader Zim
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kjærlighet gjør blind, er det noe som heter.

 

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men jeg selv har hatt ubeskyttet sex med en del damer opp igjennom livet og jeg har aldri hatt en kjønnssykdom. Så å ta dét som en målestokk på hvorvidt han også knuller på andre eller ikke slår meg som noe naivt.

 

Jeg sier ikke at han nødvendigvis gjør det, men vi menn er menn og de fleste av oss går nok litt lenger for sex enn hva dere kvinner gjør.

 

Bare pass på dine egne følelser så du ikke blir såret. Når man har romantiske følelser for noen som ikke har det for deg så er det en stor sannsynlighet for at det er hva som skjer.

 

Å bite negler er en vane, noe man gjør ubevisst uten en god forklaring. Å gå til legen for å sjekke seg for kjønnssykdommer uten symptomer eller andre bekymringer er knapt i samme liga ville jeg tro.

 

Det at kjærlighet gjør blind lærte jeg desverre på den harde måten da min X plutselig fant tonen med hans bestevenninne og jeg nektet å innse det med en gang.

 

Mtp kjønnssykdommer så er jeg bare utrolig paranoid, har alltid vært det. Skal ikke mer enn litt kløe til før jeg tenker at det kan være greit med en sjekk. Har aldri vært noe farlig.

Men som nevnt, vi har kjent hverandre svært lenge før vi begynte å date, og endte som ff. Så når vi tok samtalen og han sa at han ikke sover rundt med andre, så valgte jeg å tro på det. Har slått meg til ro etter vi snakket sammen den gangen med det, og har ikke sjekket meg siden.

 

Følelsene mine er per nå litt over alt, men tenker at det uansett vil være best for min egen del å få en grei avslutning på det før han drar uansett.

 

Anonymous poster hash: 8477a...e82

Lenke til kommentar

Er man seksuelt aktiv med flere partnere, eller ens partner er seksuelt aktiv med flere partnere bør man i aller høyeste grad teste seg jevnlig og ikke bare hvis man merker symptomer. Gonoré- og chlamydiainfeksjoner gir ikke alltid symptomer, spesielt hos menn, men de fucker deg fortsatt opp og du er fortsatt smittsom.

 

Testing er også gratis, så det er overhodet ingen grunn til å la det være.

Lenke til kommentar

Er man seksuelt aktiv med flere partnere, eller ens partner er seksuelt aktiv med flere partnere bør man i aller høyeste grad teste seg jevnlig og ikke bare hvis man merker symptomer. Gonoré- og chlamydiainfeksjoner gir ikke alltid symptomer, spesielt hos menn, men de fucker deg fortsatt opp og du er fortsatt smittsom.

 

Testing er også gratis, så det er overhodet ingen grunn til å la det være.

 

Virker som om at alle mener han har seg med flere... selv om flere kanskje gjør slikt så kan det hende at denne mannen kanskje er ærlig?

 

Anonymous poster hash: 8477a...e82

Lenke til kommentar

 

Virker som om at alle mener han har seg med flere... selv om flere kanskje gjør slikt så kan det hende at denne mannen kanskje er ærlig?

 

Anonymous poster hash: 8477a...e82

 

 

Tyv tror hvermann stjeler?

 

Det er mulig at han har flere sexpartnere, men det er det ingen av oss som vet. Det som i hvert fall er sikkert, er at trådstarter må ha tillit til ham. Ellers blir et eventuelt forhold vanskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...