Vernoklrttr Skrevet 12. januar 2019 Del Skrevet 12. januar 2019 Hei. Er denne bilen et bra kjøp hvis jeg får den til ca 60k? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=135657571 Lenke til kommentar
BeyondALL Skrevet 12. januar 2019 Del Skrevet 12. januar 2019 Jeg er ingen ekspert, bilen ser fin ut, men husk at den er gammel. Det blir dyre servicer fremover om du ikke kan trylle selv ? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. januar 2019 Del Skrevet 12. januar 2019 Det er rart at bilen er uten skilt. Sjekk opp i grunnen til dette. Biler som har stått lenge kan ha ymse problemer pga det. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 (endret) Disse har problemer med registerkjedet. Ville holdt meg langt unna med mindre du får garanti på at problemet er reparert. Ryker kjedet ryker hele motoren som regel. The N47 engine family is prone to excessive timing chain wear and premature failure.[3] Rattling noise from the rear of the engine is indicative of the condition. Timing chain failure may call for engine replacement or a costly repair. The most seriously affected units which require the most extensive repairs were produced from 01.03.2007 to 05.01.2009. https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N47#Timing_chain_problems Endret 13. januar 2019 av sedsberg Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 (endret) Annonsen er utløpt . Ikke noe bra deal om du får det samme kjøretøyet til 51 tusen https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=137495313 Les teksten på denne ... og sjekk mobilnummer. Endret 13. januar 2019 av syar2003 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 50 tusen virker mistenkelig billig for 09 modell med under 100 tusen km. Det er rimelig å anta at bilen har ett eller annet problem som det ikke skrives noe om. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 50 tusen virker mistenkelig billig for 09 modell med under 100 tusen km. Det er rimelig å anta at bilen har ett eller annet problem som det ikke skrives noe om. Ja, som f.eks. problemer med registerkjede som plutselig ryker. Og at det er diesel. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 Hvis noe høres for godt ut til å være sant, da er det som regel det. Lenke til kommentar
G Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 Hvorfor er diesel blitt så upopulært. Kommer man til å bli like diesel-nazi som tyskerne er blitt etterhvert eller? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 Registerkjjede ble utbedret på garantien vet jeg og goodwill hos BMW.Ellers koster det rundt 15-20 000kr å få fikset dette selv på verksted!Ha det i hode viss det ikke er blitt byttet at du må bytte det selv. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. januar 2019 Del Skrevet 14. januar 2019 Hvorfor er diesel blitt så upopulært. Kommer man til å bli like diesel-nazi som tyskerne er blitt etterhvert eller? Media har hauset opp at ingen vil ha gamle dieselbiler, selv om det ikke nødvendigvis stemmer med virkeligheten. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 14. januar 2019 Del Skrevet 14. januar 2019 Så jævlig som det lukter av diesel er jeg overrasket over at det noen gang var populært. Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 14. januar 2019 Del Skrevet 14. januar 2019 1 serie er bare søppel. Alle jeg vet om som eier de har verkstedregninger på langt over 50k i året. Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 14. januar 2019 Del Skrevet 14. januar 2019 Det at en bilforhandler selger den samme bilen for 48.000 gjør at det lukter det ugler i mosen lang vei...Forhandleren skal ha en viss profitt, og betaler også skatt av fortjenesten. Så de har neppe betalt mer enn 30-40.000 for bilen.Når annonsen mangler bilde, og bilen har vært avskiltet i tre måneder bør det ringe flere bjeller... og vedkommende la først ut bilen for 85.000? styr unna! Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. januar 2019 Del Skrevet 14. januar 2019 Så jævlig som det lukter av diesel er jeg overrasket over at det noen gang var populært. For å ikke snakke om dersom man får det på klærne, eller søler det på hendene. Lukter jo faen en uke etter. Lenke til kommentar
G Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 (endret) Sant nok. Jeg er likevel mer skeptisk til byinngangsavgifter for fossilt brensel. Før eller siden så vil jo færre og færre måtte ta i fyllehåndtakene på bensinstasjoner. Og da blir det mer aktuellt å være smått bekymret for å få støt ved håndtering av ting relatert til EL-drevne biler, evt. gass til EL-drevne biler dersom brenselcelle skulle få seg et oppsving en eller annen gang (strøm og brannfarlige gasser, Nice!!). Oksygen i seg selv kan jo smelte metall bare man får i gang smelteprosessen med nok varme, så tas brennstoffer fra smelten tror jeg det går i. Oksygen er reaktivt. Metaller kan brenne også, ihvertfall aluminium kan det under optimale forutsetninger (reststoffene blir vel da aluminiumoksider tror jeg). Endret 15. januar 2019 av G Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Oksygen brenner ikke. Men oksygen kan få omtrent hva som helst til å brenne. Tror de til og med klarte å sette fyr på diamant i en oksygenrik atmosfære. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 (endret) Oksygen og olje skal visst være en eksplosiv kombinasjon har jeg også hørt. Folk som håndterer oksygen er livredde for oljekontaminasjon der oksygen brukes/håndteres. Oksygen er også en giftig gass å puste inn i for sterk konsentrasjon, noe som sikkert stikker litt i logikkoppfattelsen hos folk. Bare det at luften inneholder vel nesten 80 % Nitrogen, så da får du ikke oksygenforgiftning. https://en.wikipedia.org/wiki/Atmosphere_of_Earth Oxygen toxicity: https://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen_toxicity Endret 15. januar 2019 av G Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 (endret) Oksygen og olje skal visst være en eksplosiv kombinasjon har jeg også hørt. Dieselmotorer går i prinsippet på oksygen og olje. Edit: Det er derfor ekstremt viktig å holde motorolja unna forbrenningskamrene i dieselmotorer. Endret 15. januar 2019 av sedsberg Lenke til kommentar
G Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Kjekt å lære noe. Takker sedsberg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå