Spraypaint Skrevet 12. januar 2019 Del Skrevet 12. januar 2019 Hei, jeg har et problem som jeg lurte noen har noe ide til. For å nevne noe info: - Audi a3 2000 modell 1,6l. - Jeg kjøpte nytt batteri for et år siden. - Ladespenningen er 14,4 volt. - Før jeg vrir om tenningen måler jeg 12,8 volt - Det er bra kontakt til jord - Spenningsfall fra dynamo er 0,3 volt - Når tenninga blir vridd om til siste posisjon faller spenningen veldig (kan variere med 2-3 volt) - Når bilen prøver å starte har spenningen falt til 8volt, 4 volt, og til og med 1,8 volt med et annet batteri. - Prøvd å bytte batteri men samme symptomer. - Har målt strømtrekk med tenninga av, er ca 0,2Ae etter en sikring blr funnet som hadde litt krypstrøm til jord. Tenkte å måle strømtrekk med tenning på, men hva er normalt? Resulterer i at viss jeg ikke får start første gangen så må jeg ha starthjelp. Virker som om jeg har hatt litt hell i å vri nøkkelen fort om så nøkkelen ikke står i siste "posisjon" i tenninga så lenge. Igår så stod bilen i 5 minutter, og prøvde å starte uten hell. Men samme dag litt senere på kvelden sto bilen i 3-4 timer og prøvde å vri litt kjapt om, og den startet. Tenker som sagt å måle litt med tenning på, men usikker på hva som er normalt strømtrekk med tenning på.. Lurer på om det kan ligge noe til jord når nøkkelen står i posisjon 3 siden det fungerer med å vri raskere om. Eller kan det være startmotoren som er problemet, at den trekker alt for mye strøm? Noen kloke hoder her? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. januar 2019 Del Skrevet 12. januar 2019 Måler du rett på batteripolene? Det er viktig at du måler direkte på batteripolene og ikke på terminalene/klemmene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå