mxpxkx Skrevet 11. januar 2019 Del Skrevet 11. januar 2019 Hei. Jeg studerer første året Datateknikk, men det er tredje gangen jeg studerer så jeg begynner å bli litt gammel (27). Føler jeg har god kontroll på pensum og jeg jobber fulltid samtidig som jeg studerer men jeg vil heller bytte til en relevant jobb, helst noe som vil hjelpe meg å få en jobb innen it-sikkerhet i fremtiden. Er det noen sertifiseringer / kurs jeg kan ta som kan hjelpe meg å få jobb i IT-bransjen innen "kort" tid? Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 12. januar 2019 Del Skrevet 12. januar 2019 (endret) når det gjelder sertifiseringer så har man jo CompTIA Security+ som har forklarer basic security. Det finnes også Cisco Security CCNA sti, men dette er for routere og switcher og du bør vite hvordan Routing&Switching fungerer i Cisco før du velger Security stien i Cisco. Den kjappeste og enkleste er nok Security+ En security cert for server 2016 - https://www.microsoft.com/en-us/learning/exam-70-744.aspx, men her bør du ha nok kunnskaper om Server 2016 og du burde gått igjennom/pass 70-742,741,740 så man vet hvordan man implementerer security i Server 2016 OSet. Utover det er jeg er litt usikker på hva som fins av certs innen it-sikkerhet. Endret 12. januar 2019 av zlpw0ker Lenke til kommentar
Visum Skrevet 12. januar 2019 Del Skrevet 12. januar 2019 (endret) Hva studerte du før? Du er fremdeles ung da du er 27 år. Forresten er det slik at utdanning er ikke nødvendig for å få jobb i IT-bransjen. Det er langt viktigere å faktisk kunne programmere enn å ha en utdanning som "viser" at du kan programmering. Her jeg arbeider er det flere uten utdanning som tjener det samme som de med mastergrad, siden de er flinkere til å programmere enn de med mastergrad. Endret 12. januar 2019 av Riktig Lønn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå