DirekteDemokrati Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 Nei jeg vet ingenting om din "stamtavle". Om du virkelig er av samisk ætt så bør du kanskje jobbe med selvbildet? Folk som stadig må ironisere eller latterliggjøre seg selv fremstår ofte som lite selvsikre og med lavt selvbilde. Nå er jo ikke jeg noen fagperson så om dette stemmer vet jeg ikke men det er min oppfatning. Resten av den tåka du la igjen orker jeg ikke forholde meg til. Måten du ordla deg på i det innlegget jeg først kommenterte fremstår fortsatt som at det er ladet med rasisme. Du sier kanskje det er ment som en spøk, men hvordan tror du samer som stadig får slengt slikt søppelsnakk i trynet føler når det samme budskapet stadig kastes i fjeset på dem og gjerne kamufleres som spøk, ironi eller "god humor". Null rasisme, bare humor. Du bør seriøst ta en liten kikk på deg selv. Evt søke noen proffe som kan hjelpe. Spiller ingen rolle hva slags ætt han er. Selv ironi er et tegn på at du er selvsikker på deg selv. Og ikke redd for og gjøre deg selv til latter. Tror du virkelig noen som er usikre på seg selv, legger seg frem som "offeret" for latter og moro? Min livserfaring sier noe annet. Du har det litt bakvendt.. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 Helt enig med Direkte demokrati her. Har aldri tenkt på samer som en svak gruppe som er under mennesker som må beskyttes. Sannheten er at det kreves lite intelligens for å overleve i vårt moderne samfunn. Uansett hvor dum man er vil man få husly,mat og penger. Samene derimot har overlevd under ekstreme klimatiske forhold, uten sikkerhets nett rundt seg, i områder uten store naturressurser. Hva trenger man for å overlever her? Intelligens og kunnskap. Leser man litt historie var samene høyt respektert av nordmenn for flere hundre år siden. Flere av vikingenes våpen var av samisk opprinnelse. Mener at buer laget av to materialer eller kompositt buer var opprinnelig samiske. Så om man mener at samer er en svak gruppe som må beskyttes så viser det et menneskesyn som er nedverdigende. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. januar 2019 Del Skrevet 14. januar 2019 Jeg skal love deg at USA har nok GPS mottagere nå. Og jeg skal love deg at militæret i USA har flere virkemidler i skuffen, en å bare skru på SA, eller skru helt av. Hvis USA er i en angrepsituasjon der de selv trenger full nøyaktighet av sitt GPS system, samtidig som de trenger null funksjon for fiendens GPS styrte kjøretøy og raketter (ikke bare litt dårligere nøyaktighet), så kan de garantert sørge for det! Jeg er godt kjent med militær GPS og P(Y) kode og alt det der. Det var detaljer i "historiefortellingen om GPS" jeg mente du hadde fremstilt feil. GPS startet ikke som et rent militært, kryptert system. Det har alltid hatt en sivil, ukryptert komponent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå