genesis Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 De fleste har vel sett reklamen nå, fra komplett_ Verdens rakseste prosessor! AMD Athlon 64 fra 2.099kr Er ikke dette utsagnet ganske feil? trodde det var FX som var "verdens raskeste", for ikke å snakke om hvor mange andre dyre super CPUer det må være som er raksere..... Er slikt lovlig å reklamere med? Ettersom dette er webshoperfaringer, kan jeg vel også spørre hvem som er dårligst, i forhold til å komme med slik "lureri" reklamer.... hva mener dere? [offtopic] er det lovlig å ikke ha priser på smågodtet? (og andre varer?) Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Blir vell det samme som med andre butikker... "Billige klær" - Hvem vet hva som er billig? Hva er definisjonen på "billig"? "Byen's beste kebab" - Hvem sier at det er byens beste kebab? Alle har forskjellig smak... Skjønner du hvor vil hen? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 men verdens raskeste er vel verdens raskeste, joda jeg kom på at det er mulig å vri det slik at, den er verdens raskeste på et spesiellt området, men jeg tror faktisk ikke den er verdens raskeste på noe som helst.... så det blir altså direkte løgn... ikke en meningssak (jeg mener ditt og datt er billig/dyrt) Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Til trådstarter: Det du sier i første innlegget ditt er jo noe som går igjen og igjen. Bla i Elkjøp, Lefdal avisene eller andre lignende aviser/blader så finner du noe lignende der også. Har ikke sett Komplett sin reklame med det du snakker om. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Reagerte også på denne reklamen, og selv om Athlon 64 cpu'ene pr dags dato er av de raskeste så er det ikke VERDENS RASKESTE (OMG!!!111oneone osv). Syns det blir litt for arrogant og stapp-dette-oppi-nesa-di... Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 AMD Athlon 64 FX ? Lenke til kommentar
pskard Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 AMD Athlon 64 FX ? Det er vel den raskeste CPUen som er i kommersielt salg (litt ettersom hva en bruker den til, men jevnt over). Athlon 64 er i grunn samme CPUen bare en lavere klokkefrekvens og med dual DDR. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) Tenkte også over dette når jeg så reklamen, men gadd ikke gjøre noe mer med det Merkelig at de også motsier seg selv: "Verdens rakseste prosessor! AMD Athlon 64 fra 2.099kr" Det er altså prossessorer som er dyrere, men dette trenger jo ikke ha noe med farten og gjøre. Nå motsier jeg meg selv, forgetit! Endret 19. desember 2003 av bambam Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 La merke til annonsen jeg og, men det er bare ren markedsføring. Det betyr uansett ikke så mye for meg siden jeg er innbitt Intel tilhenger Men synes kanskje at komplett kunne endret litt på teksten uansett Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 AMD Athlon 64 FX ? Det er vel den raskeste CPUen som er i kommersielt salg (litt ettersom hva en bruker den til, men jevnt over). Athlon 64 er i grunn samme CPUen bare en lavere klokkefrekvens og med dual DDR. Var ment som et svar og ikke et spørsmål Han her trodde (slik jeg forstår det) at FX ikke heter Athlobn 64 trodde det var FX som var "verdens raskeste" Ville med svaret vise at FX også heter 64 Lenke til kommentar
pskard Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 AMD Athlon 64 FX ? Det er vel den raskeste CPUen som er i kommersielt salg (litt ettersom hva en bruker den til, men jevnt over). Athlon 64 er i grunn samme CPUen bare en lavere klokkefrekvens og med dual DDR. Var ment som et svar og ikke et spørsmål Han her trodde (slik jeg forstår det) at FX ikke heter Athlobn 64 trodde det var FX som var "verdens raskeste" Ville med svaret vise at FX også heter 64 ah ok My bad. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) Slike reklamer ser du jo overalt. Hvorfor bare reagere på hardware? Verdens lengste, største, beste osv....er OVERALT, så hvorfor ikkje på hardware? Send ein mail til komplett og spør vel, det er de som svarer, og berre de som har eit svar. Reklamen lyger....sånn er det berre. Endret 19. desember 2003 av zeph Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 ah ok My bad. Var dårlig formulert av meg så jeg kan godt forstå at du misforstod det Reklamen lyger....sånn er det berre. Hvilken prosessor er raskere? Det er faktisk ikke lov å reklamere med "Bergens beste Kebab!" o.l. uten at man kan bevise det Setter man derimot et spørsmålstegn bak utsagnet er det helt i orden. Rimi reklamerte jo med "Vi gjør Norge billigere" og ble bedt om å bevise det eller slutte med slagordet. Da de viste at de var blant norges billigeste fikk de fortsette med det (tror det var en tidligere norsklærer som sa dette). Lenke til kommentar
genesis Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) jaja, dere ser slik overalt. Jeg reagerte bare kraftigere på det da komplett, som jeg har ansett til å ha vært bra i begynnelsen, og har blitt bedre etterhvert, for så å bli dårligere (erfaring + dette)... skulle gjøre dette. Poenget mitt er ikke akkurat komplett, det er ALT, som dere nevner. Er det lovlig? vet noen? verdens raskeste prosessor... det står athlon 64, altså ikke klokket på samme hastighetene som FX. Den har gjerne mulighet for dette, men også da ville det jo forsatt ikke være verdens raskeste prosessor. (ville det? bare kommersiellt tilgjengelig) da kan en vel selge en amd ahtlon 800Mhz som verdens raskeste prosessor også? hvis man bare klokker den noe helt for .......... uansett_ er det lov? kan vi rapportere til noen statlige organ som "buster" dem for det? (da kunne vi bli kvitt slikt dritt ) edit_ at det er slik overalt betyr ikke at det er hverken lov, eller "uformellnormrett" another edit_ Det er faktisk ikke lov å reklamere med "Bergens beste Kebab!" o.l. uten at man kan bevise det Setter man derimot et spørsmålstegn bak utsagnet er det helt i orden. det var dette jeg ville vite, men har du en link til noe lover eller diverse? eller slike saker som har blitt behandlet i rettssystemet og fått et slikt utfall? Endret 19. desember 2003 av genesis Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 ah ok My bad. Var dårlig formulert av meg så jeg kan godt forstå at du misforstod det Reklamen lyger....sånn er det berre. Hvilken prosessor er raskere? Det er faktisk ikke lov å reklamere med "Bergens beste Kebab!" o.l. uten at man kan bevise det Setter man derimot et spørsmålstegn bak utsagnet er det helt i orden. Rimi reklamerte jo med "Vi gjør Norge billigere" og ble bedt om å bevise det eller slutte med slagordet. Da de viste at de var blant norges billigeste fikk de fortsette med det (tror det var en tidligere norsklærer som sa dette). hmm, har aldri visst dette før, aldri tenkt over det heller. Da lærte me noko nytt i dag og Dersom Komplett kom med slik reklame: "Athlon 64. Verdens raskeste prosessor?" Så kunne Hardwarebutikken eller ein annen hw butikk laget: Quote Komplett: "Athlon 64. Verdens raskeste prosessor?" Nei! Men vi har verdens raskeste prosessor! <insert verdens raskeste prosessor here> Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 De fleste har vel sett reklamen nå, fra komplett_ Verdens rakseste prosessor! AMD Athlon 64 fra 2.099kr Er ikke dette utsagnet ganske feil? trodde det var FX som var "verdens raskeste", for ikke å snakke om hvor mange andre dyre super CPUer det må være som er raksere..... Er slikt lovlig å reklamere med? Ettersom dette er webshoperfaringer, kan jeg vel også spørre hvem som er dårligst, i forhold til å komme med slik "lureri" reklamer.... hva mener dere? [offtopic] er det lovlig å ikke ha priser på smågodtet? (og andre varer?) Athlon 64 reklamen er riktig. Om det står 3000+ eller FX bak Athlon 64 er ett fett, for begge er Athlon 64 (k8). Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Finnes det i det hele tatt en prosessor som er raskere enn FX? Slike superdatamaskiner består jo gjerne av tusenvis av Xeon eller alpha prosessorer, og så vidt jeg vet, så er ingen av disse i nærheten av FX på ytelse hver for seg. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Hmm?.... ingen som har nevnt telenor?(skumleste gjennom) "alt annet virker treigt"(eller no' sånt) Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Finnes det i det hele tatt en prosessor som er raskere enn FX? Slike superdatamaskiner består jo gjerne av tusenvis av Xeon eller alpha prosessorer, og så vidt jeg vet, så er ingen av disse i nærheten av FX på ytelse hver for seg. Det kommer helt ann på bruken. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 ... Athlon 64 er jo den raskeste prosessoren. det var dette jeg ville vite, men har du en link til noe lover eller diverse? eller slike saker som har blitt behandlet i rettssystemet og fått et slikt utfall? Har desverre ikke noe link. Var som sagt læreren min som sa det. Er ikke 100% sikker på om det er rett eller ikke men velger å tro at det er riktig. Kom plutselig på at det var ikke noe norsklærer men rettslærelæreren min og han er skikkelig "inn" i lovverket så tror det er rett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå