Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hjelp til å forstå altibox!

Anbefalte innlegg

Etter å ha kjøpt hus er vi nå nødt til å skaffe oss altibox, da telenor ikke kan levere internett her. Og riks tv er elendig.

Jeg kan ingenting om dette, og altiboxfolka er jo umulig å få tak i. Så lurer på noen ting.

Litt info:

Huset er helt nytt, men det er lagt rør(?)til fiber her.

Vi må ha to bokser/dekodere(?)

Ser veldig lite på tv egentlig, går mest i netflix, tv2 sumo osv.

Hvilken pakke bør vi velge? Vi vil ha hbo nordic inkludert.

Hva er forsjellen på fiberbredbånd 500/500 og 1000/1000?

Vi har vanlig bruk av nett, masse youtube, netflix og sånt. Men ingen gaming, kanskje litt the sims iblant.

Noen som vet hva dette vil komme på i pris?

Mvh komplett idiot :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere trenger nok ikke mer enn 500/500 - og det er bare en telefon unna å oppgradere, så start med lav pakke og heller oppgrader. 

Pris varierer fordi altibox har flere leverandører så det må du selv sjekke på nettsiden etter du har fylt inn adresse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dere trenger nok ikke mer enn 500/500 - og det er bare en telefon unna å oppgradere, så start med lav pakke og heller oppgrader.

Pris varierer fordi altibox har flere leverandører så det må du selv sjekke på nettsiden etter du har fylt inn adresse.

*

Ja ok da går vi får 500/500.. det er bkk som har lagt rørene, bergen fiber som har overtatt nå etter di tror jeg...

Har lest litt og står di ska ha nesten 5000kr for installasjon.. synes det var veldig dyrt når rørene alt er lagt.. men kanskje det er en helt grei pris, ikke vet jeg..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hvor går røret for fiber til? Frem til fordelingspunktet til Altibox? Eller bare ut i gata? Trenger du 2 TV-dekodere? Dersom du har smart-TV eller Apple-TV eller lignende, eller det holder å caste til TV fra Altibox-appen, holder det sikkert med 1 dekoder. Hvilken hastighet du trenger kommer an på hvem som gjør hva, og hvor mye som gjøres samtidig. Dersom 1 streamer i 4K (som tar ca 15 Mbps), og det ellers er vanlig internettbruk, holder 80/80 i massevis, kanskje 40/40 også. Start med lavt, og oppgrader hvis behovet er tilstede. 

Lenke til kommentar

Hvor går røret for fiber til? Frem til fordelingspunktet til Altibox? Eller bare ut i gata? Trenger du 2 TV-dekodere? Dersom du har smart-TV eller Apple-TV eller lignende, eller det holder å caste til TV fra Altibox-appen, holder det sikkert med 1 dekoder. Hvilken hastighet du trenger kommer an på hvem som gjør hva, og hvor mye som gjøres samtidig. Dersom 1 streamer i 4K (som tar ca 15 Mbps), og det ellers er vanlig internettbruk, holder 80/80 i massevis, kanskje 40/40 også. Start med lavt, og oppgrader hvis behovet er tilstede.

Det står en grå boks nede i veien og en klase med grønne slanger i oppkjørselen. Har ikke peiling jeg..? Har ikke smart tv eller apple tv. Men regner med jeg trenger 2 dekodere ja. Må kunne se på tv på forskjellige kanaler, eller se netflix i begge stuene samtidig.

Pakkene jeg kan velg i er standard som e 500/500 eller pluss 1000/1000. Så da går jeg for standard pakken.

Lenke til kommentar

Hei, du bør sjekke litt mer når du får tilbudet fra altibox partneren. Det høres ut som om du har kabel strekk frem til tomtegrensen og da fikk jeg to priser. En pris hvis jeg ville ha hjelp til å få gravd det frem til husveggen og en pris hvis jeg grav ned kabel frem til husveggen selv. Altså etableringspris.

Etableringspris inkluderer installasjon av fiber inn i huset frem til hussentral som også er trådløs sender med mindre du ønsker egen trådløs sender. Plassering av boksen bør du tenke på. spesielt i forhold til dekodere og kabel til de.

Jeg hadde 2 dekodere selv tidligere. Men bruker nå apple tv med altibox appen på en av de og altibox app på flere ipads/pc i tillegg.

Så jeg hadde startet med en dekoder og f.eks valgt PVR versjonen slik at du kan ta opp ting du vil og se de i appen på mobil/appletv/etc.

Høres ut som du egentlig trenger bare 500/500 hastighet. Det er mer enn nok for den bruken som er beskrevet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...