PeterA Skrevet 10. januar 2019 Del Skrevet 10. januar 2019 Hei! Som tittelen sier har jeg en skvett ny m.2-disk av typen crucial mx500 som ikke dukker opp i windows etter at jeg har satt den inn. Hovedkortet det gjelder er ASUS rog strix z370-E. Dette hovedkortet har to stk m.2-slots, hvor den ene, som jeg ikke får liv i går på sata-båndet. Når jeg starter diskbehandling i windows finner jeg bare én ssd, og den andre er som forduftet. Er litt grønn på slike problemer, så all eventuell hjelp vill blitt satt stor pris på Manual til hovedkortet: https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/mb/LGA1151/ROG_STRIX_Z370-E_GAMING/E13238_ROG_STRIX_Z370-E_GAMING_UM_WEB_082417.pdf Sporet som jeg sliter med er m.2_2 Peter A Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. januar 2019 Del Skrevet 10. januar 2019 (endret) m2_2 står oppført som pciex4 i manual. Du må på spor m2_1 slik jeg ser det. Da kan du ikke ha noe på sata-port 1 (shared). Du må endre fra pciex4 til sata på denne slot i UEFI også. Benytter du begge m.2 kan du ikke ha noe på sataport 1, 5 eller 6 Endret 10. januar 2019 av Kyrre S. Lenke til kommentar
PeterA Skrevet 10. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2019 (endret) m2_2 står oppført som pciex4 i manual. Du må på spor m2_1 slik jeg ser det. Da kan du ikke ha noe på sata-port 1 (shared). Du må endre fra pciex4 til sata på denne slot i UEFI også. Benytter du begge m.2 kan du ikke ha noe på sataport 1, 5 eller 6 Ah, skal prøve det, se om det gjør nytten. Kalles kanskje å skumlese manualen... Endret 10. januar 2019 av PeterA Lenke til kommentar
PeterA Skrevet 11. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2019 m2_2 står oppført som pciex4 i manual. Du må på spor m2_1 slik jeg ser det. Da kan du ikke ha noe på sata-port 1 (shared). Du må endre fra pciex4 til sata på denne slot i UEFI også. Benytter du begge m.2 kan du ikke ha noe på sataport 1, 5 eller 6 Fungerte som bare juling når jeg fikk byttet om på m.2-ene, og klarte å finne frem til rette innstillingen i bios. Takker så meget for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå