Ænonym Skrevet 10. januar 2019 Del Skrevet 10. januar 2019 Har en 2008 touran som nærmer seg 230000km. Den ser foreløpig ganske fin ut, men er noen bobler og en rustflekk på hjørne på ene døra. Tipper bilen er verdt mellom 40-50000(?). Men hvor mye har rusting på karosseri å si for verdien? Lenke til kommentar
toffo Skrevet 10. januar 2019 Del Skrevet 10. januar 2019 Det kommer nok mye an på etterspørselen etter modellen. Normalt vil jo folk velge en bil uten rust hvis den har noenlunde samme pris. På den annen side er det vel snart ikke så mange Touran fra den tiden som er rustfri... :-PTouran er en typisk bruks/familiebil og ikke en stasbil, så litt synlig rust på denne har nok mindre å si enn på f.eks. en BMW eller Audi.Ut av lufta ville jeg gjette at du må ned 5-10.000 i forhold til en uten synlig rust (de fleste gidder jo allikevel ikke sjekke under etc) for å få solgt den.Mulig det betaler seg å få fikset slike småtterier som du beskriver hvis en har mulighet til å gjøre det til vettug pris. Få gjerne et kostnadsoverslag. Bilen vil i hvert fall bli lettere å selge da. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 10. januar 2019 Del Skrevet 10. januar 2019 Godt synleg rust er ganske fort nei hos meg. Med behandling så kan du forsinke spredning, men er det allerede bobler så begynner det å gå fort. Med all saltinga på vegene for tida, så har ikkje biler som allereie ruster mange år igjen. Det finnes fleire rustfrie biler frå den tida med same køyrelengde for under 50000kr, og eg kjøpte nettopp ein! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå