Gå til innhold

Iphone mister tidvis dekning


Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg har en Iphone 5 Gull. De siste månedene har jeg oppdaget at når jeg forsøker å ringe, så skjer det ingen ting. Det hender også at melder ikke blir sendt. Når jeg skrur av og på flymodus, fungerer det igjen og det kan tikke inn meldinger. Jeg er redd for at telefonen i lengre perioder befinner seg "uten dekning" (det er signal på symbolet for dekning), og at folk ikke når meg på telefonen. 

Ligger det nærmest å anta at dette er et problem med mobilen, eller operatøren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro det har mer med telefonen å gjøre, siden det ikke er den nyeste lenger. Flere grunner; slitasje, programmering som er ment å få deg over på nyere modell... Ville muligens sjekket inni luken til simkortet barefor å utelukke at det ikke har samlet seg dritt der. Det skal væreen stripe langt oppe som går rundt hele telefonen på baksiden, rundt kameraet.. sjekk denne for slitasje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+6132

Hei, 

 

Jeg har en Iphone 5 Gull. De siste månedene har jeg oppdaget at når jeg forsøker å ringe, så skjer det ingen ting. Det hender også at melder ikke blir sendt. Når jeg skrur av og på flymodus, fungerer det igjen og det kan tikke inn meldinger. Jeg er redd for at telefonen i lengre perioder befinner seg "uten dekning" (det er signal på symbolet for dekning), og at folk ikke når meg på telefonen. 

 

Ligger det nærmest å anta at dette er et problem med mobilen, eller operatøren?

Høres nesten ut som om du har abonnement hos ICE?

 

De har (hatt?) slike problemer hvor telefonen viser fulle signal men de som forsøker ringe får beskjed om at telefonen er avslått.

 

Eneste løsning er å bytte abonnement.

Lenke til kommentar

Det problemet hadde jeg også sist jeg var kunde hos ICE.

Jeg ble først kunde da de startet med å tilby 1GB til 99kr, hadde det noen måneder uten problem, byttet til noe annet da jeg trengte mange GB på sommeren. Gikk tilbake til ICE på høsten og da hadde jeg problemer med at folk ikke fikk tak i meg, men for meg var det aldri problemer med å ringe ut/sende sms.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det problemet hadde jeg også sist jeg var kunde hos ICE.

Jeg ble først kunde da de startet med å tilby 1GB til 99kr, hadde det noen måneder uten problem, byttet til noe annet da jeg trengte mange GB på sommeren. Gikk tilbake til ICE på høsten og da hadde jeg problemer med at folk ikke fikk tak i meg, men for meg var det aldri problemer med å ringe ut/sende sms.

Nei, det var sjelden problemer med å ringe ut... det som skjedde var at telefonen da "hektet" seg på nettverket igjen og samtidig med at man ringte ut fikk man alle innkommende sms for de siste timene. Deretter koblet den seg av nettet igjen, tiltross for fulle signal og man var utilgjengelig for allmennheten igjen. 

 

Det var en veldig kjip periode jeg hadde hos ICE. Jeg leste på et annet forum at kunder sliter med dette fortsatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...