Gå til innhold

Google play batteri trøbbel

Anbefalte innlegg

Min Samsung S5 har virket supert hele tiden. Men for et par dager siden begynte plutselig Google Play Services å sluke batteri. Den står nå på 98%!!!!! Når telefonen er inaktiv er batteri stabilt, men så fort den er i bruk faller batteriet som en stein. Ikke noe endringer eller nye apper.. Hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min Samsung S5 har virket supert hele tiden. Men for et par dager siden begynte plutselig Google Play Services å sluke batteri. Den står nå på 98%!!!!! Når telefonen er inaktiv er batteri stabilt, men så fort den er i bruk faller batteriet som en stein. Ikke noe endringer eller nye apper.. Hjelp

Har du prøvd omstart av telefonen? I tilfelle det ikke hjelper:

Har du nylig tatt bilder og / eller video? Har noen ganger opplevd at prosessen som indekserer media-filene bruker mye ressurser (og dermed batteri). I et par tilfeller så har jeg måttet løse problemet ved å slette indeks-filer og bilder fra telefonen (kopierte dem ut fra telefonen først). Har brukt GSam Battery Monitor til å feilsøke strømslukingsproblemer (selv om jeg ikke liker programmet helt - må ta en omstart av telefonen  for å få avsluttet det).

Lenke til kommentar

Her har det blitt skikkelig krøll med Google Play appen. Prøvd å cleare catche\data på appen? Det gjør du på instillinger - applikasjoner - Goodle Play Services (eller noe lignende)

Om ikke restart eller dette hjelper så annbefaler jeg deg å bare kjøre en factory reset, så er du sikker på å bli kvitt problemet.

Ser forøvrig at Android 9 Pie er kommet til S5 på XDA-Developers. Morro at folk holder slike eldre telefoner i live.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...