Gå til innhold

Norske myndigheter frykter spionasje fra Huawei – vurderer tiltak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er null beviser for påstandene; dette er bare samme våset som de kommer med ang. russisk innblanding i det amerikanske presidentvalget. Om vestlige land begynner å stenge ute kinesiske selskaper, så er det utelukkende pga økonomisk proteksjonisme.

Om den norske staten er bekymret for overvåking, så bør de begynne med å se på materialet som Snowden og Wikileaks har utgitt, som i detaljert stil gjennomgår hvordan USAs etterretningstjenester overvåker alt og alle ved hjelp av vestlige selskaper. Jeg er mer bekymret og overbevist over at Ernas telefon er overvåket av NSA enn Iran, Russland eller Kina.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Det er null beviser for påstandene; 

Det vet du neppe. Det vi derimot vet, er at det ikke er offentliggjort noen beviser, men det er ikke det samme som at de ikke finnes. Etterretning pleier ikke å gjøre det. Tenk deg scenariet der Norge sier vi fant bakdør X, USA sier de fant bakdør Y osv. Da vet Kina at bakdørene A - W ikke er funnet, og kan dedusere mye om kapabiliteten i vestlige land.

Jeg merker meg at Etterretningen i Norge har utlyst en lang rekke stillinger i det siste, deriblant skadevareanalyse. Vi kan følge med på hva de annonserer av funn, selv tror jeg de kommer til å holde tett av samme grunn som over.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Neida ... bevisene mot Saddam Hussein er fortsatt hemmelige f.eks.

En klar indikasjon på at en stat bruker påskudd for og tjene sin egen sak, akkurat som en annen stat invaderte Øst-Ukraina for å "hjelpe" sine medborgere, i dag foregår en storstilt utbygging av logistikk for langdistanse raketter.

Alle stater fremmer sin egen agenda uansett på hvilken måte, er ikke lenge siden det var en haug med ukjente mobilmaster/hotspot rundt stortinget her på berget.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...