Comma Chameleon Skrevet 18. oktober Rapporter Del Skrevet 18. oktober rabler skrev (27 minutter siden): Hagen er sikkert fornøyd nå som han har sluppet unna med mord… Ragebait, eller hva er greia? Rart å være så bestemt på hva som har skjedd når vi vet så utrolig lite totalt sett. Personlig føler jeg det er overveldende sannsynlighet for at det var en ekte kidnapping (og til slutt mord), gitt alt vi vet, men det er jo ikke umulig at det var Hagen som sto bak det. 2 Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 18. oktober Rapporter Del Skrevet 18. oktober 54 minutes ago, rabler said: Hagen er sikkert fornøyd nå som han har sluppet unna med mord… Du må huske å ringe politiet å levere inn bevisene du sitter på da 5 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 18. oktober Rapporter Del Skrevet 18. oktober 48 minutes ago, Comma Chameleon said: Ragebait, eller hva er greia? Rart å være så bestemt på hva som har skjedd når vi vet så utrolig lite totalt sett. Personlig føler jeg det er overveldende sannsynlighet for at det var en ekte kidnapping (og til slutt mord), gitt alt vi vet, men det er jo ikke umulig at det var Hagen som sto bak det. Litt flåsete selvsagt, men jeg tror fremdeles det er Hagen som står bak. Lenke til kommentar
rabler Skrevet 18. oktober Rapporter Del Skrevet 18. oktober 24 minutes ago, Bing123 said: Du må huske å ringe politiet å levere inn bevisene du sitter på da Det er jo derfor han slipper unna 🙂 Politiet klarer ikke å bevise at han var involvert. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 18. oktober Rapporter Del Skrevet 18. oktober rabler skrev (3 timer siden): Litt flåsete selvsagt, men jeg tror fremdeles det er Hagen som står bak. Og hva baserer du det på? Magefølelse? At Hagen ikke akkurat ser veldig sympatisk ut på de bildene som er vist i media? Jeg har ingen mening her og har ikke fulgt saken i detalj, men det ville være irrasjonelt å mistenke han for mord på grunn av magefølelse. Og det er jo kjipt for Hagen om han er uskyldig ettersom de fleste (?) i Norge helt sikkert mistenker han. 2 Lenke til kommentar
Alfred_A Skrevet 20. oktober Rapporter Del Skrevet 20. oktober On 10/18/2024 at 10:42 PM, DukeRichelieu said: Og hva baserer du det på? Magefølelse? At Hagen ikke akkurat ser veldig sympatisk ut på de bildene som er vist i media? Jeg har ingen mening her og har ikke fulgt saken i detalj, men det ville være irrasjonelt å mistenke han for mord på grunn av magefølelse. Og det er jo kjipt for Hagen om han er uskyldig ettersom de fleste (?) i Norge helt sikkert mistenker han. Blir Noregs OJ denne saken. 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 20. oktober Rapporter Del Skrevet 20. oktober Alfred_A skrev (3 timer siden): Blir Noregs OJ denne saken. Nei, på ingen måte. Påtalemyndighetene hadde sterke bevis, men de feilet fullstendig, mye gikk galt i den saken. Hvis du mener at noen fortsatt vil tro, i dette tilfellet, at Hagen er skyldig, uten gode bevis? I likhet med de som fremdeles tror at OJ var uskyldig? så skjønner jeg hva du forsøker å si. 3 2 Lenke til kommentar
Cascada81 Skrevet 20. oktober Rapporter Del Skrevet 20. oktober Heatsink skrev (På 18.10.2024 den 2:17 PM): Å plukke opp ei dame fra et hus og kjøre henne vekk midt på en arbeidsdag uten å legge igjen betydelige spor er ikke så vanskelig. Spesielt ikke når politiet ikke får starte en skikkelig etterforskning før mange uker senere. Hadde politet fått sette i gang full rundspørring og utlysning i media samme dag hadde sannsynligheten for oppklaring vært mye høyere. Jeg tror du undervurderer hvor vanskelig det faktisk er. Når politiet går over et åsted med lykt og lupe, og det minste materiale eller et utilsiktet fingeravtrykk, i alle fall i drapssaker, stort sett leder til oppklaring. En mobil man har glemt å skru av, en sensor eller GPS man ikke vet om i leiebilen, et elektronisk spor man ikke visste fantes, det ulovlig oppsatte webkameraet til naboen, et øyenvitne som ikke skulle ha vært der, et dashbordkamera på en møtende bil, noen som tilfeldigvis har overhørt planleggingen, et bud som skulle levere en pakke, en dørselger som ser noe, en makker som ikke greier holde tett... listen over ting som kan gå galt, er uendelig. Saken kan også bli oppklart i framtiden med metoder vi ikke kjenner i dag. Oppklaringen på drap i Norge ligger ikke veldig langt unna hundre prosent, selv om det kan nevnes at det også inkluderer de som selv melder seg eller blir tatt der og da. Hadde man gått ut med fullt trykk i media og i etterforskningen, kan det være at man har fått et annet resultat. Hadde man imidlertid ikke lykkes, ville også dette utvilsomt ha blitt kritisert i ettertid, kanskje enda mer, da man potensielt kunne ha skremt kidnappere til å gjøre kort prosess med henne i en situasjon hvor de ellers ikke ville gjort det. 1 2 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 20. oktober Rapporter Del Skrevet 20. oktober Cascada81 skrev (31 minutter siden): Når politiet går over et åsted med lykt og lupe, og det minste materiale eller et utilsiktet fingeravtrykk, i alle fall i drapssaker, stort sett leder til oppklaring. De aller, aller færreste drap er profesjonelt utført. Det er oftest utført i affekt og da er det mye mer sannsynlig at gjøres feil underveis. Uansett om Hagen «bestilte» dette eller ikke virker det jo åpenbart profesjonelt utført. Da er det mye lettere. Og husk, det er en bortføring, ikke nødvendigvis drap på stedet. Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet 20. oktober Rapporter Del Skrevet 20. oktober Uderzo skrev (1 time siden): Påtalemyndighetene hadde sterke bevis, men de feilet fullstendig hæ? Her må du nesten utdype. 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 20. oktober Rapporter Del Skrevet 20. oktober sk0yern skrev (1 time siden): hæ? Her må du nesten utdype. Jeg refererte til O.J saken som noen sammenlignet denne saken med, som etter min mening ikke kan sammenlignes. 3 Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet 20. oktober Rapporter Del Skrevet 20. oktober Uderzo skrev (1 time siden): Jeg refererte til O.J saken som noen sammenlignet denne saken med, som etter min mening ikke kan sammenlignes. Ah, jeg tolket det nok feil. At det var de Norske påtalemyndighetene som hadde sterke bevis. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 21. oktober Rapporter Del Skrevet 21. oktober Cascada81 skrev (17 timer siden): Hadde man gått ut med fullt trykk i media og i etterforskningen, kan det være at man har fått et annet resultat. Hadde man imidlertid ikke lykkes, ville også dette utvilsomt ha blitt kritisert i ettertid, kanskje enda mer, da man potensielt kunne ha skremt kidnappere til å gjøre kort prosess med henne i en situasjon hvor de ellers ikke ville gjort det. Kritikk får ein nok uansett, så taktikken blir basert på rein gjetting. I beste fall er taktikken basert på litteratur og statistikk over kva som er mest sannsynleg i slike saker. Hadde politiet gått ut i media med ein gong så kunne ein nok fått inn slike bevis som du nevner som dashboardkamera, webkamera, augevitne, digitale spor, osv, men ved å vente så vart det mykje vanskelegare å samle inn slike bevis. Om ein slik taktikk hadde gitt fellande bevis får vi aldri vite. Det einaste som er rimeleg sikkert er at dersom dette faktisk var ei kidnapping og utpressingssak så ville ein slik mediaoppmerksomheit kunne føre til at kidnapparane gjer alvor av trusslane. Men det er sjølvsagt også mogleg at gisseltakarane hadde blitt skremt til å gi opp og utpressingsforsøket og då frigitt gisselet. Lenke til kommentar
Kul_Djevel Skrevet 21. oktober Rapporter Del Skrevet 21. oktober rabler skrev (På 18.10.2024 den 6:20 PM): Hagen er sikkert fornøyd nå som han har sluppet unna med mord… Alvorlig beskyldning du kommer med. Politiets innrømmelse av feil er vel å anse som fullstendig renvasking. Her må man bare akseptere at politiet har dummet seg ut og kanskje ødelagt muligheten med å finne ut hva som egentlig skjedde siden de har fulgt et blindspor i så lang tid. Lenke til kommentar
Selfuniverse Skrevet 22. oktober Rapporter Del Skrevet 22. oktober On 20.10.2024 at 4:31 PM, Cascada81 said: Jeg tror du undervurderer hvor vanskelig det faktisk er. Når politiet går over et åsted med lykt og lupe, og det minste materiale eller et utilsiktet fingeravtrykk, i alle fall i drapssaker, stort sett leder til oppklaring. En mobil man har glemt å skru av, en sensor eller GPS man ikke vet om i leiebilen, et elektronisk spor man ikke visste fantes, det ulovlig oppsatte webkameraet til naboen, et øyenvitne som ikke skulle ha vært der, et dashbordkamera på en møtende bil, noen som tilfeldigvis har overhørt planleggingen, et bud som skulle levere en pakke, en dørselger som ser noe, en makker som ikke greier holde tett... listen over ting som kan gå galt, er uendelig. Saken kan også bli oppklart i framtiden med metoder vi ikke kjenner i dag. Oppklaringen på drap i Norge ligger ikke veldig langt unna hundre prosent, selv om det kan nevnes at det også inkluderer de som selv melder seg eller blir tatt der og da. Hadde man gått ut med fullt trykk i media og i etterforskningen, kan det være at man har fått et annet resultat. Hadde man imidlertid ikke lykkes, ville også dette utvilsomt ha blitt kritisert i ettertid, kanskje enda mer, da man potensielt kunne ha skremt kidnappere til å gjøre kort prosess med henne i en situasjon hvor de ellers ikke ville gjort det. Jeg håper du jobber som etterforsker, eller skal bli en, med alle de mulighetene du ramser opp her! Oppriktig. Sikkert bare helt standard, men fint å se likevel... Lenke til kommentar
Alfred_A Skrevet 25. oktober Rapporter Del Skrevet 25. oktober On 10/21/2024 at 10:35 AM, Kul_Djevel said: Alvorlig beskyldning du kommer med. Politiets innrømmelse av feil er vel å anse som fullstendig renvasking. Her må man bare akseptere at politiet har dummet seg ut og kanskje ødelagt muligheten med å finne ut hva som egentlig skjedde siden de har fulgt et blindspor i så lang tid. Har vært med utilgjengelig Internett en stund. Har du link til hvor Politiet innrømmer feil? 2 Lenke til kommentar
Kul_Djevel Skrevet 25. oktober Rapporter Del Skrevet 25. oktober Alfred_A skrev (5 timer siden): Har vært med utilgjengelig Internett en stund. Har du link til hvor Politiet innrømmer feil? Der ser du. Uten kontakt med omverden så går man glipp av ting 2 Lenke til kommentar
Alfred_A Skrevet 26. oktober Rapporter Del Skrevet 26. oktober 13 hours ago, Kul_Djevel said: Der ser du. Uten kontakt med omverden så går man glipp av ting Ja, og derfor spør jeg om hjelp til informasjon 🙂 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 28. oktober Rapporter Del Skrevet 28. oktober https://www.vg.no/nyheter/i/Oozzbl/politiet-om-loerenskog-saken-reell-forhaapning-om-gjennombrudd Sitat Politiet om Lørenskog-saken: – Reell forhåpning om gjennombrudd Hadde vært fint om de faktisk fikk til å løse noe, men helt ærlig tror jeg det eneste positive man kan få ut av saken framover er at politiet faktisk tar til seg litt læring fra denne saken. Neste gang noe liknende skjer, så kanskje de kan stille mer forberedt og ikke ødelegge saken totalt fra første stund. Lenke til kommentar
John-B Skrevet 28. oktober Rapporter Del Skrevet 28. oktober Har politiet noengang delt detaljer om kryptosporet? Adressen? Jeg har mine tvil om at politiet har, eller klarer å hyre inn den nødvendige kompetansen for å spore det. Om det ble offentliggjort, ville det nok vært interessant for mange eksperter der ute til å bidra til en løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå