Aiven Skrevet 8. juni 2020 Del Skrevet 8. juni 2020 Heatsink skrev (11 timer siden): Jeg vet papiret angivelig kom fra Clas Ohlson, men er det noen som vet noe om MIC-en på de printede arkene? Jeg kan ikke finnne noe om det. (de små gule prikkene som identifiserer printeren som er brukt) Mulig du er klar over det, men brevet gjengitt på vg.no er en rekonstruksjon. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 (endret) Politiet har gjort en drøss feil. De møtte uniformert selvom motpart overvåket familien i detalj og sa de ville drepe kona om Politiet ble involvert... Dette er også mot norsk politi instrukser. Politiet utgav seg også for å være Hagen (uten hans viten) og presterte å sende feil språk kombo med Monero... Kona ville uansett bli drept pga Politiets håpløse feil.. Om dette er justismord så er det utilgivelig av norsk politi... https://www.dagbladet.no/nyheter/tom-du-na-klart-for-forhandel/72544125 Endret 9. juni 2020 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Dersom kona har blitt drept, er det pga den/de som drepte henne, ikke politiet. 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 tommyb skrev (12 minutter siden): Dersom kona har blitt drept, er det pga den/de som drepte henne, ikke politiet. Jo det er sant, men politiet er delvis skyldig pga udugelighet. Enda verre om de i tillegg tar justismord på Hagen. 2 Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Gouldfan skrev (6 minutter siden): Jo det er sant, men politiet er delvis skyldig pga udugelighet. Enda verre om de i tillegg tar justismord på Hagen. Justismord? Hva om Hagen er skyldig det er fremdeles en mulighet. Folk må slutte å være så bastante og tro at de sitter på fasiten, når vi ikke engang kjenner til all informasjonen i saken. Minner om at politiet i går gikk ut med at de har nye beviser mot Hagen, men at de vil bli kunngjort på et senere tidspunkt med hensyn til etterforskningen og bevisforspillelse. Jeg sier ikke at Hagen er skyldig, men man må overveie begge muligheter. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Emile the rat skrev (2 minutter siden): Minner om at politiet i går gikk ut med at de har nye beviser mot Hagen, men at de vil bli kunngjort på et senere tidspunkt med hensyn til etterforskningen og bevisforspillelse. Jeg sier ikke at Hagen er skyldig, men man må overveie begge muligheter. Legg til det faktum at forsvareren brått anbefaler Hagen om å ikke stille til flere avhør i samme tidsperiode som politiet sier de har gjort nye og relevante funn. 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Emile the rat skrev (8 minutter siden): Justismord? Hva om Hagen er skyldig det er fremdeles en mulighet. Folk må slutte å være så bastante og tro at de sitter på fasiten, når vi ikke engang kjenner til all informasjonen i saken. Minner om at politiet i går gikk ut med at de har nye beviser mot Hagen, men at de vil bli kunngjort på et senere tidspunkt med hensyn til etterforskningen og bevisforspillelse. Jeg sier ikke at Hagen er skyldig, men man må overveie begge muligheter. Jeg sa bare at om det ikke er Hagens skyld så sitter politiet med en solid svarteper og skyld og justismord. Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Psykake skrev (9 minutter siden): Legg til det faktum at forsvareren brått anbefaler Hagen om å ikke stille til flere avhør i samme tidsperiode som politiet sier de har gjort nye og relevante funn. Jeg reagerte også på det. Gouldfan skrev (4 minutter siden): Jeg sa bare at om det ikke er Hagens skyld så sitter politiet med en solid svarteper og skyld og justismord. Det er jeg enig i, da har politiet et veldig forklaringsproblem Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 (endret) Gouldfan skrev (7 minutter siden): Jeg sa bare at om det ikke er Hagens skyld så sitter politiet med en solid svarteper og skyld og justismord. Tiltredes. Da har politiet virkelig tråkket i salaten og det må store konsekvenser. Endret 9. juni 2020 av Psykake Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Gouldfan skrev (23 minutter siden): Jeg sa bare at om det ikke er Hagens skyld så sitter politiet med en solid svarteper og skyld og justismord. Det er da ikke noe justismord før han evt blir uskyldig dømt. 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 (endret) 50 minutes ago, Gouldfan said: Jeg sa bare at om det ikke er Hagens skyld så sitter politiet med en solid svarteper og skyld og justismord. Det er kun rettssystemet som kan gjøre justismord. Et justismord er når du er dømt for noe du ikke har gjort, og politiet har ikke myndighet til å dømme folk. Politiet skal etter beste evne etterforske saken når den er rapportert inn til dem. De skal gjøre seg opp hypoteser og teste dem ut. I perioden 2010-2019 ble 85 drap i Norge utført av partner, ekspartner, kjæreste eller tidligere kjæreste, eller hvis vi tar med foreldre og barn blir tallet 127 i nær familie. Ytterligere 16 i andre familerelasjoner. Dette sett mot 43 med ingen kjent relasjon pluss 6 med ukjent relasjon. De resterende 106 er gjerningspersonen fra gruppen av venner og bekjente. Dermed er hypotesen om at gjerningspersonen er ektemannen en som helt naturlig skal følges opp. Hvis denne ektemannen kommer med villedende informasjon - som politiet altså mener han har gjort - er det sterke indikasjoner på at denne hypotesen står sterkt. Det betyr ikke at det er rett, men det betyr definitivt at han skal etterforskes. Så er det omstendigheter rundt denne saken som gjør at den kanskje ikke er gjennomsnittssaken. Det kan være bekjente eller ukjente som gir et sterkere motiv til f.eks. kidnapping enn man vanligvis ser. Dermed er det andre hypoteser som også skal etterforskes, hvor man f.eks. ser på bekjente eller grupperinger med evne, økonomiske motiver, etc. Jeg mener å huske at en slik nylig ble arrestert 8. mai. Så politiet jobber beviselig etter flere vektorer. Det betyr ikke at de er kompetente eller på rett spor, men det betyr at de etterforsker sporene - som de skal gjøre. Politiets jobb er altså å etterforske og eventuelt sikte noen. Det skal så føres en sak for domstolene, og kun etter en slik sak kan man eventuelt snakke om et justismord. Så langt har ikke domstolene fulgt politiets ønsker, Hagen ble løslatt, så å snakke om et justismord er grovt villedende her. Hvis jeg skal si det jeg tror, så virker det som risikoen for et justismord er langt høyere for trettiåringen som ble arrestert enn for Hagen. Hagen har mulighet til å få den aller beste tilgjengelige advokathjelp i en rettsprosess. Endret 9. juni 2020 av tommyb 3 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Dersom politiet kjører en sak og går på indisier og løse spor. Og om trettiåringen gir falsk forklaring så kan dette føre til justismord. Og politiet om de belyser feil spor og vitner kan da ha skyld. Det er sannsynlig at det er noen som kjenner familien som har skyld, kanskje 30 åringen er involvert uten at Hagen er det? Isåfall kan han ha motiv for å gi falsk forklaring og vitne mot Hagen. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Ja, vi vet ikke. Innenfor alle muligheter kan hun faktisk ha falt i sjøen, noen har observert dette og sett på det som en mulighet til å lure til seg penger ved å utgi seg som kidnappere. Eller ektemannen så på henne som en variabel økonomisk risiko og man blir vanligvis ikke miliardær uten å være typen til å ta kontroll over risikoer og farer. Disse to mulighetene er ytterligheter, og i den postfaktuelle verden tror folk lettest på det de ønsker mest eller frykter mest. Nå er det opp til politietterforskerne å avdekke spor, trekke opp sannsynlige scenarioer og etterforske dem. Jeg har ikke tenkt å kritisere dem for å følge de vanlige hypotesene, samtidig som jeg ikke har tenkt å påstå at de er kompetente eller ikke, siden vi kun har indisier på det og det ikke er grunnlag for et mediemord. 1 Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Bjørn Hovde skrev (1 minutt siden): Jeg har fått inntrykk av at original-brevet var håndskrevet. Noen som kan bekrefte/avkrefte? Maskinskrevet Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 36 minutes ago, Bjørn Hovde said: Altså på "gammeldags skrivemaskin"? https://lmgtfy.com/?q=tom+hagen+printer Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 (endret) 5 minutes ago, kim_InnleggNO said: https://lmgtfy.com/?q=tom+hagen+printer Interessant nok var ingen av treffene som du google fram for oss relatert til Tom Hagen-saken, men til karakteren fra Gudfaderen. Muligens fordi jeg har preferanse på engelsk språk i nettleseren. Endret 9. juni 2020 av tommyb Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 2 minutes ago, tommyb said: Muligens fordi jeg har preferanse på engelsk språk i nettleseren. Ikke så lurt om man vil ha norske svar. Lenke til kommentar
Subara Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Emile the rat skrev (16 timer siden): Åsted Norge skal gå gjennom Anne Elisabeth Hagen saken neste mandag. Det kan bli interessant. Basert på dette, og det som kom frem i 21 nyhetene i dag tror jeg politiet er nærme en løsning enn vi tror. Må man ha abonnement på TV2 Sumo for å se episoden? Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Subara skrev (2 minutter siden): Må man ha abonnement på TV2 Sumo for å se episoden? Nei, åsted norge går på TV2 hver mandag kl 21:40. Må ikke ha sumo abonnement 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Emile the rat skrev (5 minutter siden): Nei, åsted norge går på TV2 hver mandag kl 21:40. Må ikke ha sumo abonnement Hvis du ikke har Get som tv-leverandør, da. De gidder jo ikke sende TV2 om dagen. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå