Gå til innhold

Google gjør Assistant til en plattform

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

<filosofi>

Når man omfavner Amerikansk teknologi som gjør mer enn å bare være teknologi, som samstudens samler inn data og kan uten problem logge deg og din omgivelse, Kan man da klage på at andre lands myndigheter gjør det samme?

Og noen sa at Hu&Hei var farlige?

Eller du trodde kanskje at Google etc ikke hadde ett samarbeid med NSA eller liknandes utyske?

Konspiratorisk jeg? Næh.. Tror ikke det når du ser på summen av informasjons innsamlende teknologier som dukker opp rundt oss, alt fra GPS logging på biler og ansiktsgjennkjenning i det offentlige rom, Chip i neven for å kontrollere alt av aksess og betaling til innlogging på fjøsboka, til mikrofoner i TV'n som "analyserer taledata" for å gjøre din TV hverdag enklere (jau, som om vi trengte det) eller mobilen som sporer alle dine bevegelser... For å nevne noen få.... veeldig få. </filosofi>

Men det er greit, la jorden rulle i vei, hvem bryr seg, sånn egentlig. Lever som eremitt og koser meg allikevel der jeg betrakter sirkuset utenfra. Kanskje mer enn mange andre som heseblesende omfavner overvåkningen i bytte mot litt glassperler og juggel. Jeg bare sier, vær på vakt.

Endret av EremittPåTur
Lenke til kommentar

Har seks Google Home Mini som er flittig brukt av hele familien. Det er fascinerende hvordan den hører forskjell på oss.

Google Assistant er i ferd med å bli riktig allsidig, men direkte språkmektig på norsk er den ikke enda, og det blir en del humring og rulling med øynene fortsatt, men av og til overrasker den stort :)

Skulle gjerne hatt en Google Home Max eller to, for det er ganske kjekt å kunne sette på musikk som spilles i synk på tvers av flere home enheter, men det er litt lite trøkk i en mini.

Integrasjonen mot f.x. Philips Hue lamper er litt shaky fortsatt, men slett ikke ubrukelig. Jeg kan f.x. si "skru av lampa", hvorpå Google svarer "Ok, skrur av taklampa", men jeg kan ikke si "skru av taklampa". Go figure :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...