Skaptrollet Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Jeg skal ha en knapp (form knapp) som skal slette alt i en tabell (mysql) men ikke slette kolonnene. noen som har komplett kode til dette? har nemlig ikke fått det til og nei jeg er ikke så altfor god i php/sql/html. men ihvertfall hvis noen kunne være så snille å lage en kode som jeg kan cp som sletter alt i en tabell unntatt kolonnene så hadde det vært veldig fint for da kan jeg se hva som jeg har gjort feil, er litt hast også.. Takk for alle svar Lenke til kommentar
magikern Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 litt sliten nå, men tror dette skal gjøre det: <?php if($_POST['submit']){ /* her må du fylle inn tabell navn og database navn */ $table = ""; $db_name = ""; /*ikke forandr noe mer her*/ $result = mysql_query($db_name,"DELETE * FROM $table"); }else{ echo("<form method=\"post\" action=\"". $_SERVER['PHP_SELV'] ."\">\r\n<input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"slett alt\">\r\n</form>"); } ?> Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 $query="TRUNCATE TabellNavn"; (Det står i manualen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå