Ainglin Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Hei! Vet ikke om dette er rette plassen, men jeg leter etter spillere til å svare på en kort spørreundersøkelse (ca. 12 min) angående spilling til masteroppgaven min. Gaming er en veldig vanlig fritidsaktivitet. Folk driver med det av forskjellige grunner, men for oftest fordi de finner det fornøyelig. Vi er interessert i å finne ut akkurat hva som gjør det fornøyelig, og for å se om det kan være andre grunner for at folk spiller. Du kan hjelpe oss med nøyaktig dette ved å fortelle oss om DIN spillopplevelse. Spørreundersøkelsen er for de over 18 år og er på engelsk (men skal være lett forståelig!) Link: https://uitpsych.qualtrics.com/jfe/form/SV_5zEMK26AVRTUZz7 Hilsen en forhåpningsfull (og litt desperat) masterstudent Lenke til kommentar
Pyrotech Skrevet 10. januar 2019 Del Skrevet 10. januar 2019 Liker ikke spørreundersøkelser, men tenkte jeg skulle ta en kikk for å være snill.Men så kommer det et klassisk spørreundersøkelses spørsmål: "4. The gaming activity had many fascinating qualities." Det er mulig jeg er stokk dum, men dette er én av grunnene til at jeg misliker spørreundersøkelser.Spørsmålet er UTROLIG vagt, og åpent for tolkning, hvorpå man skal angi poeng mellom 1-10.Får du egentlig noe konkret data ut av et slikt spørsmål? Bare min mening. Ikke meninga å være negativ Lykke til med mastern! 3 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. januar 2019 Del Skrevet 10. januar 2019 Mange av spørsmåla virker å ta utgangspunkt i kun eit spel eller speltype. Kva som fascinerer, kva som er motivasjonen, og kva ein tenker på medan ein speler kjem ann på kva ein speler. Det er stor forskjell på kva ein tenker på når ein knuser sukkertøy på mobilen medan ein ventar på bussen, kontra ein slappar av med eit historiedrevet spel, eller går i full konkurransemodus med eit hektisk og strategisk onlinespel. 2 Lenke til kommentar
Ainglin Skrevet 3. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2019 Hei og beklager sen respons! Spørsmålene er litt rare, da de ikke er utviklet originalt for å måle spillopplevelser hos folk- faktisk så er det ingen som har undersøkt det vi prøver her før, så bærer preg av at spørreskjemaet er satt sammen av flere spørreskjemaer utviklet av andre forskere og egentlig til å teste annet enn spillopplevelser. Så mitt spørreskjema er på et vis en prototype, så forståelse for at en del spørsmål oppleves som noe merkelige og vanskelige å svare på men håper dere kan svare etter beste evne. Setter veldig pris på tilbakemeldinger fra dere, uansett positiv eller negativ- dette kan hjelpe med å videreutvikle undersøkelsen til senere. Er også klar over at type spill har veldig mye å si for spillopplevelsen, derfor vi spør etter siste spilt og tenke på det når en besvarer spørsmålene og tidsbruk. Takk for svar Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 - Måtte lete i 10 sekunder før jeg scrollet ned og observerte den lille, grå boksen med pil helt nederst ti høyre. Å ha en tekst, større boks gjerne med sterk farge ville vært snillere. - I stedet for å skrive "If so"; skriv "If yes" eller "If no". - "1. The gaming activity was an experience for me." Vanskelig å svare på. Hva menes egentlig? At spilling er en aktivitet som passer meg og min personlighet? Jeg går ut fra det når jeg svarer. - "3. The gaming activity helped me get relief from unwanted demands on my attention." Usikker her også. Uønsket krav på min oppmerksomhet? Altså at jeg unngår å ta kontakt med for eksempel familie eller andre autoritetspersoner jeg burde med tanke på plikter og ansvar? Går ut fra det. - Enig med Pyrotech's post. - "11. I could do things I like to do during the gaming activity." Det tok meg en stund å få hodet rundt den setningen ^^ Menes det i for eksempel jobbsammenheng? Går ut fra det. - Hadde dessverre ikke tid eller ork til å svare på mer enn de spørsmålene i det skjemaet jeg siterte. Vi snakker om å ta stand til omtrent 150-200 spørsmål. Det er ekstremt mye å legge på folk gratis, vi snakker om 30 minutters tid her. Burde ikke være mer enn noen minutter. I min mening da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå