leoss Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Heisann, skal prøve å forklare problemet. Hjemme har jeg to maskiner, en laptop og en stasjonær. Begge kjører XP og er av nyere dato. Jeg har plutselig fått en downloadspeed som tilsvarer modem/isdn når jeg laster ned noe fra nettet eller surfer. Bruker DU meter for å kontrollere dette. Får vanvittig dårlig speed på itavisens speedometer også. I kveld er jeg på et LAN, og her har jeg bedt alle å teste speedometeret til IT-avisen. Vi sitter på en 1,5 Mb adsl linje fra NGT, jeg har 2 Mbit NGT hjemme. Alle får rask hastighet bortsett fra meg. jeg er nede på modem hastighet. Men mellom PCene oppnår alle 10Mbit, også jeg. Jeg har testet både med opera og IE, med samme resultat. Bruker ingen proxy. På den bærbare har jeg testa med både trådløst og tråd-forbindelse. Noen forslag på hvordan jeg skal få økt downloadspeeden min? Uploadspeeden er på ca 500 kb/s både hjemme og på lanet, så ikke noe feil her. Leoss Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 jeg har ingen tips til hva det kan være, men sitter dere på lan med ngt så hopp til 4mbit helga da Lenke til kommentar
MAndreas Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 innstaller nye drivere til nettverkskortet enten det er integrert eller (eksternt). Hadde samme problemet før men hjalp etter det. Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Skjer det på begge pcene? Lenke til kommentar
leoss Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Det skjer med begge pcene hjemme, det skjedde samtidig, men bare med laptoppen min på lanet, den stasjonære er hjemme. Kan det være orm/virus/fuckup? Unnskyld språket. Leoss Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Det skjer med begge pcene hjemme, det skjedde samtidig, men bare med laptoppen min på lanet, den stasjonære er hjemme. Kan det være orm/virus/fuckup? Unnskyld språket. Leoss Da formater PC'en din. det vil hjelpe. Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Muligens en ide og kjøre virus scan og skjekke for unormale prosseser i oppgavebehandling?!?! formatering er kjipt når du kan unngå det!!! Lenke til kommentar
leoss Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Har ikke kunne funnet virus eller noen andre merkelige ting. Forstår ikke dette. Jeg har full trøkk over lokalnettet, måde gjennom min egen switch og krysset tp-kabel, og når jeg bruker kun min stasjonære gjennom switchen hjemme, får jeg 1900+ på itavisen. Nå sitter jeg på en tredje adsl-linje og forsøker, men oppnår kun 150+ på itavisen, selv opm det er en 800 linje fra tiscali, hvor en stasjonær pc på samme linje, og samme switch, får full hastighet. Flere tips? Leoss Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 DrTCP Hjalp meg. Ligger på de fleste fildelings senter, rimelig enkel i bruk. XP bruker å være greit configurert for bredbånd, men du vet aldri... Lenke til kommentar
leoss Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 takker for tipset. Vet du hva jeg skal bruke som for mtu og tcp receive? 1478?? Leoss Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Hadde akkurat samme problemet for litt siden. Fant ut at det var Blaster-F som hadde infisert dataen. Åssen viruskontroll har du? Lenke til kommentar
leoss Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Kjører f-secure AV, alle oppdateringer fra winUpdate. Har akkurat oppdatert virusdefinisjonene og kjørt test, fant ingen ting. Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Dersom du har Blaster ligger det vel 2 filer i \winnt\system32\wins. De heter svchost.exe og dllhost.exe eller noe liknende. Det pleier også å ligge noe rusk i Run-scriptet i regedit (HKLM). Kanskje verdt å ta en titt .. Lenke til kommentar
leoss Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Der fant jeg løsningen. Testa litt på www.dslreports.com og fikk tips om å endre RWIN-verdiene. Kjørte DrTCP og satte RWIN til 50 000 (kanskje overkill) og MTU til 1478 istedetfor 1500. Linjehastigheten økte med en gang fra 150 kbits til 700 kbits.... Tre dagers leting ga svaret, takk for all hjelpen. Det snåle er forøvrig at dette oppstod plutselig, uten at jeg gjorde noen instillinger eller endringer. Men men, nå er det toppfart igjen. God jul alle sammen Leoss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå