steinjarle Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Men blir «Limited Edition» i Europa, og mangler fortsatt en vesentlig egenskap.Her er nye Nissan Leaf med større batteri Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Spennende, blir nok enda en storselger for nissan dette her 4 Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Hvis de faktisk tjener penger på å selge den? Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 (endret) Så dem skal i første omgang kun produsere 5000? Dem sier at dem så skal produsere mer om det er behov for det, men la meg gjette - det tar plutselig lang tid igjen. Virker ikke som de har lyst til å masseprodusere den. Edit: men for all del, kan være jeg tar feil her og at de ikke selger ekstremt mye av den samt at dem faktisk fort klarer å produsere flere av den Endret 9. januar 2019 av The Very End Lenke til kommentar
per parker Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Er det fortsatt samme interiør som i 2017 modellen? Prøvekjørte den og kunne ikke fordra midtkonsollen som bygde såpass inn på førersiden at den skapte problemer for kneet. 1 Lenke til kommentar
furmyrm Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 CHAdeMO? Kommer det 100 kW CHAdeMO ladere? 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Er det fortsatt samme interiør som i 2017 modellen? Prøvekjørte den og kunne ikke fordra midtkonsollen som bygde såpass inn på førersiden at den skapte problemer for kneet. Samme interiøret ja foruten om ny infotainment. CHAdeMO? Kommer det 100 kW CHAdeMO ladere? Har mine tvil på at vi vil se mange av de i norge, men ja, det fins 100 kW chademo ladere. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Og der fallt annenhånds verdien på dagens "nye" Lese som kjører rundt i gatene. 1 Lenke til kommentar
QHamp Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 (endret) Så dem skal i første omgang kun produsere 5000? Dem sier at dem så skal produsere mer om det er behov for det, men la meg gjette - det tar plutselig lang tid igjen. Virker ikke som de har lyst til å masseprodusere den. Edit: men for all del, kan være jeg tar feil her og at de ikke selger ekstremt mye av den samt at dem faktisk fort klarer å produsere flere av den Nissan er vel den eneste bilprodusenten som har greid å ha levere store volum av elbiler, til en grei leveringstid, over flere år/modeller. Det var vel en kort periode rundt lansering av 40 kwh-modellen en ventetid på 6 mnd, men den gikk fort ned til et par måneders ventetid. Endret 9. januar 2019 av QHamp 3 Lenke til kommentar
Martin- Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Er det fortsatt samme interiør som i 2017 modellen? Prøvekjørte den og kunne ikke fordra midtkonsollen som bygde såpass inn på førersiden at den skapte problemer for kneet. +1 Synd, men et reelt problem. Fikk stort ubehag i høyre kne på grunn av dette. 1 Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 (endret) Og der fallt annenhånds verdien på dagens "nye" Lese som kjører rundt i gatene. Vet ikke helt... Var stiv pris, og de mangler fortsatt varmestyring av batteriet. Forbruket er fortsatt høyt, og rekkevidden kort på korte turer med kaldt batteri. Ble ikke fristet i alle fall. Endret 9. januar 2019 av avtrekkeren 2 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 (endret) Og der fallt annenhånds verdien på dagens "nye" Lese som kjører rundt i gatene. At en utgave av bilen med rundt 60 kwh batteri skulle lanseres på et eller annet stadie har vært kjent siden 40kwh versionen ble lansert, så tror ikke denne lanseringen skal ha så fryktelig mye effekt på annenhånds verdien for 40 kwh utgaven . Endret 9. januar 2019 av Evil-Duck 8 Lenke til kommentar
QHamp Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Og der fallt annenhånds verdien på dagens "nye" Lese som kjører rundt i gatene. At en utgave av bilen med rundt 60 kwh batteri skulle lanseres på et eller annet stadie har vært kjent siden 40kwh versionen ble lansert, så tror ikke denne lanseringen skal ha så fryktelig mye effekt på annenhånds verdien for 40 kwh utgaven . Helt riktig - og hvorfor prater folk annenhåndsverdi allerede nå, folk som har kjøpt bilen kjøper vel for å kjøre bil. Når de - en gang - skal bytte/selge, kan det være helt andre ting som spiller inn på annenhåndsverdi (kanskje er avgiftsfritaket borte, så bruktprisene holder seg godt?) 4 Lenke til kommentar
alexo89 Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Helt idiotisk at de valgte chademo! De fleste nye biler kommer med CCS. Og mange nye ladere har bare CCS. Noe denne bilen ikke kan lade på. Nye ladenettet til ionity som kommer i Europa nå der du har 1 brikke for hele Europa er bare på CCS. Og det er circle k lynladerne også bare med ccs. Og i Europa generelt mer ccs enn chademo. Så lite framtidsrettet bil 1 Lenke til kommentar
mrxx Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 (endret) Nissan viser med denne bilen at de ikke ønsker å satse for fullt på elbiler. -Dårlig rekkevidde (i forhold til batteristørrelse) -Mangler skikkelig temperaturstyring av batteripakken -"Feil" ladestandard -Ikke mulig å justere ratt= dårlig kjøreopplevelse Det hadde vært "morsomt" å sett et race på 1000 km mellom en Leaf og en Model 3 LR på autobahn. Model 3 klarer 1000 km på 8 timer. Klarer nye Leaf 1000 km på under 15 timer? Endret 9. januar 2019 av mrxx 1 Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Spesielt at Nissan så lang erfaring er så rævva på lading. Dette har Tesla hatt kontroll på siden 2012. Ikke en fungerende app heller. Ikke bra Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Nissan viser med denne bilen at de ikke ønsker å satse for fullt på elbiler. -Dårlig rekkevidde (i forhold til batteristørrelse) -Mangler skikkelig temperaturstyring av batteripakken -"Feil" ladestandard -Ikke mulig å justere ratt= dårlig kjøreopplevelse Det hadde vært "morsomt" å sett et race på 1000 km mellom en Leaf og en Model 3 LR på autobahn. Model 3 klarer 1000 km på 8 timer. Klarer nye Leaf 1000 km på under 15 timer? 17timer* 3 av dem går til jakt etter fungerende ladestasjoner og app-nedlastinger/registreringer til disse diverse stasjonene. 2 Lenke til kommentar
dickidickdickens Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Så når Mercedes lanserer 90l tank i E-klasse så er det en ny modell siden den bare hadde 70l tank når den ble presentert? Lenke til kommentar
se# Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Så når Mercedes lanserer 90l tank i E-klasse så er det en ny modell siden den bare hadde 70l tank når den ble presentert? Det var den dårligste analogien jeg har sett så langt i år (men det er jo bare begynnelsen av januar). 2 Lenke til kommentar
dickidickdickens Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Det var den dårligste analogien jeg har sett så langt i år (men det er jo bare begynnelsen av januar). Hvorfor det, dette er jo samme bilen, bare med større tank. Blir jo ikke en ny model for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå