lasse_hansen87 Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 (endret) Hei sann. Har kjøpt meg Asus Rog Maximus XI Hero 1151 hovedkort, skal til å koble inn strøm til dette kortet. Da har jeg jo den svære kabelen, 24pin eller noe sånt. Den er grei. Men oppe i hjørner så har jeg CPU 4+4 kontakt, den er grei, men ved siden av denne så har jeg også enda en 4pin kontakt. Se bilde. Må alle brukes? Eller holder det med 4+4 kontakten, altså den med 8pin? Hva er evt den 4pin kontakten til? Dette hovedkortet har jeg. https://www.komplett.no/product/1103077/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/intel-socket/asus-rog-maximus-xi-hero-wi-fi-s-1151 Prosessor jeg skal bruke er i7 9700k, og skjermkort er et 2080 Ti kort, hvis det har noe å si. På forhånd takk Endret 9. januar 2019 av lasse_hansen87 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Du trenger ikke koble til den. Det er hvis du skal overklokke mye, men jeg tviler på du får bruk for det på en vanlig luftkjølt CPU (du treffer nok temp-target først). Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 9. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2019 Oki, så det holder me å kun koble til 24pin og 4+4, altså 8pin. Og bare la den andre være? Tusen takk for svar ihvertfall Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Ja det skal fungere helt fint med kun 8p til CPU (og selvsagt 24p til HK) Det eneste måtte være hvis Asus har gjort det slik at den ekstra 4p MÅ være tilkoblet for at maskinen skal boote. Det tviler jeg sterkt på at det er .. Så koble kun til 8p og se om ikke alt fungerer helt fint. Overklokker du en del og opplever ustabilitet (som ikke er en følge av dårlig OC ) så kan du koble til den ekstra 4p .. men som jeg sier så tviler jeg på du får bruk for den. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 9. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2019 Okay, da dropper jeg den ene enkle 4pin’nen og satser på det går bra. Tusen takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå