petterg Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Jeg gikk lei av at telefonen hadde sluttet å synce kontakter og kalender med google, og bestemte meg for å ta grep. Hvis sync av disse to står på kommer meldingen "sync is experiencing problems and will be back shortly". Når "shortly" har vart i flere måneder er det lite håp. Kontakter ble eksportert til fil. Ny google konto ble opprettet og lagt inn på telefonen. Kontakter fra fil ble importert i kontakter på den nye kontoen. Sync på gammel konto ble slått av, slik at telefonen bare skulle bry seg om den nye. Kontaktene syncet til google i løpet av en halvtimes tid. Kalender fant jeg ingen måte å eksportere til fil, så det ble appen eventcopier som fikk jobben med å kopiere alle kalendereventene fra den gamle kontoen til den nye. Så startet sync..... Etter to døgn har den klart å overføre 3 eventer fra april 2017 til google. Status tyder på at sync pågår, men det ser ikke ut til å være noen fremdrift. Altså ingen feilmeldinger på den nye kontoen. Jeg har lyst til å gjøre factory reset av telefonen, men innholdet i kalenderen er i stor grad fakturagrunnlag, så jeg kan ikke ta reset før eventene er i en kalender utenom telefonen. Noen forslag til hvordan jeg kan få kalendereventene over til en google kalender når sync ikke samarbeider? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Bruk en datamaskin og gå inn på innstillinger i kalenderen. Der vil du få mulighet til å eksportere, og det går fint og importere samme vei på ny google-konto.Nesten på samme måte kan man kopiere kontakter. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 9. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2019 Det hjelper ingenting for kalendereventene som ligger på telefonen og ikke syncer til google. (Bortsett fra at de blir borte.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Hva med å forsøke googles egen kalender-app og ikke telefonens? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 https://support.google.com/calendar/answer/6261951?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=en Lenke til kommentar
petterg Skrevet 9. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2019 Det er den jeg bruker Lenke til kommentar
petterg Skrevet 9. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2019 Nå har det skjedd noe. Kalenderne på den nye kontoen er i sync! Det som har skjedd er at alle eventer unntatt de tre fra april 2017 er slettet. Den har altså kjørt sync feil vei tre døgn etter at den klarte å overføre de tre eventene til en tom kalener. Klokka på telefonen stilles automatisk, og går tilsynelatende veldig riktig. Da var det i allefall fint at jeg hadde kopiert alle eventer fra en konto til en annen. Nå blir det spennende å se hva som skjer når jeg kopierer de en gang til. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 9. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2019 Løsning: appen ical import export Den kunne eksportere kalender til fil. Filen kunne importeres i google. Importerete det som en ny kalender på den nye brukeren. Skal se om den er villig til sync fra google før jeg tar reset av telefonen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå