Gå til innhold

Hvilke av disse strøm avtalene er billigst?

Anbefalte innlegg

Dette er veldig forvirrende for meg å jeg trenger litt hjelp.

Jeg hadde lyst til å skifte strøm leverandør for litt siden. Jeg valgte denne avtalen fra Gudbrandsdal Energi: https://www.ge.no/stromavtale/vinterspot2019

Noen dager senere fikk jeg en telefon fra Los (selskapet jeg hadde fra før). De ville beholde meg som kunde selvfølgelig. De sa at jeg kunne få et bedre tilbud av dem enn det jeg fikk av GE. Jeg ba dem sende tilbudet på en e-post. Fikk denne e-posten: post-63051-0-60312400-1546979789_thumb.jpeg

Det er mye her jeg ikke forstår som for eksempel, hvorfor er prisen 4.95 fra Los og 51.94 fra GE? Den store forskjellen virker rar. Disse er sikkert veldig dumme spørsmål, men jeg har INGEN peiling på noe av dette.

Kan noen hjelpe meg litt? Hvilken av disse bør jeg velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4.95 er påslaget til LOS, (spot)prisen på strømmen kommer altså i tillegg.

Er det GE Vinterspot 2019 som har den andre prisen?

Åja! Hvorfor gjør de dette så innviklet å vanskelig å forstå?

Ja det er GE vinterspot som har den andre.

Lenke til kommentar

Åja! Hvorfor gjør de dette så innviklet å vanskelig å forstå?

Prisen på strømmen på spotprisavtaler er litt vanskelig å presentere siden det er prisen på Nordpools strømbørs som gjelder. Man vet altså ikke hva prisen på strømmen er f.eks. i morgen om to dager kl 06.00-07.00 eller om en uke osv.

Dersom man bestiller strøm på en spotprisavtale fra en strømleverandør får man ikke strøm fra dem før ca 2 uker etter bestillingen.

Når man sammenligner spotprisavtaler er det påslaget man må sammenligne. Selve prisen på strømmen skal i teorien være det samme (det kan være små forskjeller).

GE presenterer dagens strømpris.

Edit: Som vist i teksten over.

Endret av mobile999
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...