Magnus1234 Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Vi er på utkikk etter ny el-bil og har kommet frem til at Huyndai og Volkswagen er mest aktuelle biler. Har noen erfaringer med en eller begge bilene og kan fortelle om fordeler og ulemper over tid? Har prøvekjørt begge bilene. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Jeg kjenner en som har hatt e-golf og det var en skikkelig mandagsbil. Elektriske problemer, sentralås osv. Dette kombinert med VAG verksted gjorde at bilen ble solgt. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Begge er solide gode biler. Golfen koster litt mer og føles litt mer kostbar. Ioniq har fordel med kjappere hurtiglading hvis man skal kjøre mye på langtur med hurtiglading. Lenke til kommentar
toffo Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Andre kan nok fortelle mer om spesifikke fordeler og ulemper med bilen, men Golfen har en stor ulempe som heter Møller. Det er bare å google 'Møller + klage' og se hvordan de forholder seg til kundene etter at bilen er solgt... Jeg kommer i hvert fall ikke til å sette mine ben inn der flere ganger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Har hatt bare positiv erfaring med Møller i både Sandnes og Stavanger, men mulig det er verre andre steder i landet. Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Hatt bare gode erfaringer jeg og. Da møller Hvam, Jessheim og Ensjø. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Når det gjelder mandags-golfen, så skyldes salget i hovedsak selve bilen. Det siste året kom Møller og hentet og leverte bilen på adressen for å fikse ting + leiebil på stedet. De ordnet opp, men ble svært mye surr med henting og levering av biler Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Andre kan nok fortelle mer om spesifikke fordeler og ulemper med bilen, men Golfen har en stor ulempe som heter Møller. Det er bare å google 'Møller + klage' og se hvordan de forholder seg til kundene etter at bilen er solgt... Jeg kommer i hvert fall ikke til å sette mine ben inn der flere ganger. En bil blir aldri bedre enn verkstedet man bruker. Jeg har en Hyundai (med bensinmotor) som har 3 år igjen av garantien, og var innom mitt lokale merkeverksted for å byttet en defekt lambdasensor på garanti. For det første hadde de ikke delen på lager, for det andre måtte de søke importøren om å få godkjent å bytte denne på garanti før de kunne bestille den. I stedet for 1 verkstedbesøk ble det altså 2, med 1 uke venting i mellom. Jeg har hatt både VAG, MB, Opel og andre merker, og erfaringen med alle andre lokale merkeverksteder har vært bedre. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Prøv begge. Hvis du synes Ioniq er grei, velg den. E-Golf har høyere standard, men om det ikke er viktig, er Ioniq en bedre bil. Lenke til kommentar
Magnus1234 Skrevet 9. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2019 Takk for tips. Noen som vet om det skrå bakvinduet på Ioniq uten vindusvisker er ett problem? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 En ting som er irriterende på de aller fleste biler er at ryggekameraet ikke er beskyttet når det ikke er i bruk. Når det er dårlig vær/føre, ser man ingenting før man går ut og tørker av linsen. På Golf er kamera beskyttet bak VW-logoen når det ikke er i bruk. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Har lignende erfaring med Møller som flere her, ikke veldig fornøyd med kundebehandlingen jeg har fått der tiden jeg kjørte Audi A3, men det skal sies at jeg var enda mer missfornøyd med Volvo forhandleren i Ålesund når jeg leaset en V60 hos dem, så kanskje jeg bare er en vanskelig kunde? Har dog vært utrolig fornøyd med Ford/Nissan forhandleren etter jeg kjøpte meg nybil der i sommer, greit å ikke føles uvelkommen ved forhandleren etter å ha lagt igjen 300 000 på en bil. Selv prøvekjørte jeg både Ioniq og e-golf når jeg var på leting etter ny elbil i sommer. Ioniq må jeg ærlig si at var en av bilene som imponerte meg mest, endte opp med å gå for en leaf da denne trekte det lengste strået grunnet kort leveringstid, men kunne like godt endt opp med valgt en Ioniq om de hadde hatt fornuftig leveringstid på det tidspunktet. Lenke til kommentar
Magnus1234 Skrevet 12. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2019 Har lignende erfaring med Møller som flere her, ikke veldig fornøyd med kundebehandlingen jeg har fått der tiden jeg kjørte Audi A3, men det skal sies at jeg var enda mer missfornøyd med Volvo forhandleren i Ålesund når jeg leaset en V60 hos dem, så kanskje jeg bare er en vanskelig kunde? Har dog vært utrolig fornøyd med Ford/Nissan forhandleren etter jeg kjøpte meg nybil der i sommer, greit å ikke føles uvelkommen ved forhandleren etter å ha lagt igjen 300 000 på en bil. Selv prøvekjørte jeg både Ioniq og e-golf når jeg var på leting etter ny elbil i sommer. Ioniq må jeg ærlig si at var en av bilene som imponerte meg mest, endte opp med å gå for en leaf da denne trekte det lengste strået grunnet kort leveringstid, men kunne like godt endt opp med valgt en Ioniq om de hadde hatt fornuftig leveringstid på det tidspunktet. Er du fornøyd med Nissan Leaf? Lenke til kommentar
RJohannesen Skrevet 12. januar 2019 Del Skrevet 12. januar 2019 En ting som er irriterende på de aller fleste biler er at ryggekameraet ikke er beskyttet når det ikke er i bruk. Når det er dårlig vær/føre, ser man ingenting før man går ut og tørker av linsen. På Golf er kamera beskyttet bak VW-logoen når det ikke er i bruk.Jeg har samme utfordring på min gamle Leaf, men det løses med at jeg i piggdekksesongen gjør det til rutine å dra fingeren over linsa før jeg går inn i bilen. Da holder den seg normalt ren til neste gang jeg skal rygge selv om jeg ikke husker det hver gang. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 Er du fornøyd med Nissan Leaf? Beste bilen jeg noensinne har eid, så er absolutt fornøyd ja Har riktignok kun eid bilen i 5 måneder og 5500km så noen veldig langtidserfaring med bilen har jeg ikke. Men det er en utrolig behagelig bil til å ta min 6 mil lange pendlerunde til og fra jobb hver dag i, fint å komme ned til go, varm og isfri bil hver morgen og kjøre lydløst avgårde uten noe drama. Hvor kjapp og snappy den er rundt omkring er i en helt annen klasse av alt annet jeg har kjørt av ICE biler, selv med snart de doble hesekreftene av hva leafen har, men akkurat det er et fellestrekk for de fleste elbiler på markedet i dag. I nye Leafer og etterhvert på alle leafer når de får distribuert oppdateringen er og "#Rapidgate" problemet fikset, så da ble det plutselig en langt bedre bil til langkjøring og. Men tror nok du blir fornøyd uansett hvilken bil du velger sålenge du velger elektrisk, støste grunnen til jeg valgte leafen var som sagt leveringstid. Hadde Huyndai tilbudt like kort levering tror jeg nok fort at jeg hadde endt opp med en Ioniq da helehetsinntrykket av denne var utrolig bra, den har noe kortere rekkevidde men hadde vært nok til mitt bruk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 Jeg har samme utfordring på min gamle Leaf, men det løses med at jeg i piggdekksesongen gjør det til rutine å dra fingeren over linsa før jeg går inn i bilen. Da holder den seg normalt ren til neste gang jeg skal rygge selv om jeg ikke husker det hver gang. Dersom vær/føre er bra, og du kjører korte turer, holder det kanskje. Jeg var ute og kjørte en tur på noen mil i dag, og tørket (som vanlig) over linsen, og sjekket i skjermen at bildet var 100 % bra, før jeg kjørte. Etter turen skulle jeg rygge inn i innkjøringen, og så da bare en grå grøt i skjermen. Eneste som funker er at kamera er skjult/beskyttet når man kjører, og det er kun VAG som jeg har sett dette på. Et alternativ kunne vært å hatt kameraet i bakruten, i en del av den som ble holdt ren av bakrutepusseren, men slik det er på de fleste biler er det bortimot ubrukelig unntatt når det er fint sommervær. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 Dersom vær/føre er bra, og du kjører korte turer, holder det kanskje. Jeg var ute og kjørte en tur på noen mil i dag, og tørket (som vanlig) over linsen, og sjekket i skjermen at bildet var 100 % bra, før jeg kjørte. Etter turen skulle jeg rygge inn i innkjøringen, og så da bare en grå grøt i skjermen. Eneste som funker er at kamera er skjult/beskyttet når man kjører, og det er kun VAG som jeg har sett dette på. Et alternativ kunne vært å hatt kameraet i bakruten, i en del av den som ble holdt ren av bakrutepusseren, men slik det er på de fleste biler er det bortimot ubrukelig unntatt når det er fint sommervær. Av elbiler du tenker på? eller generelt? Mercedes C Klassen til broderen har vertfall kamerae som popper ned en liten luke når han rygger og går opp igjen og skjuler seg når han kjører fremover igjen. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 (endret) Alle nyere premiumbiler har selvsagt løsninger som gjør at ryggekameraet kun er eksponert for omgivelsene når det skal brukes. Endret 13. januar 2019 av Snylter 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. januar 2019 Del Skrevet 14. januar 2019 Det jeg ikke kan se at noen har nevnt hittil er jo at Ioniq faktisk er en av de mest effektive elbilene på markedet, altså at den forbruker minst strøm pr kilometer. 1 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Det jeg ikke kan se at noen har nevnt hittil er jo at Ioniq faktisk er en av de mest effektive elbilene på markedet, altså at den forbruker minst strøm pr kilometer. Absolutt, Ioniq har snitt på 12,2kWh og e-Golf 12,4kWh, etter 20.000km utgjør det en forskjell på snaut 24,- med dagens strømpris 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå