Gå til innhold

Om noen år kan bilen din ha fått bein å gå på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bevegelse med gange krever 10-100 ganger mer energi enn rulling. Med en Tesla batteripakke kan man da gå noen tusen meter. Elektrifiseringen som skal komme, skal skje når batteriene blir billige nok, men selv med gratis batterier tror jeg få vil kjøpe noe slikt for 2 millioner og service hver 10. tur. Dersom den skal gå under vann, blir farten mindre enn en tiendedel og dersom den skal fly, blir rekkevidden mindre enn 1%. For å si det enkelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

moro å se noen tenker i samme baner som meg og sikkert andre- - mulighetene er store og eg har fantasert om en vanntett farkost med sammenleggbar autogyrorotor og halebom , skyvepropell og vannjet . eg ville hatt 6 bein fordi et 6 beint insekt er en mye stødigere plattform enn et firebeint dyr - men eg ville hatt hjul bare på hjørnebeina . min konseptfarkost ville både fly og virke bra som planende båt og ville krabbe seg fram der folk såvidt ville kunne gå ....eg har hodet fullt av tekniske detaljer og ideer om saken og mye annet ...

 

Interessert i litt utveksling.

 

Har Du resurser og erfaring på noen måte ?

 

 

Har jo sendt e-Mail og pratet med Hyundai, nei dei er overhodet ikke interessert i litt mer avanserte ting. Litt animering for å vere i nyhetsbildet er det hele.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spennande, særleg det med utskiftbar kupé.

Bilen vil nok bli mest eit nisjeprodukt for bruk i dei aller mest urbane strøk og dei aller mest grisgrendte områda.

 

Det at kabinen kan skiftast ut opner for spennande muligheiter, som at ein bytter understell etter behov. Då kan ein ha eit understell designa for fart og rekkevidda på transportetappen til hytta, npr ein nærmer seg flytter ein kabinen over til eit understell med bein slik at bilen kan gå gjennom djupsnøen siste 1000 meterane heilt fram til hytta.

 

Løysninga gir også muligheit til at ein kan eige sin eigen private og tilpassa kupé, men at den kostbare delen med hjul/bein kan leigast, og derfor lett og billig kan byttast ut alt etter sesong eller dagsbehov.

Lenke til kommentar

 

moro å se noen tenker i samme baner som meg og sikkert andre- - mulighetene er store og eg har fantasert om en vanntett farkost med sammenleggbar autogyrorotor og halebom , skyvepropell og vannjet . eg ville hatt 6 bein fordi et 6 beint insekt er en mye stødigere plattform enn et firebeint dyr - men eg ville hatt hjul bare på hjørnebeina . min konseptfarkost ville både fly og virke bra som planende båt og ville krabbe seg fram der folk såvidt ville kunne gå ....eg har hodet fullt av tekniske detaljer og ideer om saken og mye annet ...

 

Interessert i litt utveksling.

 

Har Du resurser og erfaring på noen måte ?

 

 

Har jo sendt e-Mail og pratet med Hyundai, nei dei er overhodet ikke interessert i litt mer avanserte ting. Litt animering for å vere i nyhetsbildet er det hele.

artig sak du hadde . vi oppfinnere sliter dessverre i motbakke - hadde vi fått den hjelp og støtte vi burde fått historisk sett ville vi kanskje alt vært på stjernene ... leser og studerer man alt man kommer over av teknikk , vitenskap osv og filosoferer utafor a 4 boksen forstår man at det er veldig mye som er mulig å få til og mange har gode ideer . eg har veldig mye rart i hodet men lite ressurser til å gjøre noe med sakene selv om eg har fått gode kritikker fra fks svo , mtnu , pavels innovation , innovasjon norge mfl . eg har endel velfungerende prototyper av div enkle tekniske oppfinnelser som eg selv har brukt i mange år . sakene har stort markedspotensiale men vanlige fattigfolk får i praksis ingen off støtte og hjelp .... noe av det største problemet ved mye folk fantaserer om som fks store droner og beinfarkoster er mangelen på en lett , emergieffektiv og lite forurensende energikilde med veldig høy vekteffekt , strømdrift av alt mulig er som eg ser det bare tull pga alle de negative sidene for eg ser andre og mye bedre løsninger ....vi trenger mer fokus på bedre energibærere , bedre energikilder og bedre varmekraftmaskiner ... og eg ser ikkje det som noe problem ...

Lenke til kommentar

 

 

moro å se noen tenker i samme baner som meg og sikkert andre- - mulighetene er store og eg har fantasert om en vanntett farkost med sammenleggbar autogyrorotor og halebom , skyvepropell og vannjet . eg ville hatt 6 bein fordi et 6 beint insekt er en mye stødigere plattform enn et firebeint dyr - men eg ville hatt hjul bare på hjørnebeina . min konseptfarkost ville både fly og virke bra som planende båt og ville krabbe seg fram der folk såvidt ville kunne gå ....eg har hodet fullt av tekniske detaljer og ideer om saken og mye annet ...

 

Interessert i litt utveksling.

 

Har Du resurser og erfaring på noen måte ?

 

 

Har jo sendt e-Mail og pratet med Hyundai, nei dei er overhodet ikke interessert i litt mer avanserte ting. Litt animering for å vere i nyhetsbildet er det hele.

artig sak du hadde . vi oppfinnere sliter dessverre i motbakke - hadde vi fått den hjelp og støtte vi burde fått historisk sett ville vi kanskje alt vært på stjernene ... leser og studerer man alt man kommer over av teknikk , vitenskap osv og filosoferer utafor a 4 boksen forstår man at det er veldig mye som er mulig å få til og mange har gode ideer . eg har veldig mye rart i hodet men lite ressurser til å gjøre noe med sakene selv om eg har fått gode kritikker fra fks svo , mtnu , pavels innovation , innovasjon norge mfl . eg har endel velfungerende prototyper av div enkle tekniske oppfinnelser som eg selv har brukt i mange år . sakene har stort markedspotensiale men vanlige fattigfolk får i praksis ingen off støtte og hjelp .... noe av det største problemet ved mye folk fantaserer om som fks store droner og beinfarkoster er mangelen på en lett , emergieffektiv og lite forurensende energikilde med veldig høy vekteffekt , strømdrift av alt mulig er som eg ser det bare tull pga alle de negative sidene for eg ser andre og mye bedre løsninger ....vi trenger mer fokus på bedre energibærere , bedre energikilder og bedre varmekraftmaskiner ... og eg ser ikkje det som noe problem ...

Man må innovere for dagens marked og med bare eksisterende teknikk. Noe nytt, ja gjerne det, men en god del er også blitt fiasko grunnet feil «design» eller kan lages enklere.

Selv bryr eg meg ikke med «ting» som ikke kunne vært masseprodusert for 30-40 år siden.

 

Høste utstyr o.l. til «bønder» er faktisk litt artig og tilgjengelig å se på YouTube. Dette med dekning av et spesifikk faktisk behov, selv om markedet er lite og utstyret koster ein del.

Og viser oss hvor hurtig det faktisk kan skje, nesten som ved krig eller ved forbedring av produksjonsteknikk innad i bedrifter.

 

Forbruker «ting» er noe annet. Om vi seier 1 av 1 000 er opptatt av å utvikle en «sak» får vi 7 500 000 som sysler med den tingen, og 1 000 forskjellige «saker».

Dette gir at det for en eksisterende bedrift blir en god del å forholde seg til. Litt enkelt forklart kan man si at har Du ikke en prototype som fungerer og skaper begeistring har Du de-fakto ikke noe.

 

Joda, tallet kan for så vidt reduseres en del, men det holder for å forstå. Ta bare alle app’s som Apple har i sin butikk, 1 av 100 har kansje god inntjening, og dei skalerer jo uendelig med eit tastetrykk.

Trøsten er at det er vegen som er det viktige, gir oss noe, da Vi som regel ikke tjener penger og har suksess.

 

Om vi nu ser bort fra de enklere ting som kan støypes i et par former og muligens selges inn til Biltema eller IKEA. Og ser bort fra dagligvarehandel, selv LIDEL måtte jo gi seg i Norge.

 

Man må bite seg fast, prøve, vurdere, lære og feile. En 200 000,- til + litt egeninnsats skal eg bruke på å få til en 1:1,5 full funksjon prototype. Strategi for patentering må også læres/ finnes utav, og gjennomføres skal det gi meg penger og interessent fordeler i 15 år med overskudd.

Eg har en ca 1:6 fungerende modell (kan sitte på/ være med sjølv) laget av søppel (en rullestol, en kartong styropor, en bordramme, 4 skruer, 4 sjakler og 2 tuber lim).

Skal bruke den på «Ta sjangsen»

 

Her en link til en bedrift for spesielt interesserte, ser Du hva Dei «eigentleg» gjer :

http://www.stauber-motorhomes.com

 

Holder på å knote med noe hybrid greier til BOSCH, får se om Dei blir interessert. Slik går no dagan....., Mitt styreromm følger malen.

 

Send gjerne et bilde av noe artig:

[email protected]

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Dette er allerede laget. Møt Green Rock Dawg.

Skal ikke påstå at Hyundai ikke har gjort det med et mer moderne utseende da, men å påstå at den kan brukes på månen er å ta i. Det er mye som kan brukes på månen. Problemet er å løfte det dit. Det er en grunn til at marskjøretøyene er redd for å kjøre over småstein. Det er ikke at NASA ikke kan lage et solid hjul, men at solide hjul veier for mye.

Lenke til kommentar

Dette er allerede laget. Møt Green Rock Dawg.

Skal ikke påstå at Hyundai ikke har gjort det med et mer moderne utseende da, men å påstå at den kan brukes på månen er å ta i. Det er mye som kan brukes på månen. Problemet er å løfte det dit. Det er en grunn til at marskjøretøyene er redd for å kjøre over småstein. Det er ikke at NASA ikke kan lage et solid hjul, men at solide hjul veier for mye.

 

Tror Chineserne ligg godt an til å være Dei første på månen. Da en Chineserne bare veg 1/2 av en cowboy, og riskorn er lett å plassere rundt om kring.

 

Når det er sagt, utviklingen av F35 startet i 1992 og vart utrullet i 2015, er 23 år utviklings periode det.

Sammenstiller vi dette med beslutning om å reise til Månen i 1961 og påstått landing i 1969 (1/3 part av tiden for å snekre F35) setter det jo kjøp av raketter fra Russland i et litt merkelig perspektiv.

 

At CIA, NSA og FBI påstår at Russland avgjorde valget i US må dei vel selv ta til ettertanke, som den elite dei er. Er som katolikkene i England, litt opp i «røven» etter eget forgodtbefinnende.

Mens Vi den kompakte majoritet spiller Pokémons.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Tror Chineserne ligg godt an til å være Dei første på månen. Da en Chineserne bare veg 1/2 av en cowboy, og riskorn er lett å plassere rundt om kring.

 

Når det er sagt, utviklingen av F35 startet i 1992 og vart utrullet i 2015, er 23 år utviklings periode det.

Sammenstiller vi dette med beslutning om å reise til Månen i 1961 og påstått landing i 1969 (1/3 part av tiden for å snekre F35) setter det jo kjøp av raketter fra Russland i et litt merkelig perspektiv.

 

At CIA, NSA og FBI påstår at Russland avgjorde valget i US må dei vel selv ta til ettertanke, som den elite dei er. Er som katolikkene i England, litt opp i «røven» etter eget forgodtbefinnende.

Mens Vi den kompakte majoritet spiller Pokémons.

Nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...