Gå til innhold

Kunne dere vennligst svart på en kort undersøkelse om likestilling i Norge?

Anbefalte innlegg

Når du hevder å ha lest at kvinner kommer godt ut ift. menn i Saudi-Arabia, så må du nesten komme med kilder..

Det er denne artikkelen.

Takk! Fra hva jeg kan se, så har de gjort en forenkling av "Global Gender Gap Index" for å måle kun forholder mellom kvinner og menn angående:

1) Educational opportunities in childhood; 2) Healthy life expectancy (the number of years one can expect to live in good health); and, 3) Overall life satisfaction.

Det slår meg ikke umiddelbart som noe feil å gjøre. Dog, det er veldig mulig at valgte attributter gir en vesentlig overforenkling, men for å teste den påstanden så må jeg bruke en god del mer tid på publikasjonen. (Som forøvrig finnes i direktelink her: https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0205349 )

Edit: La til sitat grunnet sideskift.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk! Fra hva jeg kan se, så har de gjort en forenkling av "Global Gender Gap Index" for å måle kun forholder mellom kvinner og menn angående:

Det slår meg ikke umiddelbart som noe feil å gjøre. Dog, det er veldig mulig at valgte attributter gir en vesentlig overforenkling, men for å teste den påstanden så må jeg bruke en god del mer tid på publikasjonen. (Som forøvrig finnes i direktelink her: https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0205349)

Edit: La til sitat grunnet sideskift.

Linken ser ikke ut til å fungere, noe som egentlig ikke overrasker meg noe særlig med tanke på hvordan akademia ser ut i dag, men jeg forstår din skepsis og jeg deler den med deg, ikke så mye med tanke på S-A, men mer med tanke på Israel og ett par historier jeg har hørt derfra.

Lenke til kommentar

De menneskene tror kanskje de er feminister, og for mange er det beleilig å si at de er det, men poenget mitt er at de tar feil.

Feminister er for likestilling. Er man ikke for likestilling, er man ikke feminist.

Feminister har aldri vært for likestilling, noe som også er grunnen til at de heter: Feminister. 

Feministene i sitt opphav var kyniske monstre som hadde ett oppdrag: undertrykke menn på alle mulige plan.

F.eks: Sufragettene under første verdenskrig, de gikk rundt og ga hvite fjær til menn som ikke deltok i krigen for å håne de, en ung gutt på 14 år tok til og med selvmord fordi de hånet han fordi han ikke var i krigen.

Jeg tror du forveksler ordet feminist med egalitaritt.

Du kan ikke ta din personlige mening om en bevegelse og forvente at virkeligheten skal vris og vendes på bare fordi du vil det.

Likestilling er en utopi, akkurat på lik linje med julenissen og tannalven.  Bare barn tror på det, ingen voksne kan med fortrolighet si de tror på likestilling.

Endret av Janbanan123
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Feminister har aldri vært for likestilling, noe som også er grunnen til at de heter: Feminister. 

Feministene i sitt opphav var kyniske monstre som hadde ett oppdrag: undertrykke menn på alle mulige plan.

F.eks: Sufragettene under første verdenskrig, de gikk rundt og ga hvite fjær til menn som ikke deltok i krigen for å håne de, en ung gutt på 14 år tok til og med selvmord fordi de hånet han fordi han ikke var i krigen.

Jeg tror du forveksler ordet feminist med egalitaritt.

Du kan ikke ta din personlige mening om en bevegelse og forvente at virkeligheten skal vris og vendes på bare fordi du vil det.

Likestilling er en utopi, akkurat på lik linje med julenissen og tannalven.  Bare barn tror på det, ingen voksne kan med fortrolighet si de tror på likestilling.

Ikke glem christian women's temperance union, de som fikk alkoholholdig drikke og andre rusmidler forbudt. De var ansvarlige for forbudstiden, og de sier at kvinner ikke hadde politisk makt på den tiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke glem christian women's temperance union, de som fikk alkoholholdig drikke og andre rusmidler forbudt. De var ansvarlige for forbudstiden, og de sier at kvinner ikke hadde politisk makt på den tiden.

Ja. Kvinner hadde ikke stemmerett på den tiden, men bare 10% av befolkningen hadde det, de rike. De aller fleste menn hadde ikke stemmerett da det var forbeholdt de rike.

Lenke til kommentar

Ja. Kvinner hadde ikke stemmerett på den tiden, men bare 10% av befolkningen hadde det, de rike. De aller fleste menn hadde ikke stemmerett da det var forbeholdt de rike.

Og noe av det første vanlige menn gjorde da de selv fikk stemmerett var å sørge for at også alle kvinner fikk stemmerett. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...