AfterGlow Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Huawei lanserer «verdens raskeste» ARM-prosessor for servere – skal gjøre selskapet til en av de største nettskyleverandørene Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734 Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Hva er "skytjenester og lignende"? Vil det si at den kan brukes til at en vanlig server CPU kan brukes til? (selvsagt med programvare kompilert for denne arkitekturen) Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Flott at x86 får konkurranse på server siden. ARM er imidlertid ikke en veldig mye bedre løsning. Den er først og fremst bare ikke-x86. Når RISC-V prosessorene basert på åpne design kommer får vi en reell fordel mht sikkerhetsaspektet, siden det endelig blir mulig å ettergå designet. Sammen med SCM vil det snu opp ned på hvordan man bygger IT-systemer. 1 Lenke til kommentar
taleg Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Skulle veldig gjerne sett en modulær arkitektur, hvor alt kunne byttes og mikses etter behov.. Har noen ideer om et par ting som da hadde vært mulig å lage som jeg nesten sikler etter bare jeg tenker på det. Stå på ARM, fortsett sånn så MÅ Intel slutte å bremse utviklingen Lenke til kommentar
G Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Kunpeng Navnet høres ut som en aprilspøk på norsk, les: "kun penger". Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Skulle veldig gjerne sett en modulær arkitektur, hvor alt kunne byttes og mikses etter behov.. Har noen ideer om et par ting som da hadde vært mulig å lage som jeg nesten sikler etter bare jeg tenker på det. Stå på ARM, fortsett sånn så MÅ Intel slutte å bremse utviklingen RISC-V har en viss grad av modularitet. 32/64 bit og INT/FP til eksempel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå