Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig hastighet på bredbånd


Anbefalte innlegg

Jeg har fått beskjed om at bredbåndet maks klarer 20 Mbit ned og 1 opp Pga dårlig linje. De sier det er ingenting å gjøre med saken. Jeg liker å game online noe jeg ikke har sjans til på dette nettet som nå leverer 5 i nedlasting og 0,4 opp. Er det ingenting jeg kan gjøre med saken? Har forsøkt med mobilt bredbånd, men det ble for dårlig. Vi har dessverre ikke tilgang på fiber.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å få med kommunen,staten eller levrandørene å legge fiber er eneste mulighet, eller sjekk mulighetene for 5g.

Dårlig lange koberlinjer er lite å gjøre med, husk det snart legges ned. Så dermed forsvinner nok tilbudet om 1-2 år uanset.

Så viktig å ta tak i de tidlig ellers må du flytte eller leve med 4g.

 

Sikker på du ikke har kabeltv?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg har fått beskjed om at bredbåndet maks klarer 20 Mbit ned og 1 opp Pga dårlig linje. De sier det er ingenting å gjøre med saken. Jeg liker å game online noe jeg ikke har sjans til på dette nettet som nå leverer 5 i nedlasting og 0,4 opp. Er det ingenting jeg kan gjøre med saken? Har forsøkt med mobilt bredbånd, men det ble for dårlig. Vi har dessverre ikke tilgang på fiber.

 

Var i samme situasjon som deg i 14 år inntil jeg endelig fikk flyttet.  Jeg hadde 12 ned og 0,6 opp og det var helt ræva og uten utsikt til at det noengang ville bli bedre.  Det var en klynge av rundt 100 huse på feil side av motorveien ifht resten av byen (som hadde fått fiber).   

Lenke til kommentar

Og det er ekstremt uegnet til gaming, vil gjøre det mye værre enn hva han må slite med idag.

 

Ja, her snakker vi vi 600 ms i ping på en god dag. Helt ubrukelig for gaming.

 

DSL vil normalt sett fungere greit til gaming. Som det ellers sier her - bør slik sett ikke være noe problem med mindre ikke linjen brukes til andre krevende ting samtidig.

 

DSL er også på vei til å bli lagt ned som det nevnes. Det vil da tilbys alternative løsninger, for eksempel at det legges fiber. På en del mindre steder med lite folk, har vel Telenor praktisert at mobilt bredbånd blir et alternativ. Mobilt bredbånd kan for så vidt også fungere til gaming. Latency vil vel kunne variere litt mer enn på DSL, men potensielt vel kunne ligge på rundt det samme.

Lenke til kommentar

Ja, her snakker vi vi 600 ms i ping på en god dag. Helt ubrukelig for gaming.

 

DSL vil normalt sett fungere greit til gaming. Som det ellers sier her - bør slik sett ikke være noe problem med mindre ikke linjen brukes til andre krevende ting samtidig.

 

DSL er også på vei til å bli lagt ned som det nevnes. Det vil da tilbys alternative løsninger, for eksempel at det legges fiber. På en del mindre steder med lite folk, har vel Telenor praktisert at mobilt bredbånd blir et alternativ. Mobilt bredbånd kan for så vidt også fungere til gaming. Latency vil vel kunne variere litt mer enn på DSL, men potensielt vel kunne ligge på rundt det samme.

 

4G vil nok kunne fungere. Har koblet meg til 4G via telefonen når det har vært tekniskeproblemer med bredbåndsleveransen, og det har fungert ok. Det kan være et alternativ. Vil muligens anbefale å unngå annet samtidig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

gamet på 4g et års tid, funket flott. Har du god dekning? sjekk på dekningskartene til telia og telenor. 200gb holder til en person som skal streame litt  video og spille. Dog hadde det vært optimalt å hatt kobberlinja til arbeidshest, var slik jeg holdt på i hvertfall..Men blir fort dyrt da ;)

 

Du er født i 1996? skal du forlate redet eller har du flytta? 

Lenke til kommentar

5g eller høyere 1800 hz er vel bedre?

Riktignok frem i tid, men hjelper vel høyere frekvenser? 800 hz er vel dårligst.

 

Balansegang. I denne sammenhengen, vil normalt sett bruk av lave frekvensbånd ha ulemper. Sentral fordel med 800 MHz blir imidlertid at man kan få bedre dekning (signalet går lengre - trenger ikke basestatsjoner like tett etc), men ikke like høy båndbredde (totalt/topphastighet). Hvor mye det i praksis betyr for forsinkelse er jeg litt usikker på.

Endret av c.m.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...