|FSK| Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Har i lengre tid brukt linux som os på servere, men har alltid holdt en knapp på redhat, da jeg syns det er så greit å ha automatisk oppdatering annenhver dag med up2date. I går fikk jeg en gammel 333mhz som jeg prøvde dette på, men redhat tok litt for mye krefter ut av den, så jeg ga opp det rimelig kvikt. Dermed ble valget ganske enkelt etter å ha lest så mye om slack her, og jeg prøvde meg på det. Er foreløpig ganske fornøyd, det funker bra, og det tar utrolig lite ressurser, er overrasket over denne delen. Ettersom dette er en gammel maskin med 10 GB og maks 64 MB RAM kommer den nok ikke til å bli en filserver, men den har bare brukt 28 MB RAM etter boot, og den funker helt genialt til bruk av noen eggdropper, bncs osv. Så, regner med at jeg prøver meg på slackware i løpet av romjula på de 2 andre serverne jeg har Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 vil du ha enda bedre oppdateingsfunksjonalitet enn up2date kan du jo prøve debian. Den krever heller ikke mye. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Freebsd har også svært gode oppdateringsrutiner med portupgrade og cvsup. Systemet krever lite ressurser også, verdt å teste ut. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Du skal stille ganske store krav til en hjemme-filtjener hvis 64 mb ram skal være for lite med FreeBSD som operativsystem. Jeg vil tro du kommer langt med 32 mb ram til slikt bruk. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Tror heller det er lagringsplassen som er begrensningen Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Serveren min har 1.6gb harddisk og 32mb ram... (ja, skulle hatt litt mer disk, tror jeg har en jeg kan hive inn også, men jeg skal bare vente til grsec kommer til 2.6) Lenke til kommentar
nixtus Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 (endret) synes slack funker greit jeg også selv på en 100mhz, 130mb ram og 6gb HD.. hvis du skal holde den oppdatert kan du prøve deg med www.swaret.org .. jeg bruker det selv, og det funker ganske så greit.. Endret 21. desember 2003 av nixtus Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Serveren min har 1.6gb harddisk og 32mb ram... (ja, skulle hatt litt mer disk, tror jeg har en jeg kan hive inn også, men jeg skal bare vente til grsec kommer til 2.6) Hva du bruker en slik server til? eggdrop? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå