tigerdyr Skrevet 7. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2019 Noen tips til en Linux distribusjon med 2.4-kerne som fungerer i vmware? Fant frem til SuSE Linux 8.2 (2.4.20+ kernel), men finner ingen nettverksdriver for å faktisk få installert det. Noen andre muligheter? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 10. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2019 Noen ganger, når man har veldig sære forespørsler som å virtualisere en kjerne som først kom ut for 18 år siden (og som har vært helt ustøttet i 7) så kan det være like greit å formulere hovedproblemet sitt og se om noen like gjerne kan hjelpe til med det, fremfor å prøve å spørre seg ut av hullet man har resonert seg fast i på egenhånd 1 Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 10. januar 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. januar 2019 Noen ganger, når man har veldig sære forespørsler som å virtualisere en kjerne som først kom ut for 18 år siden (og som har vært helt ustøttet i 7) så kan det være like greit å formulere hovedproblemet sitt og se om noen like gjerne kan hjelpe til med det, fremfor å prøve å spørre seg ut av hullet man har resonert seg fast i på egenhånd Jeg sitter med en "industrial" embedded-linux enhet med en 32-bit x86 cpu som kjører Linux 2.4.21. Jeg ønsker å få det opp å kjøre i en VM dels for eksperimentering og dels for patching/utvikling og helt sentralt for dette er en spesialtilpasset driver/kernelmodul for et expansionkort med 3 CAN-porte/busser. Denne driveren har jeg ikke kildekoden til og den er kompilert for nevnte kernel som jeg altså ikke kan loade på 2.6 eller nyere da man endret en del i hvordan kernelmodulerne ble bygget etter 2.4. 1 Lenke til kommentar
hernil Skrevet 11. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2019 Kinkig Som et skudd i halvblinde kan du jo forsøke å virtualisere nevnte distro med KVM/Qemu fremfor VMware og håpe på at native Linux-verktøy er litt mer fleksible på den fronten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå