Hotel Papa Skrevet 21. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2019 Eeeeh, merker jeg begynner å bevege meg ut på litt dypt vann her nå. Kobla USG til fiberboksen, switch til USG og PCen til switchen. Har kåla en del rundt, først fant ikke kontrolleren USG og switch. Lastet ned Ubiquiti Discovery verktøyet, da dukket begge to opp, og nå er de stuck på "adopting". Hvor går ferden videre herfra? Jeg har prøvd å kjøre via Putty og set-inform, men ser ikke ut som at det gjorde trikset. Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 21. januar 2019 Del Skrevet 21. januar 2019 Sjekk at kontrollerprogrammet ikke blir blokkert av brannmur. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 22. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2019 Når jeg går inn på kontrollprogrammet og det står noe ala https://localhost:8334......Så er det port 8334 som skal være åpen? Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 (endret) 8443 skal være åpen ja. Er det pcen du kjører kontrolleren du prøver å gå inn fra? Hvis ikke bytt http://localhost:8443 med ipen til der du kjører kontrolleren ( http://192.168.0.10:8443 f.eks) Edit: var inne på min server (win 2019) og der er FW-regler blitt opprettet under installasjon av controller så det skal ikke være nødvendig med manuell åpning. Endret 22. januar 2019 av Sletttet+98134 Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Jeg tenkte mer på port 8080 som enhetene bruker for kommunikasjon med kontrolleren. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Da vi du jo få en STUN feil om noe blokkerer port 8080 https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles/115015457668-UniFi-Troubleshooting-STUN-Communication-Errors Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Reset de og prøv først med switchen, USG kan være litt sær og få adoptert. Oppdaterte du firmware? Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 (endret) Da vi du jo få en STUN feil om noe blokkerer port 8080 https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles/115015457668-UniFi-Troubleshooting-STUN-Communication-Errors Nei? In simple terms, STUN provides a way for devices to securely communicate with other devices when they're located behind a router. This is necessary because the devices in your network have individual IP addresses that are used to communicate internally, but not known to servers/clients outside of your network." Det skal fint gå an å legge til lokale enheter uten STUN. TS får ikke til dette i hele tatt. Se her for mer info om hvilke porter unifi bruker. Jeg ville ha gjort følgende: Sjekk at ikke port 8080 blir blokkert av brannmurprogramvare på maskinen som kjører kontrolleren og åpne porten dersom den er blokkert. Logg på aktuell ap/switch via SSH og gjennomfør set-inform-kommandoen der: set-inform http://ipadressentilkontroller:8080/inform Trykk adopt i kontrolleren og vent til enhetens status endres til adopting Gjennomfør set-inform-kommandoen i punkt 2 en gang til. Legg til en enhet av gangen. Om ikke det fungerer, forsøk å starte enheten på nytt. Endret 22. januar 2019 av nVIDIAsucks Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 24. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2019 Aaaah yes, funka med metoden din. Åpnet 8080 og 8443, ser ut som at det var det som stakk kjepper i hjula sist jeg prøvde. Kjørte SSH på usg og switcher. Hva er greia med at noen må gjøre det på denne måten, mens andre får dem opp i kontrolleren med en gang? Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 God stemning. Jeg vet ikke hvorfor det skjer. Min egen erfaring er at det stort sett fungerer å gjøre det i kontrolleren, men i de tilfellene hvor det ikke fungerer så har det alltid fungert med ssh og set-inform. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 24. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2019 Kan være det er forskjell om man bruker cloud key eller ikke? Fikk bare satt det opp lokalt i kveld, internett var i bruk og dårlig stemning hvis det forsvant en liten stund burde bare være å koble på nett og så badabombadabang? Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Har opplevd problemet med cloud key også, så tror ikke det. Om du sørger for å konfigurere wan-instillingene til usg så skal det i teorien fungere straks du kobler den til internett ? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 24. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2019 (endret) WPA Personal = WPA2 når man er i settings > Wireless network? Edit1: var bare å plugge i internet:) Edit2: for å administrere nettverket over wi-fi nå, da er jeg avhengig av cloud key, hvis jeg ikke vil ha en maskin tilkoblet via kabel til enhver tid? Endret 24. januar 2019 av Hotel Papa Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Om de velger WPA Personal så kan du velge type under advanced settings. WPA2 er standardinnstilling. 1 Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Om kontrolleren er koblet til via kabel eller trådløst spiller ingen rolle. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 24. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2019 Hmm, da jeg koblet maskinen fra den ene switchen, så gikk alle over til disconnected? Så fort kablet forbindelse ble opprettet igjen, så var alle connected. (Jeg har ikke cloud key) Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Det er nok fordi kontrolleren fikk en annen ipadresse på det trådløse nettet ? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 24. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2019 (endret) Nå skjønner jeg ingenting her, hah...Får ikke logget inn på USG, brukernavn og passord er feil (?). Prøvd både 192.168.1.1 og nye IPen...Får heller ikke logga inn på SSH, feil brukernavn og passord.Hva skjedde xD Nvm... Endret 24. januar 2019 av Hotel Papa Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 (endret) Brukernavnet og passordet til webgrensesnittet skal være det samme som til kontrolleren. SSH-brukernavnet skal også være det samme, men det er et eget passord. Du finner det i kontrolleren under site settings om jeg ikke husker helt feil. Ok ? Endret 24. januar 2019 av nVIDIAsucks Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 24. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2019 (endret) Hmm, ser ut som at det er en greie? Glemt passord funker heller ikke.. hmm, merkelig får e-posten, men linken gir bare "time out" melding. https://community.ubnt.com/t5/UniFi-Wireless/Cannot-login-to-UniFi-controller-Invalid-username-and-or/td-p/2098405 Jeg kommer inn på kontrolleren via "launcher" da, programmet man laster ned som starter opp en ny side i nettleseren. Men hvis jeg logger inn på kontroller via IP, da får jeg brukernavn/passord som ikke funker.. Endret 25. januar 2019 av Hotel Papa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå