Gå til innhold

[Løst] Ved dellevering, begynner angrefrist å gå fra siste eller første levering?

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt en pc med litt ekstrautstyr. I dag fikk jeg beskjed om at ekstrautstyret allerede er sendt, mens pc-en ikke kommer før om en måneds tid. Vil da angrefristen begynne å løpe fra jeg får selve pc-en, eller løper den fra jeg får utstyret (som koster ned mot 1/10 av pc-en)? Jeg har søkt på dellevering, men har bare funnet ting som gjelder når selgeren misligholder delleveringen.

Og en annen ting: Jeg har kjøpt på en norsk nettbutikk, men varene blir sendt med UPS fra utlandet. Det står at man skal dekke tilbakesendingen selv, men risikerer jeg da å måtte betale for UPS tilbake til Holland, som sikkert koster en j... formue for privatpersoner?

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den næringsdrivende er Microsoft. :) De har hovedlager i Holland, men diverse butikker og annet i Norge.

Problemet ditt da er at "Microsoft" er et mangehodet troll. Det er ikke gitt at det Microsoft-selskapet du har handlet med har kontor i Norge, selv om et annet selskap i konsernet har det. Men i utgangspunktet høres det jo ut som dette skal gå greit.

Når det gjelder det egentlige spørsmålet ditt: For varer bestilt samlet og levert ved flere forsendelser starter fristen å løpe når du får den siste forsendelsen, jf. angrerettsloven § 21 (b).

Lenke til kommentar

OK, takk. :) Jeg får kontakte dem når det blir aktuelt. Kanskje det lønner seg å bare kontakte dem på forhånd og hindre forsendelsen? Det var en feilbestilling, og jeg har i ettertid bestilt den jeg egentlig skal ha.

Hvis du er sikker på at du ikke skal ha det vil dette antageligvis være bedre, ja.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...