Mastiff Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 (endret) Jeg har bestilt en pc med litt ekstrautstyr. I dag fikk jeg beskjed om at ekstrautstyret allerede er sendt, mens pc-en ikke kommer før om en måneds tid. Vil da angrefristen begynne å løpe fra jeg får selve pc-en, eller løper den fra jeg får utstyret (som koster ned mot 1/10 av pc-en)? Jeg har søkt på dellevering, men har bare funnet ting som gjelder når selgeren misligholder delleveringen. Og en annen ting: Jeg har kjøpt på en norsk nettbutikk, men varene blir sendt med UPS fra utlandet. Det står at man skal dekke tilbakesendingen selv, men risikerer jeg da å måtte betale for UPS tilbake til Holland, som sikkert koster en j... formue for privatpersoner? Endret 7. januar 2019 av Mastiff Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Hvis den næringsdrivende ikke har noe driftssted i landet, så må du nok gjøre det ja. Men du kan sende med posten heller enn UPS. Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 7. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2019 Den næringsdrivende er Microsoft. De har hovedlager i Holland, men diverse butikker og annet i Norge. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Den næringsdrivende er Microsoft. De har hovedlager i Holland, men diverse butikker og annet i Norge.Problemet ditt da er at "Microsoft" er et mangehodet troll. Det er ikke gitt at det Microsoft-selskapet du har handlet med har kontor i Norge, selv om et annet selskap i konsernet har det. Men i utgangspunktet høres det jo ut som dette skal gå greit. Når det gjelder det egentlige spørsmålet ditt: For varer bestilt samlet og levert ved flere forsendelser starter fristen å løpe når du får den siste forsendelsen, jf. angrerettsloven § 21 (b). Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 7. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2019 OK, takk. Jeg får kontakte dem når det blir aktuelt. Kanskje det lønner seg å bare kontakte dem på forhånd og hindre forsendelsen? Det var en feilbestilling, og jeg har i ettertid bestilt den jeg egentlig skal ha. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 OK, takk. Jeg får kontakte dem når det blir aktuelt. Kanskje det lønner seg å bare kontakte dem på forhånd og hindre forsendelsen? Det var en feilbestilling, og jeg har i ettertid bestilt den jeg egentlig skal ha.Hvis du er sikker på at du ikke skal ha det vil dette antageligvis være bedre, ja. Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 7. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2019 Problemet var bare den delleveringen. De har allerede sendt noe utstyr til den fra Holland i dag. Men jeg får ringe dem i morgen. Takk for rådene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå