Adrian Jensen Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Tung last kan løsne: Danske myndigheter advarer mot «lommevogner» Lenke til kommentar
Arvid Lenes Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 det ser ut til at trallene faktisk står løse og bare er sikra med pinnen . det står også at tralla var tom og med de vindforholda det var så burde teoretikerne som lager regler forstått at ttomraller kunne blåse av - det er jo rimelig velkjent at tomme lastebiler og vind er en skummel kombinasjon .... eg har også dårlig erfaring med kapellbil mm og sterk vind ..... 5 Lenke til kommentar
G Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 (endret) En annen løsning kunne være å forby passerende passasjertog når det går gods på skinnene? (Da et totalforbud land og strand omkring, og ikke bare på høye bruer - litt sånn NASA-aktig, hvor en type romferge tas ut av drift inntil videre, bedre føre var og det der. Var jo et liknende antall astronauter som døde i den velkjente romfergeulykken).. Ihvertfall inntil havarikommisjonen har fått jobbet seg igjennom materien i Danmark. 10-kroners spørsmålet: Har en ordinær togpassasjer like mye verdi som en astronaut? Endret 7. januar 2019 av G Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 En annen løsning kunne være å forby passerende passasjertog når det går gods på skinnene? (Da et totalforbud land og strand omkring, og ikke bare på høye bruer - litt sånn NASA-aktig, hvor en type romferge tas ut av drift inntil videre, bedre føre var og det der. Var jo et liknende antall astronauter som døde i den velkjente romfergeulykken).. Ihvertfall inntil havarikommisjonen har fått jobbet seg igjennom materien i Danmark. 10-kroners spørsmålet: Har en ordinær togpassasjer like mye verdi som en astronaut? Hva i alle dager mener du? Å sammenligne en togulykke med SS er jo omtrent som å sammenligne flatlus med Ebola. Selvfølgelig har ikke en ordinær togpassasjer samme verdi som en astronaut. På et tog? Sir, yes Sir. Same value Sir! På en romferje? Tja, ville du byttet Armstrong med Hansen som er delvis uføretrygdet? (Ok, Armstrong var aldri på romferga, men poenget står). 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 (endret) Nå var det ikke nazi jeg refererte til (tar din SS-forkortelse som nettopp en slik antakelse), men NASA (romfartsorganisasjonen): Det er mulig jeg er politisk ukorrekt da. Men det er like fullt et forsøk på å fyre opp under våre følelser om hva som er gjengs/aksepert av forskjellige typer ulykker og hva som ikke er akseptabelt. Sånn for å gjøre det litt mer tydelig. Du ser NASA-logo på foto. For å ta deg bokstavelig og seriøst nok:En astronaut har en gitt kronasje-verdi gitt dens utdannelse og treningsforløp. Disse er definert vanskelig å erstatte særlig raskt. Når det kommer til selv ulykkeshendelser så vil en alltid stå ovenfor dette: "It was deeply deeply sad"-greiene. Noe glemmes noe huskes for ettertiden. Challenger-ulykken vil være en av de som vil huskes lenge. Også derfor jeg valgte akkurat den. En togpassasjer behøver ikke å være en ufør. Det er ikke kun uføre som tar tog. Det finnes garantert også en CEO og slikt som nå og da også velger å ta toget istedetfor fly, da det muligens kan være mer praktisk enkelte ganger. Du kan ikke vite hvilken kronasje-verdi en togpassasjer har. Enkelte ganger så kan denne også muligens være høyere enn kostnaden på en astronaut, men mange ganger så vil jeg anta at den er noe lavere. Den menneskelige tragedie likevel er like stor uansett om det er verdens verste avskum av en ISIS-kriger eller noen som har enorm nytteverdi. Hva i alle dager mener du?Å sammenligne en togulykke med SS er jo omtrent som å sammenligne flatlus med Ebola.Selvfølgelig har ikke en ordinær togpassasjer samme verdi som en astronaut.På et tog? Sir, yes Sir. Same value Sir!På en romferje? Tja, ville du byttet Armstrong med Hansen som er delvis uføretrygdet? (Ok, Armstrong var aldri på romferga, men poenget står). Sir, yes Sir. Same value Sir! Den ga meg assosiasjoner til indere: Endret 8. januar 2019 av G Lenke til kommentar
cbrr6 Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Men kjære deg, SS står sikkert for Space Shuttle i denne sammenhengen. 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 (endret) Det er ulempen med forkortelser. Ja det kan stå for space shuttle NASA var også et litt bevisst ordspill fra min side som ligger nært nazi. Så kan hende jeg hoppet litt på "den vognen" også av den grunn (innlegg 3). Men det var altså NASA jeg mente hele tiden for det om. Endret 8. januar 2019 av G Lenke til kommentar
Avisanda Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Drifterne av godstoget har sikret lasten godt nok. Og Carlsberg hadde ikke sikret lasten godt nok på trailerne når disse havner utenfor vognene. 1 Lenke til kommentar
Arvid Lenes Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Drifterne av godstoget har sikret lasten godt nok. Og Carlsberg hadde ikke sikret lasten godt nok på trailerne når disse havner utenfor vognene. hvis trallene var tomme og sto løse i ene enden er det jo nesten drapsforsøk og noen må stilles til ansvar . det hadde kosta lite med en sikringskjetting ibakenden på tralla så den ikkje kunne blåse av . vognene er for tunge til å blåse av så det holder med en god kjetting med kroker i endene - kjapt og trygt . 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Det er ulempen med forkortelser. Ja det kan stå for space shuttle NASA var også et litt bevisst ordspill fra min side som ligger nært nazi. Så kan hende jeg hoppet litt på "den vognen" også av den grunn (innlegg 3). Men det var altså NASA jeg mente hele tiden for det om. ........ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå