Gå til innhold

SNIKTITT: Samsung viste endelig fram en MicroLED-TV som kommer til vanlig salg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er dagen Oled tv døde....

Modulær løsning med å bygge så stor tv man ønsker, oled sortnivå oled insyns vinkler og høy hdr nits oled kan bare drømme om .... dette blir utrolig spennende.

Om de noensinne kan få dem små nok til at folk vil ha dem, og om kantene mellom panelene har blitt mindre synlige enn de var på forrige modell.

Lenke til kommentar

Dette er dagen Oled tv døde....

Modulær løsning med å bygge så stor tv man ønsker, oled sortnivå oled insyns vinkler og høy hdr nits oled kan bare drømme om .... dette blir utrolig spennende.

Så folk skal bare bygge seg TV'er med helt random oppløsninger da som ikke samsvarer med noe som helst medium som sendes, eller TV menysystemet til samsung? :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det så kan man da kjøpe 75 tommer så bygge ut til 100+ tommer etterhvert men kjenner man samsung rett etter fadesen med connect boksene så vil nok ikke flisene som selges i 2022 være kompatible med de i 2020 :p

Utviklet fortsetter alltid :) litt av problemet med større tvr er å få frakta dem mouler løser mye problemer.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det så kan man da kjøpe 75 tommer så bygge ut til 100+ tommer etterhvert men kjenner man samsung rett etter fadesen med connect boksene så vil nok ikke flisene som selges i 2022 være kompatible med de i 2020 :p

Etter et par år kjøper du 3stk brukte og bygger deg en 150" ?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja,4000 nits..så slipper vi og ta solaruim.

Sitte fremfor tv og sole seg sammtidig.

Blir kjempe bra.

Tror du må lese opp mere. Lys blir mere naturlig med mere detaljer ingen blir blendet eller solbrent.

Oled hdr tone mappes og dimmer ned hele bildet for å jukse frem hdr lyse detaljer.

Endret av samco
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er Meget sugen selv håper på et modul system slik at man kan bygge ut til ønsket størrelse..

Og 4000 ekte hdr nits ...

Ja,4000 nits..så slipper vi og ta solaruim.

Sitte fremfor tv og sole seg sammtidig.

Blir kjempe bra.

4000 nit på en 2-10% rute på et 75" tv i noen få sekunder om gangen? Det er ganske langt unna 10.000 nit over tid fra solen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

4000 nit på en 2-10% rute på et 75" tv i noen få sekunder om gangen? Det er ganske langt unna 10.000 nit over tid fra solen.

Hdr standarden er kun Max 4000 nits på filmer så langt.

Ta det nå med en klype salt det jeg skriver.

Jeg skjønner jo også at det ikke blir solarium.

Men har hatt en qled og en fra sony.

Det blir for mye lys for meg,får vondt i øynene etter en stund.

Lenke til kommentar

For å ta noen kalkulasjoner.

Om vi sier at 75" er det minste tv de klarer å lage med denne teknologien, i 4k, så vil du få følgende nummer:

En 75" skjerm er 166 x 93,4 cm.

Så... Hver plate kan vel være 5x5 cm? (blir litt juks for å forenkle matematikken)

116 x 116 piksler per plate.

Da får man 58 ppi.

Lenke til kommentar

Hdr standarden er kun Max 4000 nits på filmer så langt.

Mens hdr standarden går helt opp til 10k på flere spill og noen filmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...