Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil som har stått stille i 7 år

Siniis

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Audi A3 8L 99 modell (automat) som har stått stille i 7 år. Den er avskiltet i 2018, men jeg skal snart prøve å EU-godkjenne den. Sist Eu-godkjent i 2016. Jeg lurte derfor på om det var noen typiske feil som jeg burde sjekke før den sendes på godkjenning. Den er jo EU-godkjent i 2016, så regner med at det ikke kan være noen store/dyre feil? Jeg er ingen bil entusiast, så ta det med en klype salt :lol:  ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kan den ha stått stille i 7 år om den ble ei godkjent i 2016?

Biler som har stått lenge har ofte bremser som henger og muligens flatspots på dekk.

Jeg kjøpte den hos en bilforhandler som hadde kjøpt den av en annen, så vet ikke kjempe mye. Men han som opprinnelig hadde bilen kjøpte den så moren hans kunne bruke den. Han sa at hun ikke hadde brukt den noe spesielt mye, derfor sa han at bilen hadde stått mer stille, enn den hadde blitt kjørt. Bilen har forresten helt nye dekk vinterdekk, og sommerdekk som bare ble brukt for å flytte den fra Elverum til Valdres

Endret av Siniis
Lenke til kommentar

Kanskje lurt med en NAF test .NAF testene dem tilbyr (som f.eks ved før og etter kjøp av bil)

Edit: Når jeg kjøpte bil .Jeg selv fikk godt bruk for naf test. Og etter det måtte bil forhandler skifte alle skiver (grunnet rust) og noe annet. Slapp selv da en regning på 15.000 kroner. Dette var da NAF sin etter bil kjøp naf test.

Dem har peiling og enn får god rapport på hva som er galt med bilen.

Endret av spetter
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dersom den har motor med registerreim, og den ikke har vært byttet på 20 år, ville jeg tatt en sjekk av den også, i det minste sjekket status for bytte. Det ville jeg gjort FØR jeg startet den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...