Siniis Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Hei. Jeg har en Audi A3 8L 99 modell (automat) som har stått stille i 7 år. Den er avskiltet i 2018, men jeg skal snart prøve å EU-godkjenne den. Sist Eu-godkjent i 2016. Jeg lurte derfor på om det var noen typiske feil som jeg burde sjekke før den sendes på godkjenning. Den er jo EU-godkjent i 2016, så regner med at det ikke kan være noen store/dyre feil? Jeg er ingen bil entusiast, så ta det med en klype salt Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Hvordan kan den ha stått stille i 7 år om den ble ei godkjent i 2016? Biler som har stått lenge har ofte bremser som henger og muligens flatspots på dekk. 1 Lenke til kommentar
Siniis Skrevet 7. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2019 (endret) Hvordan kan den ha stått stille i 7 år om den ble ei godkjent i 2016? Biler som har stått lenge har ofte bremser som henger og muligens flatspots på dekk. Jeg kjøpte den hos en bilforhandler som hadde kjøpt den av en annen, så vet ikke kjempe mye. Men han som opprinnelig hadde bilen kjøpte den så moren hans kunne bruke den. Han sa at hun ikke hadde brukt den noe spesielt mye, derfor sa han at bilen hadde stått mer stille, enn den hadde blitt kjørt. Bilen har forresten helt nye dekk vinterdekk, og sommerdekk som bare ble brukt for å flytte den fra Elverum til Valdres Endret 7. januar 2019 av Siniis Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Sjekk bremsene hvertfall. Er det rust på disse så ta noen harde oppbremsninger.Sjekk når sist service ble tatt, evt ta en ny service på bilen. Lenke til kommentar
toth Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Altså, har den faktisk stått fysisk stille, eller har den rullet noen km innimellom? Kjørte du den f.eks hjem fra forhandler på prøveskilt? Lenke til kommentar
Siniis Skrevet 7. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2019 Altså, har den faktisk stått fysisk stille, eller har den rullet noen km innimellom? Kjørte du den f.eks hjem fra forhandler på prøveskilt? Lenke til kommentar
Siniis Skrevet 7. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2019 Jeg fikk kjørt den hjem med prøveskilt Lenke til kommentar
spetter Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 (endret) Kanskje lurt med en NAF test .NAF testene dem tilbyr (som f.eks ved før og etter kjøp av bil) Edit: Når jeg kjøpte bil .Jeg selv fikk godt bruk for naf test. Og etter det måtte bil forhandler skifte alle skiver (grunnet rust) og noe annet. Slapp selv da en regning på 15.000 kroner. Dette var da NAF sin etter bil kjøp naf test. Dem har peiling og enn får god rapport på hva som er galt med bilen. Endret 7. januar 2019 av spetter Lenke til kommentar
Patek Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Er bare å sende den på EU kontroll. Er mindre hodebry det enn de 300 kronene du sparer på en etterkontroll. Så får du vite hva som evt er galt. 4 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Skift olje. Den forringes selv om bilen ikke brukes. 3 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Skift olje. Den forringes selv om bilen ikke brukes. Bremsevæske skader vel heller ikke. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Dersom den har motor med registerreim, og den ikke har vært byttet på 20 år, ville jeg tatt en sjekk av den også, i det minste sjekket status for bytte. Det ville jeg gjort FØR jeg startet den. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Bremsevæske skader vel heller ikke. Nei. Bør egentlig ta en full servide på bilen før den brukes noe særlig. 3 Lenke til kommentar
toth Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Jeg fikk kjørt den hjem med prøveskilt Så den sviver og går, og du merket ikke noe spesielt galt med bremser/dekk/hjul? Tror jeg hadde levert den på en olje+bremseservice, og deretter tatt EU-kontroll. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Bare lever den på EU så får dj vite hva som er galt, og en liten service med plugger, væsker, filter. Er du heldig kan du slippe unna med alt det og kanskje noen få anmerkninger til maks et par tusen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå