Gå til innhold

Hvorfor skjønnmaler venstresiden Islam?

Anbefalte innlegg

Høyresiden har ikke noe problem med muslimer så lenge de ikke er radikale og ikke belaster velferdstaten. Om det kom masse russere inn i Norge og ble avhengig av velferdstaten så ville høyresiden også mislikt det. Og ingen partier på høyresiden benekter menneskeskapt global oppvarming.

Over til ditt siste poeng. Ja, høyresiden benekter din påstand. Rasisme er noe som kan gå alle veier, å si at rasisme er bare noe hvite kan gjøre er rasistisk i seg selv. Jeg synes også det er forkastelig hvordan venstresiden deler opp befolkningen etter rase og så begynner å sammenligne hvilke grupper som er mest priviligerte. 

Ja, venstresiden i Norge har trent dere konservative godt.

Se på USA eller Russland for hvor galt det kan gå om ikke konservative lærer seg toleranse.

---

Rasisme går alle veier.

Fra konservative arabere mot alle hvite, afrikanere, asiater og jøder.

Fra konservative jøder mot alle hvite, afrikanere, asiater og arabere.

...

Men nå har det seg slik at de bruneste konservative hvite har et politisk parti i USA som i stor grad er enige med dem, og mens FrP har forsøkte å vaske bort brunfargen -- og mistet velgere som resultat -- som sørger for at ikke-hvite aldri helt blir kvitt diskriminering.

Rasisme er et problem;

Fargede har betydelig større problemer med å skaffe seg jobb, må bokstavelig talt lære hvordan de skal oppføre seg ovenfor politiet for å ikke bli skutt ned med 50 skudd av politimenn som tror at fargede er fuckings mutanterte supermennesker.

https://edition.cnn.com/2017/03/13/health/black-men-larger-study-trnd/index.html

"We found that these estimates were consistently biased. Participants judged the black men to be larger, stronger and more muscular than the white men, even though they were actually the same size," said the study's lead author, John Paul Wilson, of Montclair State University.
The findings got even more ominous from there. Not only did participants distort the size of the men, they also identified the black men as, essentially, more of a threat deserving of force.
"Participants also believed that the black men were more capable of causing harm in a hypothetical altercation and, troublingly, that police would be more justified in using force to subdue them, even if the men were unarmed," Wilson said.

På toppen av diskriminering og undervurdering av lærere i skolen, diskriminering i arbeidslivet, diskriminering i boligmarkedet -- som Trump selv var svært delaktig i.

Diskriminering i dating er knapt nok verdt å nevne -- selv om også det er et stort sosialt problem både for fargede som blir sammen med en hvit, og blir diskriminert som par, og fargede som ikke har gitt opp å date hvem som helst med lignende utdannelse og utseende, fordi konservative i stor grad simpelthen ikke liker fargede.

...

Joda.

Jeg har fått med meg Stormfront, Russia Today og Breitbart sine kampanjer for å sette fokus på rasisme mot hvite -- men det har vært samme mølet siden slavene diskriminerte mot sine hvite eiere ved å se på døtrene og konene deres på feil måte.

Det finnes nok strøk etter hvert hvor asylanter har skapt ghettoer hvor kriminell ungdom skaper problemer.

Men igjen -- det gjelder også for hvite fattige strøk, og handler nettopp om at det er fattige strøk med et knippe konservativt tenkende ungdommer som tror de har rett til å gjøre hva de vil med andre.

Vi tar ikke i mot innvandrere fra muslimske land -- vi tar i mot asylsøkere.

Fordi i motsetning til høyresiden som allerede har glemt hva høyresiden gjorde i midtøsten for hundre år siden og hva høyresiden gjorde mot jødene for 70 år siden, så husker vi viktigheten av å hjelpe mennesker som søker asyl, og gi dem en mulighet selv om de er av en annen kultur enn vår egen.

Det tar bare et par generasjoner før de liberale blant dem er totalt integrert, slik som med liberale jøder som faller utenfor jødedommens definisjon på hva som utgjør en jøde når de gifter seg med en ikke-jøde og får barn som ikke lengre regnes som jødiske av det jødiske miljøet, og simpelthen bare er vanlige europeere deretter -- blant millioner av europeere som ikke er jøder men som har hatt jødiske forfedre, men som gir blanke fordi de ikke er rasister, og ikke utsettes for rasisme fra andre "hvite".

Problemene er alle skapt av høyre side:

Minoriteter blir utsatt for rasisme og diskriminering og hat, og opplever at de har det mye bedre om de bare dropper å prøve å integrere seg og i stedet bare bor i områder hvor det ikke finnes rasistiske hvite.

De mest konservative asylsøkerene og konservative hvite samarbeider i praksis om å skape hat og splid mellom gruppene.

Vil ha privatskoler hvor kristne kan få lære om krasjonisme og slippe å lære om hvor bedriten kirken har vært gjennom historien -- som i tur betyr at muslimer får ha privatskoler hvor muslimer lærer alternativ historie og bevarer religiøse ideer, og slipper å lære seg toleranse og helt elementær humanistisk filosofi og refleksjon.

...

Kriminalitet for asylsøkere samsvarer praktisk talt eksakt med hvite som vokste opp og lever under samme sosioøkonomiske forhold, og høyresiden vil uten asylsøkere skape en større underklasse gjennom usosial politikk -- som vil føre til mer etnisk norsk kriminalitet, i stedet for kriminalitet utført av en importert underklasse.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skylder på venstresiden at jeg ikke kan si det jeg vil fordi politiet kommer på døren. Og at mye av det jeg legger ut blir fjernet og at jeg kan bli kastet ut av grupper for feil meninger. 

Jøss, da lurer jeg på hva du har sagt. Om du får deg din egen hjemmeside kan du poste hva du vil uten å bli kasta ut vettu. Bortsett fra trusler og oppfordring til vold da, så klart.

Lenke til kommentar

Kriminalitet for asylsøkere samsvarer praktisk talt eksakt med hvite som vokste opp og lever under samme sosioøkonomiske forhold, og høyresiden vil uten asylsøkere skape en større underklasse gjennom usosial politikk -- som vil føre til mer etnisk norsk kriminalitet, i stedet for kriminalitet utført av en importert underklasse.

Jeg ser du stadig gjentar dette utsagnet - men man har jo forsket på dette og det ble vel debunket for 20 år siden?

Det er en veldig dårlig måte å løse problemer på - ved å legge skylden på alt annet enn det som virkelig er årsaken til problemene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser du stadig gjentar dette utsagnet - men man har jo forsket på dette og det ble vel debunket for 20 år siden?

Det er en veldig dårlig måte å løse problemer på - ved å legge skylden på alt annet enn det som virkelig er årsaken til problemene.

Hey, kilder er en fin bil.

Høyresiden har i alle år -- inkludert gjennom alternativ og useriøs forskning -- antatt at fargede er undermennesker og at rasisme er helt legitimt begrunnet i at hvite simpelthen er bedre, årevis forbi grundig dokumentasjon for at så ikke er tilfelle, og jeg har sett slike kilder bli postet her på forumet seneste sist år.

For asyl og kriminalitet, så er korrelasjon vs kausalitet vs politiets innsats mot de kriminelle vs oddsen for at ofrene anmelder fulle av faktorer som har vært ekstremt vanskelig å isolere, samtidig som at høyresiden hele tiden har påstått at de sitter på fasiten, akkurat som for sosialdarwinismen.

...

https://en.wikipedia.org/wiki/Immigration_and_crime

Akkurat som for med rase og etikk, er det nok tryggest å anta at mennesker er akkurat som deg selv frem til det motsatte har blitt bevist.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Jøss, da lurer jeg på hva du har sagt. Om du får deg din egen hjemmeside kan du poste hva du vil uten å bli kasta ut vettu. Bortsett fra trusler og oppfordring til vold da, så klart.

Konspirasjons teorier som virker noenlunde virkelighets tro. Selv om en god del av det nok virker nokså fjernt fra dei fleste sin virkelighets oppfatning. Til og med om dette temaet som tråden handler om. Både angående Islam og langt venstre.

Angående Skyld for problemer, det er i mitt hode ganske enkelt hva årsaken er. Importering av enda mer fattige folk og en mer villig arbeidstyrke. Med andre språk en late ungdommer som ikke gidder, eller har problem med å passe inn. Hovedårsaken til at jeg er imot immigrasjon og åpne grenser. Asyl søkning i sin nåværende form virker helt bak mål der folk blir akseptert for dårlige grunner og ikke ser ut til å forlate landet når det er trykt.

Lenke til kommentar

Hey, kilder er en fin bil.

Høyresiden har i alle år -- inkludert gjennom alternativ og useriøs forskning -- antatt at fargede er undermennesker og at rasisme er helt legitimt begrunnet i at hvite simpelthen er bedre, årevis forbi grundig dokumentasjon for at så ikke er tilfelle, og jeg har sett slike kilder bli postet her på forumet seneste sist år.

Korrelasjon vs kausalitet innebærer faktorer som har vært ekstremt vanskelig å isolere, samtidig som at høyresiden hele tiden har påstått at de sitter på fasiten, akkurat som for sosialdarwinismen.

...

https://en.wikipedia.org/wiki/Immigration_and_crime

Akkurat som for med rase og etikk, er det nok tryggest å anta at mennesker er akkurat som deg selv frem til det motsatte har blitt bevist.

Jeg er ikke ute etter å angripe deg på noen måte - bare for å informere. Kan kanskje være vanskelig å google frem - for dette er ikke populært å komme med i dagens PK samfunn.

Her er en rapport fra svenske BRÅ:

https://www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800018789/2001_15_kriminell_utveckling.pdf

En svensk etat som forsker på kriminalitet og forebyggende - denne rapporten fra 2001 - kort tid etterpå, mens kriminaliteten i Sverige eksploderte - fikk BRÅ beskjed om å slutte å komme med statistikker om kriminalitet og innvandrere - og slike rapporter som linket til.

Se blant annet nederst på side 19.

Som nevnt er ikke dette populært å forske på, her er en som byttet fagområde etterhvert:

https://timbro.se/smedjan/kriminalitet-handlar-inte-om-socioekonomiska-faktorer/

Jeg tilhører verken venstre eller høyresiden - synes vel egentlig at det er litt fjernt å tilhøre noen side - begge sider er like "dumme" eller "gode". Er man smart plukker man det beste fra begge sider.

Edit: Poenget er altså - sosialøkonomiske forhold har lite eller ingen kobling til kriminalitet - det er andre faktorer som betyr mye mer. Jeg er ikke ute etter å mene at noen er dårligere enn andre. Jeg er ute etter å få greie på hva problemet er - for så å sette inn de riktige tiltakene der hvor det fungerer best.

Smart problemløsing altså - og ikke tull drevet av drømmer og tro.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Men: Det du sier om politisk korrekthet er ikke en kampsak som sådan. Kampsaken er større frihet for de som er annerledes (f.eks. transpersoner). Du kan være uenig med virkemidlene, men målet er fortsatt større frihet for de som er undertrykket.

Hvilken frihet er det snakk om her? Får ikke trans-personer reise med offentlige busser for er forbeholdt sis-personer? Kan de ikke få kredittkort? Joda, det finnes selvsagt noen idioter som mobber eller diskriminerer mot trans-personer, men dette er jo allerede ettertrykkelig forbudt i eksisterende lovverk. Det det gjerne er snakk om er noe som går sterkt ut over andres frihet og det er noe venstresiden blir stadig verre på.

Man kan fx ha en mann som sier "Idag føler jeg at jeg er kvinne" og da alt slikt må aksepteres uten motforestillinger lar man vedkommende bruke damedusjen på bassenger sammen med forskremte jentunger. Ingen på venstresiden  tenker på deres frihet eller rettigheter. Eller hva med personen i England som ble dømt for å ha voldtatt flere damer. Vedkommende tok på seg en parykk og kalte seg "Karen White". Slikt måtte man selvsagt respektere og ikke tenke over konsekvensene av så vedkommende ble satt i kvinnefengsel hvor voldtektene fortsatte.

KAREN-WHITE-TRANS-735907.jpg

Endret av robertaas
  • Liker 3
Lenke til kommentar

La oss kjapt liste alle faktorene som gjør at noen kan finne på å bli kriminelle:

Personlighetsforstyrrelser; Det universale, som finnes hos alle grupper mennesker -- fra statsledere til barn som skader dyr.

Dårlige sosioøkonomiske forhold; Grunnmuren i simpel vinningskriminalitet og vold; Arbeidsledighet, stress, sult, smerte og lidelse, lavtlønnede, sosialt diskriminerte

Rus og narkotikavirksomhet; Avhengige som må ty til kriminalitet for å få narkotika, og menneskene som smugler og selger narkotiske stoffer

Hat, sinne og diskriminering, og motreaksjoner på diskriminering, og til dels konservativ ekskluderende kultur; fører til dårligere evne til refleksjon og empati, og fører til dårligere odds for ansettelse, altså arbeidsledighet, og fører til stress

Systematisk diskriminering; Gjør offerene dissassioserte med samfunnet, og bryter ned oppdragelse, samtidig som det skaper miljøer med en lokal konservativ ideologi

Dårlig oppdragelse; manglende evne til refleksjon og empati, og manglende evne til produktiv problemløsning

Ideologi; oppdragelse trenger ikke være positivt, og enkelte kan lære barna sine opp til å akseptere kriminalitet eller utøve kriminalitet, eller de kan læres opp av kriminelle venner eller kriminelle miljøer

Miljø; Å befinne seg i miljøer og områder med kriminalitet og dårlige sosioøkonomiske forhold normaliserer vold og vinningskriminalitet, og bryter ned oppdragelse

Stress; Fører til dårlig oppdragelse (for stressede foreldre sine barn, og stressede barn -- som ikke lærer), ødelegger utdannelse (stress ødelegger barns evne til å lære), og fører til vold grunnet dårligere impulskontroll i perioder med stress

---

Usynlig kriminalitet er også en faktor;
Bedre sosialt tilpassede individer stjeler fra arbeidsgivere og familie og venner, i stedet for å stjele fra fremmede -- og havner ikke i kriminalstatistikken, selv om de er kriminelle.
Det samme gjelder vold og voldtekt -- hvor voldtekt er spesielt interessant, da 9% av norske kvinner og 13% av amerikanske kvinner har blitt voldtatt i løpet av livet (gjennomført eller påbegynt voldtekt, hvor definisjonen er penetrering)

Jeg har sikkert glemt noe, som godt kan legges til.

Så kan vi se på Sverige etterpå, når listen over årsaker er mer komplett.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilken frihet er det snakk om her? Får ikke trans-personer reise med offentlige busser for er forbeholdt sis-personer? Kan de ikke få kredittkort? Joda, det finnes selvsagt noen idioter som mobber eller diskriminerer mot trans-personer, men dette er jo allerede ettertrykkelig forbudt i eksisterende lovverk. Det det gjerne er snakk om er noe som går sterkt ut over andres frihet og det er noe venstresiden blir stadig verre på.

Man kan fx ha en mann som sier "Idag føler jeg at jeg er kvinne" og da alt slikt må aksepteres uten motforestillinger lar man vedkommende bruke damedusjen på bassenger sammen med forskremte jentunger. Ingen på venstresiden  tenker på deres frihet eller rettigheter. Eller hva med personen i England som ble dømt for å ha voldtatt flere damer. Vedkommende tok på seg en parykk og kalte seg "Karen White". Slikt måtte man selvsagt respektere og ikke tenke over konsekvensene av så vedkommende ble satt i kvinnefengsel hvor voldtektene fortsatte.

KAREN-WHITE-TRANS-735907.jpg

Må bare gratulere deg med utholdenhet her, for jeg har gitt opp å diskutere med han... Bare sprøyt som kommer frem. Høyresiden er ansvarlig for all dritt, og ferdig med det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

* Ansvarlig for rasisme og diskriminering av minoriteter som skiller seg ut fra en hovedgruppe som har etablert makt i vestlig kultur, og ansvarlig for å opprettholde skjeve fordelinger av rettigheter og makt i egne land, og i mindre grad -- på verdensbasis-

Men jada -- bare feilrepresenter meningene mine.

---

...argumentasjonen min er omtrent like krass, diskriminerende ovenfor spekteret som høyresiden er spredt ut over og unyansert som høyresiden her på forumet i snitt bruker om muslimer.
Det er helt sikkert tilfeldig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hersketeknikk.

Rasisme går alle veier.

Fra konservative arabere mot alle hvite, afrikanere, asiater og jøder.

Fra konservative jøder mot alle hvite, afrikanere, asiater og arabere.

Og 

Fra venstrevridde arabere mot alle hvite, afrikanere, asietere og jøder

Fra venstrevridde jøder mot alle hvite, afrikanere, asiatere og jøder.

Det er derfor det blir helt feil å si at rasisme er noe hvite gjør mot fargede.

Diskriminering i dating er knapt nok verdt å nevne -- selv om også det er et stort sosialt problem både for fargede som blir sammen med en hvit, og blir diskriminert som par, og fargede som ikke har gitt opp å date hvem som helst med lignende utdannelse og utseende, fordi konservative i stor grad simpelthen ikke liker fargede.

Mange konservative som dater fargede, meg inkludert. Mange konservative som ikke er hvite, dater de også bare hvite.

Det finnes nok strøk etter hvert hvor asylanter har skapt ghettoer hvor kriminell ungdom skaper problemer.
Men igjen -- det gjelder også for hvite fattige strøk, og handler nettopp om at det er fattige strøk med et knippe konservativt tenkende ungdommer som tror de har rett til å gjøre hva de vil med andre.

Kan du nevne et hvit fattig strøk i en av Oslo storbyer som har samme problemer med ungdomsgjenger som østkanten i Oslo?

Det tar bare et par generasjoner før de liberale blant dem er totalt integrert,

Kan du nevne et eneste land hvor muslimer har flyttet inn til et område og et par generasjoner senere så har de blitt totalt integrert?

Din visjon har ingen rot i virkeligheten.

Problemene er alle skapt av høyre side:

Denne trenger jeg ikke å kommentere, men viser hvor ekstrem du er.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

* Ansvarlig for rasisme og diskriminering av minoriteter som skiller seg ut fra en hovedgruppe som har etablert makt i vestlig kultur,

Det er et kjent fenomen at venstresiden i stor grad er faktasesistente når det gjelder innvandring og Islam, og at de baserer seg på ideer som har lite rot i virkeligheten. Det har vært gjort undersøkelser i mange land om folk synes det er greit å få en nabo eller svigersønn av annen etnisitet eller religion. Resultatet er ganske så klart, de mest rasistiske og fordumsfulle var i India og Midtøsten mens vest-Europa hadde de minst rasistiske og minst fordomsfulle folkene. Legg til en kultur støttet av Islam som sier at kvinner er mindreverdige og hvor de fortsatt defacto har slavehandel og hvor menneskerettigheter er et fremmedord.

Ja, venstresiden tror faktisk de skal kjempe mot rasisme og diskriminering i vesten med masseimport av folk fra en region hvor mange er langt verre enn nazier. Og som om det ikke er nok så angriper venstresiden alle som setter spørsmål ved om dette er fornuftig eller som reagerer på konsekvensene og kaller dem Islamofobe og/eller rasister.

Hva er det naturlig å forvente som resultat av masseinnvandring fra områder hvor en stor andel av befolkningen er rasister og kvinnehatere som driter i menneskerettigheter? Overfallsvoldtekter, organiserte seksuelle overgrep mot barn, vold og rå kriminalitet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Holdningene dine viser nettopp hvorfor det jobbes med dette på venstresiden.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Holdningene dine viser nettopp hvorfor det jobbes med dette på venstresiden.

Nøyaktig hva synes du er galt med holdningene mine? At jeg reagerer på at venstresiden igjen er villige til å ofre kvinner og barn for en fiks idé? At jeg i motsetninge til mange på venstresiden er opptatt av konsekvenser politkken kan få?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det opplevde en danske for å ha postet på Facebook "Vi lever i dag med koranklodser i gaderne, militærbeskyttelse af den jødiske synagoge i København og konstant politibeskyttelse af politikere, debattører og journalister, der har kritiseret islam..."

Og mye av samfunnsdebatt og spredning av info går via sosiale medier idag, men det skal ikke så mye til for å bli sperret ute om man antas å ikke være 100% politisk korrekt. Dette gjelder både Facebook og Twitter og det er på ingen måte nødvendig å ha oppfordret til vold. Personer på venstresiden som har kommet med trusler og oppfordringer til vold mot meningsmotstandere er derimot helt trygge på sosiale medier. Det er til og med en journalist som har kommet med drapstrusler mot Sylvi Listhaug, null problemer.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Se på USA eller Russland for hvor galt det kan gå om ikke konservative lærer seg toleranse.

Er egentlig ferdig med å diskutere med deg for du kommer bare med masse udokumentert tull, men her kan jeg bare ikke dy meg: Hvis du tror det verste som har skjedd i Russland i det tyvende århundrede er konservativ politikk, så skal jeg bare nevne noen land som har tatt i bruk en totalitær venstre-sidig ideologi: Sovjet, Cuba, Kina, Venezuela.

Kanskje du forstår hva jeg sikter til, eller er det også høyresidens skyld at flere millioner døde kanskje?

"toleranse"  :rofl:

Endret av T.A298
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er det du ikke kan si uten at politiet kommer på døren?

Har du hørt om "Count Dankula"? En fyr som forteller en vits, og blir arrestert. Og dømt, om jeg ikke husker feil.

There you go. Tror du Norge og andre vestlige land er så veldig langt unna? 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...