Gå til innhold

Hvorfor skjønnmaler venstresiden Islam?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som kan forklare hvordan venstresiden ble hjernevaksket?

"Venstresiden" har alltid vært mer internasjonalt anlagt og tolerante med det som er anderledes enn den nasjonalistiske høyresiden.

Faktisk er eneste forskjellen mellom kommunister og fascister at førstnevnte var internasjonale, mens sistnevnet var nasjonalistiske sosialister.

• Liker 1
Lenke til kommentar

"Venstresiden" har alltid vært mer internasjonalt anlagt og tolerante med det som er anderledes enn den nasjonalistiske høyresiden.

Dette har fint lite å gjøre med toleranse. Islam er antagelig den mest intolerante politiske bevegelsen som finnes så man kan ikke si at noen kjemper for toleranse når de kjemper for Islam.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Dette har fint lite å gjøre med toleranse. Islam er antagelig den mest intolerante politiske bevegelsen som finnes så man kan ikke si at noen kjemper for toleranse når de kjemper for Islam.

Jeg sa intet om toleranse innen Islam ... jeg gjorde en observasjon om toleransen til venstresiden (og den manglende toleransen til høyresiden).

• Liker 2
Lenke til kommentar

jeg gjorde en observasjon om toleransen til venstresiden (og den manglende toleransen til høyresiden).

Da tror jeg du lever i fortiden. Idag er store deler av venstresiden mot yttringsfrihet og for streng sensur. De kaller det riktignok ikke sensur, men "no plattforming". Idag er det høyresiden som står for toleranse og (yttrings)frihet.

Jeg vet ikke når dette snudde, om det var da venstresiden gjorde knefall for Islam eller da venstresiden hadde tatt over kontrollen av det meste av media.

Voltaires «Jeg er dypt uenig i det du sier, men vil kjempe til min død for din rett til å si det» ville ingen på venstresiden lengere finne på å uttale, nå er det høyresiden som har tatt over uttrykket.

Endret av robertaas
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Voltaires «Jeg er dypt uenig i det du sier, men vil kjempe til min død for din rett til å si det» ville ingen på venstresiden lengere finne på å uttale, nå er det høyresiden som har tatt over uttrykket.

Hverken venstre eller høyresiden er tilhengere av frihet ... tvert imot de er begge fiender av samme, om enn detaljene og retorikken varierer noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Den politiske venstresiden har i flere hundre år i Europa kjempet mot den kristne kirkens makt og alt den står for. Kirken har for dem stått for kvinneundertrykkende, forhistorisk moral, korstog og dobbeltmoral. De har helt åpent konfrontert, kritisert og karrikert kirken og alle i den.

Og så kommer Islam som er langt mere fiksert på trusler, vold, forhistorisk moral og undertrykking av kvinner og alle annerledes tenkende. Da legger hele venstresiden seg plutselig langflate. Og ikke bare det, de angriper alle som tør ytre seg kritisk om islam og stempler dem med alle negative karakteristikker de kan komme på, de prøver få dem utestengt fra sosiale plattformer. Og bare det å henvise til statistikk er nok for at man i noen Europeiske land mister jobben eller settes i fengsel for å si noe om Islam som ikke er rosende. Da er det plutselig "hatretorikk".

Når muslimske gjenger i flere Europeiske land driver messevoldtekt av barn så benekter man så langt man kan at det er annet en enkeltstående tilfeller og at det ikke har noe med Islam å gjøre. Og man har gjort mye for å stanse etterforskningene. Ved terrorangrep hvor Islamister gjør det som Islams stifter har gjort, det som det står i Koranen at de skal gjøre og selv om de roper at de gjør angrepet i Allahs navn så nekter venstresiden så langt de kan for at det har noe med Islam å gjøre.

Når en islamsk gruppe som har sverget troskap til IS halshugger noen skandinaviske damer i Marokko så skal bruker ingen av avisene som omtaler saken ordet "halshugge" og de nekter så langt de kan for at det kan ha noe med Islam å gjøre.

Og privilegier og likestillling som kvinner har kjempet lenge for å få gjennom reverserer man raskt og uten diskusjon om det i det hele tatt kan tenkes at noen muslimer kan bli støtt av det.

Er det noen som kan forklare hvordan venstresiden ble hjernevaksket?

På hvilken måte skiller høyresiden seg fra disse karakteristikkene av venstresiden? Vi har hatt høyre-regjering i over 5 år nå, hvorfor "fikser de ikke Norge"?

Lenke til kommentar

Når en islamsk gruppe som har sverget troskap til IS halshugger noen skandinaviske damer i Marokko så skal bruker ingen av avisene som omtaler saken ordet "halshugge" og de nekter så langt de kan for at det kan ha noe med Islam å gjøre.

Var et sterk ønske fra høyre siden at denne saken skulle spres minst mulig. og vel litt av samme grunnen som at det ikke fokuseres på kroppsdeler som ligger strødd etter vestlig bombing.

Lenke til kommentar

På hvilken måte skiller høyresiden seg fra disse karakteristikkene av venstresiden? Vi har hatt høyre-regjering i over 5 år nå, hvorfor "fikser de ikke Norge"?

Det er kun sosialdemokratiske partier i regjeringen.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så om du spør en på venstresiden om hvorfor han/hun elsker innvandrere men hater undertrykkelse, så forventer du at han/hun skal bli stum? Nei selvsagt gjør du ikke det, men likevel så høres det jo ut som du har kjørt denne fiktive debatten i hodet ditt og konkludert med at de ikke har et godt svar på spørsmålet ditt.

Det jeg foreslår er at du heller går frem med å spørre spørsmål, fremfor å forvente tilsvar til dine konklusjoner.

Om det foregår fiktive debatter i noens hode så er det ikke i mitt. Hvor ser du at jeg nevner innvandrere?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Det er kun sosialdemokratiske partier i regjeringen.

Aha, for fremtiden; hva er egentlig høyresiden da? Finnes det partier i Norge?

Lenke til kommentar

Aha, for fremtiden; hva er egentlig høyresiden da? Finnes det partier i Norge?

I Norge er den politiske høyresiden uorganisert, marginalisert og ikke representert. Husk at selv Frp fører en politikk som er langt langt til venstre for den politikken som fx Obama førte og i USA ville man stemplet Frp som venstreekstreme. 

Det er kun i ekkokammeret som det meste av norsk presse og debatt utgjør at man tror at man har partier fra høyredsiden på Stortinget.

• Liker 2
Lenke til kommentar

I Norge er den politiske høyresiden uorganisert, marginalisert og ikke representert. Husk at selv Frp fører en politikk som er langt langt til venstre for den politikken som fx Obama førte og i USA ville man stemplet Frp som venstreekstreme. 

Det er kun i ekkokammeret som det meste av norsk presse og debatt utgjør at man tror at man har partier fra høyredsiden på Stortinget.

Det er avhengig av hvilken høyreside du snakker om.

På den økonomiske aksen så er det ingenting unormalt. Norge har alltid vært litt på venstresiden, men vi har partier som ønsker høyrevridde reformer. 

Men en trend vi har sett de siste tiårene er at partier har flyttet seg fra konservative nasjonalister til sosialliberale globalister. De fleste nordmenn er ikke like sosialliberale eller globalister som partiene og mediene i Norge, og derfor føler flere nordmenn at institusjonene representerer dem ikke lenger.

Her er en graf som beskriver hva jeg snakker om.

ZCjudUG.png

Endret av Camlon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...