chico Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Hei, ønsker meg etterhvert et 300D kamera. Er det noen som kjenner til hvordan en 35 - 80 linse, som fulgte med et EOS 1000 F kamera, vil fungere med dette kameraet. Evt i forhold til linsa som er med i pakka til 300D... Lenke til kommentar
Åkken Bom Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Hei, ønsker meg etterhvert et 300D kamera. Er det noen som kjenner til hvordan en 35 - 80 linse, som fulgte med et EOS 1000 F kamera, vil fungere med dette kameraet. Evt i forhold til linsa som er med i pakka til 300D... Hva er lysstyrken på det objektivet? Uansett vil du med 35-80 ha 56mm på max vidvinkel, noe som kan bli litt lite. Om du ikke har penger til å kjøpe deg en vidvinkel som har max 20mm som minste zoom bør du kjøpe 300D med 18-55mm. Det er ikke noe kjempeflott objektiv, men er absolutt verdt de få kronene man gir for det. Ellers passer alle Canons EF-objektiver på 300D. Lenke til kommentar
Elph Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Testet nettopp min EOS 300D med den gamle linsa fra EOS100F'en nå, jeg har en slik 35-80mm f4-5,6 USM som fungerte helt greit på min EOS300D, fukuserte raskt og greit, tok noen bilder som så helt ok ut. Denne linsa får jo en del mindre vidvinkel enn 18-55mm som følger med i pakka, og litt bedre tele, men er vel neppe noe kvalitetsobjektiv noen av dem. Anbefaler deg å kjøpe 2-3 objektiver med fast brennvidde og høy lysstyrke jeg, har gode erfaringer med min Canon EF 50mm f1,8 II (950kr) og EF 85mm f1,8 USM (ca 3000kr fra USA, har handlet mye hos www.bhphotovideo.com og er veldig fornøyd, seriøse, raske og gode priser) og min Sigma 24mm f1,8 disse fyller det spekteret jeg vanligvis fotograferer i, og jeg har en 70-200 mm canon linse i tillegg til litt lengre hold. Savner igrunn ikke noen større vidvinkel enn 24mm, det duger fint til helfigur bilder av mennesker innendørs. Har også oppdaget fordelene med å gjøre opptak i RAW format, større frihet og skarpere og bedre bilder er min erfaring. Men dette krever ett minnekort med en viss størrelse, får 66 bilder på min Sandisk Ultra 512MB, noe jeg synes er i minste laget. Vel det dobbelte i jpg format, beste kvalitet/oppløsning Foto er gøy, og dslr åpnet en helt ny verden av muligheter for meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå