AnonymDiskusjon Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 Jeg leverte inn for over 1 måned siden et headset til service/reparasjon. Den tydet på å være defekt. Den viste defekte tegn innen åpent kjøp tiden til Power. På siden deres står det at service normalt tar opptil 3 uker. Men nå har det gått over 1 måned uten at servicen har fått noen oppdatering en gang. Det står kun at den er blitt levert inn. Jeg har kontaktet kundesenter 2 ganger for å be om oppdatering, de sier de har gitt beskjed til riktig varehus og at jeg skal få tilbakemelding, men har ikke fått noe slikt og det har gått over 1 uke på dette. Jeg synes det tar alt for lang tid for å få headsettet fikset, eller til og med kun en oppdatering. Har jeg noe rett eller krav på et nytt et her? Synes det er dumt at jeg som forbruker skal gå så lang tid uten noe som skjer, og «trenger» headsettet. Det er støydempende headset som jeg trenger for å fokusere på jobb da jeg sitter i åpent landskap. Anonymous poster hash: a41f1...53d Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 Ikke nevn noe om jobb når du snakker med de. Da risikerer du å måtte krangle lengre på å få det du har krav på. Dersom du er avskåret fra å bruke varen i mer enn 1 uke så har du krav på lånegjenstand dekket av butikken/selger, så lenge dette ikke pålegger selger urimelige kostnader eller ulemper. Lånegjenstanden skal da dekke de grunnleggende funksjonene til varen du kjøpte. Dvs det trenger ikke å være et like bra produkt som du kjøpte, men de skal kunne gjøre tilsvarende jobb. Når det gjelder gjennomføring av avhjelp(reparasjon eller bytte) generelt så har du krav på at det skal gjøres innen rimelig tid. Rimelig tid er definert som rundt 5 uker. Dersom du har fått lånegjenstand kan denne strekkes noe lengre. Men det har du altså ikke her, så du er nå rundt eller over grensen for hva som anses som rimelig tid. Siden selger ikke har klart å gjennomføre avhjelp innen rimelig tid(ca 5 uker) så kan du nå kreve å få hevet kjøpet. Når varen er såpass ny betyr det i praksis at du får tilbake det du betalte for det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå