TanzElectrik Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 Var i Japan i desember og der drakk jeg jo veldig mye forskjellig alkoholholdige drikker, men en av drikkene som jeg virkelig likte var Kirin 氷結 (Hyoketsu). Selvfølgelig er jo ikke dette noe du akkurat kan gå på Vinmonopolet for å plukke opp (ei heller på Systembolaget i Sverige), så er det mulig å få bestil dette hit på en eller annen måte? Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 (endret) Viss du finner en butikk som sender til Norge er det bare å bestille,men du må betale en del ekstra avgifter for import av alkohol: Alkoholavgift på 24,7 kroner pr. liter (Basert på 5% alkohol). Miljøavgift på drikkevareemballasje (metall) 5,79 pr. boks. Grunnavgift på boksene på 1,19 pr boks. Toll på 1,28 pr liter. Mva. på 25% på varene, frakta og avgiftene. F.eks viss du importerer 24 bokser med Kirin Hyoketsu og du kjøper de til 120,- totalt pluss 300,- i frakt,vil regnestykket se slik ut: Innkjøpspris: kr 120,00 Frakt: kr 300,00 Avgift på alkohol: kr 22,07 pr. liter, kr 174,79 Miljøavgift på drikkevareemballasje (metall): kr 5,79 pr. emballasjeeining, kr 138,96 Grunnavgift på eingongsemballasje: kr 1,19 pr. emballasjeeining, kr 28,56 Toll kr 1,28 pr. liter kr 10,14 Meirverdiavgift 25 % kr 193,11 Totalt å betale: kr 965,57 Pris pr. boks vil da ende på 40,2 NOKKilde:https://www.toll.no/no/varer/alkohol-og-tobakk/privat-import/ Endret 6. januar 2019 av Malmern 1 Lenke til kommentar
TanzElectrik Skrevet 6. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2019 Herregud, det der er jo faen meg kriminelt dyrt. Kanskje det er bedre å importere det til noen jeg kjenner i Sverige og bare ta det med hjem på kvota etter en handletur med noen kompiser. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 Blir kanskje litt billigere i Sverige, men om forhandler er utenom EU så blir det nok noen kroner der også Lenke til kommentar
TanzElectrik Skrevet 7. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2019 Blir kanskje litt billigere i Sverige, men om forhandler er utenom EU så blir det nok noen kroner der også Ja, dette ser ikke ut til å være noe som selges utenfor Japan i det hele tatt. Men, men, hvis jeg kan spare noen hundrelapper på å få det sendt til Sverige så betaler jeg gjerne 30kr per boks, så godt smakte det faktisk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Får følge litt med, de der var faktisk ganske gode. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Dette selges vel både på Rakuten og Nanuko, som sannsynligvis er enklere å handle fra enn direkte fra produsent?Tror det er Brewery som har agentur med Kirin for hele Skandinavia, du kan kontakte de å høre om de kan ta hjem dette produktet? Lenke til kommentar
TanzElectrik Skrevet 8. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2019 Har sett at Vinmonopolet tar imot spesialbestillinger av alt som importørene dems kan få tak i selv om de selv ikke har det i sortementet. https://www.vinmonopolet.no/vmp/spesialbestilling-og-privatimport Dette selges vel både på Rakuten og Nanuko, som sannsynligvis er enklere å handle fra enn direkte fra produsent?Tror det er Brewery som har agentur med Kirin for hele Skandinavia, du kan kontakte de å høre om de kan ta hjem dette produktet? Ja, kanskje det er verdt å høre med dem. Lenke til kommentar
TanzElectrik Skrevet 10. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2019 Så jeg hørte med de hos Brewery International, de hadde dessverre ingen mulighet/vilje til å få tak i drikken, der var det enten massevis for hele landet eller ingenting i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå