tepe2 Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 Heisan. Har kjøpt PS4 slim til min sønn. Han er 10 år. Ikke hatt Playstation før. Har skjønt at jeg må registrere en konto for han, hvor han kan laste ned spill / kjøpe spill online. Tips/triks for hvordan gå fram? Bør jeg registrere en konto på meg som voksen eller på han? Eller på begge? Jeg kan ikke helt utelukke at han skal få spille spill som har høyere aldersgrense enn hans alder. Jeg spiller ikke selv, og han har ingen søsken som kommer til å spille hverken nå, eller senere. Hva med en sånn Plus-konto? Har det noe for seg? Hvordan foregår betaling for spill man laster ned? (Vil at kun jeg skal ha kontroll på dette) Han får ikke laste ned eller kjøpe noe uten mitt samtykke. Han er flink å høre etter, så det bør uansett ikke være noe problem. Siden jeg er helt fersk, lurer jeg også på om det er noe annet jeg bør vite. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 Noen artikler som er relevante for deg: https://www.playstation.com/en-gb/get-help/help-library/my-account/access-and-details/how-to-use-playstation-4--to-create-a-sen-account/ https://www.playstation.com/en-gb/get-help/help-library/my-account/parental-controls/family-management/ Håper det er til hjelp. Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 6. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2019 Takker for linker. Lurer ennå på hva jeg skal gjøre. Helst vil jeg ha bare en konto. Enklest mulig. Bruker da min sønns opplysninger, men lyver på alder slik at han fremstår som 18 år gammel. Er det noen grunn til å ikke gjøre det, bortsett fra at han da kan spille spill han ikke er gammel nok til? Hvordan utføres betaling? Kort? Må betalers navn og kontohavers navn være likt? Sitter med en følelse av at jeg kommer til å angre i ettertid uansett hva jeg gjør. Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 (endret) Du kan oppgi feil fødselsdato og til og med feil land (jeg har gjort det, men naturligvis en bitteliten risiko for å bli avslørt), men anbefaler å oppgi riktig fødselsdato, som kan være din egen. Man legger inn betalingskort eller paypal og overfører penger til en lommebok. Du kan ikke ta ut pengene, bare bruke dem. Man må ha Playstation Plus for å spille online. Kan ikke endre brukernavnet, så kanskje greit å tenke litt over dette før man velger brukernavn, men kan alltids opprette flere brukere. Endret 6. januar 2019 av BVB09 Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 6. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2019 Takker for svar. Vet ikke om han kommer til å spille online med det første, så får vurdere om Plus har noe for seg. Hvis jeg kan overføre via Paypal så bør det vel ikke ha noe og si om betalers navn og kontohavers navn er ulikt. Håper jeg. Hvorfor anbefaler du å oppgi riktig fødselsdato? Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 (endret) Tror du kan få Playstation Plus gratis i 14 dager. Oppgir ikke navn når man oppretter en bruker, men fødselsdato og bosted (by/tettsted, postnummer). Mulig at du blir bedt om fødselsdato hvis du glemmer passordet. Endret 6. januar 2019 av BVB09 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå