Christian Thork Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Hei! Fant et gammelt barndomsspill som jeg spilte mye av i bhg og tidlig barneskolen. Vet noen hvor jeg kan få kjøpt det, eller lastet det ned? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2019 Evt. tilsvarende spill. Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 Første jeg fant når jeg søkte det opp:https://www.gamersgate.com/DD-TOR/tortuga-pirates-of-the-new-world 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 https://games.softpedia.com/get/Games-Demo/Tortuga-Pirates-of-the-New-World.shtml Download øverst til venstre Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 https://games.softpedia.com/get/Games-Demo/Tortuga-Pirates-of-the-New-World.shtml Download øverst til venstre Filename: Tortuga_demo.exe... Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2019 Fant originalspillet i skapet! Men, sliter med at spillet ikke liker å spille av.. Jeg fikk installert spillet, får opp menyen med "Play, uinstall etc". Trykker på play, så går det 2-3 sek, og bam. Programmet slår seg av.. Bruker en ekstern blu-ray/dvd spiller om det har noe å si. Den kjører på USB 3.0. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 Spillet er gammelt og designet for gammelt OS. Hvis kompatibilites-justeringer ikke fungerer så kan det lønne seg å bygge en retromaskin eller å kjøre VirtualBox eller noe lignende. Er det DOS-basert kan du sjekke ut DOSBox. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2019 (endret) Har en QX9650 rig liggende med et GTX9800. Burde vel være brukbart og ikke altfor nytt?Har en eldre HP maskin med Q6600 og 7970 fra AMD også. Kan godt prøve med den. Den er iallefall ferdig montert. Endret 7. januar 2019 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 (endret) Luksusproblem når det kommer til å få samlet noe hardware som ikke er for bra ...Recommended RequirementsProcessor: Intel Pentium III 1133MHz / AMD Athlon LE-1600Graphics: AMD Rage 128 Ultra 16MB or NVIDIA GeForce 2 MX 100/200 32MBSystem Memory: 64 MB RAMStorage: 512 MB Hard drive spaceDirectX 8 Compatible Graphics Card Så lenge du får installert Windows 95, 98 eller 2000 er du vel good to go. Jeg kjørte det meste av slikt i sin tid på Windows 2000 med greie resultater. Kan være litt pes å jakte på drivere nå så lenge etterpå. GOG.com pleier å bruke noe gratis mellomvare for å få gamle titler til å virke på moderne hardware, så mulig du kan prøve en slik løsning. Husker jeg kom over en Voodoo-wrapper f.eks Endret 6. januar 2019 av vidor Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 Ja, jeg har brukt en wrapper for å få eldre spill som Flåklypa og Geosmart til å kjøre på min x64-maskin. Har ikke så gode erfaringer med VirtualBox og spill, men wrapperen jeg lasta ned fungerte utmerket Brukte denne: http://dege.freeweb.hu/ Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 Ahh, Geosmart. Her snakker vi ekte nostalgi. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 7. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2019 Fikk det til å funke på Win 10. Kom såpass at jeg fikk "insert disc" error, til tross for at disken var i.. Lastet ned denne som jeg ble tipset om på en annen nettside, og den lot meg kjøre spillet uten plate. Nå har jeg spilt i noen timer, og artig var det. Kommer til å angre klokken 7 imorgen. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Windows 10 har overraskende god kompatibilitet til gamle programmer så lenge de holder seg innenfor mainstream API-støtte. Problemet ditt var mest sannsynlig gammel DRM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå