Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt når jeg tygger etter tannlegebesøk

aklla

Anbefalte innlegg

Jeg var hos tannlegen i går for å fikse en tann der en liten bit hadde falt av. Det var smertefritt før han fikser det.

Han måtte slipe overflaten så den var ujevn, så la han på ett eller annet for å bygge opp igjen tanna. Ganske enkel og problemfritt.

Men når jeg tygger nå, så kjennes det ut som om det er ett stort hull der, selv om overflaten så klart er helt ny og fin. Er det vanlig?

Blir det borte av seg selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt en lignende sak hvor en del av en hjørnetann var slått av og tannlegen slipte litt før han la fyllingen på - kjente det ikke før det skjedde, men etterpå merket jeg det litt i noen dager etterpå. Men det var veldig mild smerte og ikke noe jeg kjente med mindre jeg tygget med den.

Kun min personlige teori, men jeg tipper det er fordi det kan slipes nærmere nerven før fyllingen legges på og så ligger fyllingen og trykker på nerven i en kort periode før det "går seg til".

Om det er veldig vondt og/eller ikke gir seg i løpet av helgen, så ville jeg ringt tannlegen for å høre om det skal være slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...