Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matematikk spørsmål

Anbefalte innlegg

Heisann godt folk!

Jeg prøvde å ta opp matematikk 2p nå men klarte dessverre å stryke. Jeg skal klage på vedtaket for å muligens bli satt opp til en 2'er.

Men. Selv om klagen må behandles må jeg jo tenke videre hva jeg skal gjøre. Har vurdert å ta 2p som realfagskompetansevurdering, er dette lettere?

2p må bestås til våren nå, ellers får jeg ikke lærlingplass..

Har også vurdert å melde meg opp til 2p,1p-y og 2p-y for å få gode sjanser men odsen for at disse havner på samme dato er for stor..

Må ha generell studiekompetanse for å kunne få autorisasjon etter endt læretid, og da er det enten generell studiekompetanse eller å ha bestått alle programfag. Jeg har alle fag utenom gym som jeg ble fortalt at jeg ikke trengte å matte..

Burde jeg satse på realfagskompetansevurdering eller 1p-y og 2p-y samtidig? Er virkelig y mye lettere enn vanlig p som blir fortalt?

Takk for alle svar.

Hilsen småstredssa fyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke helt hva realfagskompetansevurdering er for noe, så om det er lettere eller ikke aner jeg ikke. Finner ikke noe av å søke på nettet heller?

Etter å ha tatt en kjapp kikk på eksamenene som var i høst på 2P og 2P-Y, vil jeg anslå at 2P-Y er litt enklere, men oppgavene var identiske med unntak av en. De ble også gitt samme dag.

https://www.matematikk.net/side/Eksamensoppgaver

Mitt tips er å lære hvordan du kan løse halvparten av oppgavene, og så gå opp til eksamen i vår. Hvis du klarer å løse halvparten av oppgavene perfekt burde du stå.

Lenke til kommentar

Realfagskompetansevurdering går ut fra det du har opparbeidet deg gjennom arbeid. Noen sier dette er lettere Mtp at "eksamen" varer i 1.5 time og du har en samtale enn 5 timer hvor du løser matte oppgaver..

Men skal ta å sjekke. Eksamen må bestås så da kjører vi på. Hvis 2p og 2p-y var så og si identiske har nok ikke den siste oppgaven noe spesielt å si.

Takker for svar så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...