DukeRichelieu Skrevet 8. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2019 Jeg tror ikke det er snakk om annet enn at folk flest rett og slett velger den vei som gir dem den største sjanse for å leve et liv med høy livskvalitet. Jeg tror du har for høye tanker om folk flest. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Jeg tror du har for høye tanker om folk flest. Kanskje du har for lave? 2 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 https://www.youtube.com/watch?v=W9goSxxnU8c Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 8. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2019 Kanskje du har for lave? Jeg har ingen plass sagt at jeg har lave tanker om folk flest, men jeg bestrider påstanden til tigerdyr ettersom jeg tror folk flest lar seg styre av tilfeldigheter og gjør minst mulig bevisste og selvstendige valg. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Folk tenker ikke selv, men gjør som de blir fortalt eller hermer etter majoriteten. Hvis noen forsøker på noe eget er de andre der for å fortelle at "det kommer aldri til å fungere, gjør som oss andre". Majoriteten har kurs mot et hamsterhjul som slutter å gi godbiter strakst man stiger av. Folk synes det er for skummelt å søke noe annet , det krever tross alt at man tenker, derfor fortsetter de å løpe i hamsterhjulet til gevinst for eieren av hjulet i stedet for å skape verdi selv. 3 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 (endret) Jeg har ingen plass sagt at jeg har lave tanker om folk flest, men jeg bestrider påstanden til tigerdyr ettersom jeg tror folk flest lar seg styre av tilfeldigheter og gjør minst mulig bevisste og selvstendige valg. Vitenskapen har bevist at fri vilje er en illusjon. Vi blir alle kontrollert av eksterne og interne faktorer som gjør det umulig å ta rene objektive og selvstendige valg. Endret 8. januar 2019 av PgUp Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Folk tenker ikke selv, men gjør som de blir fortalt eller hermer etter majoriteten. Hvis noen forsøker på noe eget er de andre der for å fortelle at "det kommer aldri til å fungere, gjør som oss andre". Majoriteten har kurs mot et hamsterhjul som slutter å gi godbiter strakst man stiger av. Folk synes det er for skummelt å søke noe annet , det krever tross alt at man tenker, derfor fortsetter de å løpe i hamsterhjulet til gevinst for eieren av hjulet i stedet for å skape verdi selv. Hva gjør du som er så annerledes? Genuint nysgjerrig. 2 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Ta DMT, mikrodoser LSD osv. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Vitenskapen har bevist at fri vilje er en illusjon. Nej det har den bestemt ikke. Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Dette er den typiske materialistiske tankegangen som regjerer om dagen. Bare vent, om hundre år vil nok arbeidsmarkedet være langt mer tilrettelagt for personlig velvære. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 [...] om hundre år vil nok arbeidsmarkedet være langt mer tilrettelagt for personlig velvære. Hvis det lønner seg... Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Hvis det lønner seg... Det er akkurat dette som kjennetegner den materialistiske tankegangen. Alt handler kun om profitt. I fremtiden vil nok lønnsomhet i større grad måles etter menneskers velvære og oppnåelse av overordnede visjoner, noe som er langt mer meningsfylt. Eksempler på dette finnes allerede i dag i form av non-profit organisasjoner. Klart man trenger penger for å opprettholde en bedrift, men i fremtiden vil nok pengene gå bort i fra å være et overordnet mål slik som det er i dag. Interessen vil ligge i menneskene og ikke i pengene, da forretningsfolk gradvis begynner å innse pengenes tomhet. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 (endret) “To know and not to do is really not to know.” ― Stephen Covey Man kan ikke fikse alle andre, men man kan fikse seg selv. Velg venner og læremestre som lykkes med å oppnå det de søker eller som lever opp til det de snakker om. Endret 9. januar 2019 av BadCat Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 9. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2019 Folk tenker ikke selv, men gjør som de blir fortalt eller hermer etter majoriteten. Hvis noen forsøker på noe eget er de andre der for å fortelle at "det kommer aldri til å fungere, gjør som oss andre". Majoriteten har kurs mot et hamsterhjul som slutter å gi godbiter strakst man stiger av. Folk synes det er for skummelt å søke noe annet , det krever tross alt at man tenker, derfor fortsetter de å løpe i hamsterhjulet til gevinst for eieren av hjulet i stedet for å skape verdi selv. Godt sagt! Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Føler det er mer dere som tror dere er annerledes uten å være det men føltes vel godt å ikke være en sheeple som er fornøyd med livet og en trygg jobb. 2 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Det kommer an på hvilke forskjeller du ser etter. Vi er alle mennesker med behov, ønsker og drømmer. Forskjellen er om man er konform eller finner sin egen vei. I tillegg så har man globalistene vedtar nye normer og bestemmer at alle skal være konforme, for det har de bestemt og den dagsorden implementerer de hver dag mens nordmannen nikker og smiler. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 (endret) Det kommer an på hvilke forskjeller du ser etter. Vi er alle mennesker med behov, ønsker og drømmer. Forskjellen er om man er konform eller finner sin egen vei. I tillegg så har man globalistene vedtar nye normer og bestemmer at alle skal være konforme, for det har de bestemt og den dagsorden implementerer de hver dag mens nordmannen nikker og smiler. Hvis man ser globalt er det jo nasjonalismen som er på oppsving nå. Norge er jo objektivt sett ett av de beste landene å bo i. Så å være konform i Norge er ganske logisk. Å ikke være konform nordmann ville vel vært å reise til India og bli buddhist. Å starte bedrift i Norge er da ganske så konform spør du meg. Du følger alle lovene og reglene staten setter opp og legger til rette for at du skal lykkes. Norge er et av de beste landene å lykkes å bli rik ved å starte noe selv i. Endret 9. januar 2019 av PgUp 2 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 9. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2019 Hvis man ser globalt er det jo nasjonalismen som er på oppsving nå. Norge er jo objektivt sett ett av de beste landene å bo i. Så å være konform i Norge er ganske logisk. Å ikke være konform nordmann ville vel vært å reise til India og bli buddhist. Å starte bedrift i Norge er da ganske så konform spør du meg. Du følger alle lovene og reglene staten setter opp og legger til rette for at du skal lykkes. Norge er et av de beste landene å lykkes å bli rik ved å starte noe selv i. Det du sier her gir ikke spesielt mye mening bortsett fra kanskje det siste og at Norge er et fantastisk land å bo i. Å følge lover og regler må (bør) man vel gjøre uansett hvor man er i den siviliserte verden? Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 (endret) Det du sier her gir ikke spesielt mye mening bortsett fra kanskje det siste og at Norge er et fantastisk land å bo i. Å følge lover og regler må (bør) man vel gjøre uansett hvor man er i den siviliserte verden? Og da er man på sett og vis konform. Mange steder i verden hvor folk ikke følger reglene. Betaler ikke skatt, sniker seg unna loven som blir dårlig opprettholdt, gjør opprør mot myndighetene etc. Vi lever i en boble i Norge der folk flest følger de reglene staten setter, og man kan dermed se på nordmenn som konforme. Endret 9. januar 2019 av PgUp Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 10. januar 2019 Del Skrevet 10. januar 2019 (endret) Det er ikke snakk om å bryte regler men at tanker og handling blir så formet av samfunnets normer at man i stedet for å tenke selv tar den standardiserte retningen som innebærer å kjempe i om smuler i jobbmarkedet for å betale regningene sine. Folk som jobber hardere på jobben enn de gjør med å forbedre seg selv, Det hjelper ikke å jobbe hardt på jobben år inn og ut når man feiler på flere av følgende punkter: Tenker ikke Utvikler seg ikke Bryr seg om hva andre mener eller forsøker å imponere andre Leser ikke bøker (av den typen man kan lære noe av) Er ikke bevisst på seg selv og omgivelsene Omgås negative eller ikke produktive mennesker Bruker tid på uproduktive/meningsløse diskusjoner med venner og bekjente Trener ikke og tar ikke vare på helsa Lar faktorer de ikke selv kan styre avgjøre om de er lykkelig eller ikke Hyller kjendiser og folk som kommer i mål med det de starter men gjør ikke noe selv Kritiserer andre som forsøker, men gjør aldri noe selv Bruker all fritid på noe som ikke er viktig for det man ønsker å oppnå Har ikke kontroll på personlig økonomi og er går stadig i 0 eller i minus Folk blir så lammet av å løpe i hamsterhjulet at alt de makter å gjøre på fritiden er ting som er gøy eller gir umiddelbar tilfredsstillelse. For eksempel å kjøpe flavor of the month (siste nytt av) av gadgedts enten de har råd eller ikke, enten det er nyttig eller ikke og bruke mesteparten av fritiden på meningsløst tidsfordriv. Årene går og plutselig står de der på siste stasjon uten å ha fått utrettet noe nevneverdig. Endret 10. januar 2019 av BadCat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå