Bjerknez Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Jeg er dog usikker på om tredjeparts plugins er mulig med Wordpress.com. Hvis det kun er plugins man finner i Wordpress biblioteket som er tillatt ville jeg nok styrt unna. Vertfall til den prisen. Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 9. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2019 Jeg har faktisk webhotell allerede, et som ikke er i bruk. Så WordPress.org installeres rett og slett direkte på webhotellet? Ja. Det var dyrt med business versjonen. Tror jeg må sjekke ut muligheten for å installere wp.org på webhotellet mitt. Bra du kom inn på det slik at jeg husket at jeg har det . Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Hvor har du webhotellet ditt? Mange webhotell i dag med respekt for seg selv bruker cpanel. Har du det vil jeg tro mulighetene er store for at du kan installere Wordpress på webhotellet via kontrollpanelet på webhotellet ditt. Da snakker vi kun noen få klikk så er du klar. Men husk at du må binde domenet ditt til dette webhotellet. Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 9. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2019 (endret) One.com Fant denne oppskriften, så jeg forsøker det litt senere . https://help.one.com/hc/no/articles/360000314205-Hvordan-installerer-jeg-WordPress-manuelt- Hvor har du webhotellet ditt? Mange webhotell i dag med respekt for seg selv bruker cpanel. Har du det vil jeg tro mulighetene er store for at du kan installere Wordpress på webhotellet via kontrollpanelet på webhotellet ditt. Da snakker vi kun noen få klikk så er du klar. Men husk at du må binde domenet ditt til dette webhotellet. Hei igjen Da har jeg faktisk fått installert wordpress på webhotellet. Superfornøyd . Det er jo enkelt, men en plass må man jo begynne. Er det nå jeg bør installere en annen pagebuilder- før jeg begynner å jobbe med siden? Endret 10. januar 2019 av Countryman Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Hei igjen Da har jeg faktisk fått installert wordpress på webhotellet. Superfornøyd . Det er jo enkelt, men en plass må man jo begynne. Er det nå jeg bør installere en annen pagebuilder- før jeg begynner å jobbe med siden? Wordpress har ikke noen pagebuilder fra før. Jeg anbefaler deg å teste ut litt forskjellige før du begynner for alvor og lage en hjemmeside. Det blir knotete når du senere skal bytte den ut med en annen. Men Elementor gratisversjon er en god start. Selv om jeg selv anbefaler Thrive Architect. Sistnevnte koster 69 dollar. Pro versjonen av Elementor koster rundt det samme tror jeg, men den summen må du betale vert år for Elementor. Med Architeckt betaler du kun en gang. Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 9. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2019 Men dette er noe jeg bør installere før jeg begynner å lage poster? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Men dette er noe jeg bør installere før jeg begynner å lage poster? Det kommer litt ann på, men ja, det lønner seg å installere denne tidlig ja. Spesielt hvis du skal bruke page builderen til å lage poster og sider. Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 9. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2019 (endret) Flotters Skal slutte å mase på deg nå, bare en siste ting her. Du skrev at pagebuilderen på siden jeg skrev på først, var gammel eller noe slikt. Var ikke det standard pagebuilder i wp? Er i så fall standarden bedre? Edit: Ser nå hva du skrev over. Sikkert jeg som ikke har skjønt helt hva en pagebuilder er for noe . Trodde det var hele "oppsettet" som man skriver inn et nytt innlegg i. Altså selve editoren. Endret 9. januar 2019 av torbjornhb Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Søk på youtube. Søker du på Elementor tutorial etc. Så får du en drøss med videoer som viser hvordan en slik pagebuilder virker Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 9. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2019 Takk . Ja, har brukt en del tid på å lese om dette nå. Sliter litt med å sette opp ftp klienten, men får lese og Google litt. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Ikke no galt i å lære seg å installere Worspress manuelt, men jeg råder deg til å bruke et webhotell som har dette på serveren allerede som kan installeres på domenet ditt med noen få klikk. Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 10. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2019 Jeg ser at One har et 1-click alternativ for installering, men har hadde allerede installert wp på serveren. Mulig jeg bare bør slette det jeg har lagt inn å starte på nytt. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. januar 2019 Del Skrevet 10. januar 2019 Jeg ser at One har et 1-click alternativ for installering, men har hadde allerede installert wp på serveren. Mulig jeg bare bør slette det jeg har lagt inn å starte på nytt. Ikke nødvendig det. Har du en Wordpress installasjon så har du det. Ingen grunn til å slette og installere på nytt. Så sant du ikke har fryktelig lyst Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 10. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2019 Ser den . Men får ikke til å koble til ftp klienten, og da sliter jeg med enkelte utvidelser som skal lastes opp. Tror dette er enklere når one legger inn noe ekstra greier på forhånd. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. januar 2019 Del Skrevet 10. januar 2019 Ser den . Men får ikke til å koble til ftp klienten, og da sliter jeg med enkelte utvidelser som skal lastes opp. Tror dette er enklere når one legger inn noe ekstra greier på forhånd. Bytt til ProISP. Case closed Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 10. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2019 Hehe . Kanskje det. Avtalen med One går faktisk ut nå. Men klarte å få det til, så nå må jeg forsøke meg litt fram. Lenke til kommentar
naldy Skrevet 12. januar 2019 Del Skrevet 12. januar 2019 (endret) For å koble til webhotellet med FTP trenger du en FTP klient. Til eksempel FileZilla. Koble til hostnavnet ftp.dittdomene.com på port 21 med brukernavnet og passordet du fikk av webhotellet. Hvordan du installerer WordPress finner du mange veiledninger om på nett, eller du kan (reklame for egen side) se på wpologi.no som er en voksende ressurs for WordPress. Helt gratis! 1 Klikk installasjon er jo det enkleste, men er ikke en forutsetning for å kunne bruke FTP eller andre tjenester. Vedr. sidebyggere så har jeg nylig testet flere av de mest kjente. De er enkle og geniale på en del områder, men..de fleste legger ofte til ekstreme mengder med ubrukt CSS og JS som lastes frontend (av bruker). Den som gir minst av dette er Beaver Builder, men den har også færrest funksjoner/muligheter. Det betyr ikke at du ikke bør bruke de, men det er greit å vite hva bakdeler de kan medføre.. WordPress versjon 5 kom nylig, og har sin egen sidebygger (om man kan kalle den det) Gutenberg. Endret 12. januar 2019 av naldy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå