Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Næringslokale til leie

Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

Hei

Noen som vet hvor man kan se etter næringslokaler til leie men ikke på Finn, det meste på Finn er for å maksimere inntekt for utleier, greit nok det.

men jeg ser etter næringslokaler som bare står og støver i Oslo, som ikke kan eller blir brukt til noe annet, slik at det kanskje muligens går litt utenfor prisjaget på Finn.

takker for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er litt vanskelig uten å gå via venner og bekjente. De som har lokaler de vil leie ut annonserer gjerne. De som har lokaler og ikke vil leie ut vil jo ikke leie.

Du må treffe den antagelig ekstremt lille gruppen som vil leie ut til under makredspris, men som ikke ønsker å annonserer det, men som tilfeldigvis finner tilfeldige folk på forum de kan leie ut til..

Lenke til kommentar

men jeg ser etter næringslokaler som bare står og støver i Oslo, som ikke kan eller blir brukt til noe annet, slik at det kanskje muligens går litt utenfor prisjaget på Finn.

Jeg tror du har mer suksess i å reise rundt og diskutere pris, enn å satse på at noen i Oslo sitter på et næringslokale som støver ned i vente på at du dukker opp. Prisjaget er der fordi markedet taler i utleiers favør, noe du dessverre må leve med.

Om det du skal drive med er så lite lønnsomt at du ikke kan ha et lokale i Oslo ville jeg rådet deg til å heller finne en plass utenfor Oslo.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Tror dere misforstår en smule, det finnes garantert mange kjellerlokaler i Oslo som ikke blir leid ut pga. gårdeier osv ikke ser noen verdi i det. lokaler som ikke kontorsnobber vil ha osv.

jeg vet bare ikke hvor jeg skal henvende meg for å finne disse. Finn heller mer mot disse kontorsnobbene.

Lenke til kommentar

Jeg kan nok tenke meg at det er en rekke ubrukte lokaler som støver ned, men ikke på grunn av latskap eller at de er kresen, men heller forsikrifter som utleier er forpliktig til å forholde seg til.. Som eksempelvis brannforskrifter, dette gjør at lokalene ikke kan leies ut til noe annet en lageroppbevaring eller lignende. Kan ikke brukes som butikk, næring, hybel etc grunnet mugg og råte, manglende rømningsveier, for dårlig ventilasjon etc..

Lenke til kommentar

Må ikke glemme arbeidstilsynet. De har mye å si når det gjelder næringslokaler. Og så kommer krav til universell utforming og tilgjengelighet med krav om heis, løftebord osv. I tillegg ventilasjonskrav, toalettfasiliteter, pauserom osv. Og når man har løst de fleste av utfordringene, enten ved ombygging eller disp, kommer brannkrav og ødelegger alt. Eller byantikvaren. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

er er fullstendig klar over hva som er lov eller ikke når det gjelder det jeg driver med (det er noe spesielt, og har noe andre regler og trenger ikke å følge alle standardlover, derfor er det lokaler som jeg kan bruke som folk ikke tror det er noen verdi i det) jeg lurer på hvor jeg kan få tak i næringslokaler utenfor Finn.

Lenke til kommentar

La meg gjette: Det du driver med trenger en god del strøm, men ikke utsyn. Gjerne svært lukket så det ikke kan luktes fra utsiden. Og gjerne på et sted som ikke diverse tilsyn kan dumpe tilfeldig innom... Og gjerne en utleier som ikke er så aktiv som de som annonserer på finn... 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tror dere misforstår en smule, det finnes garantert mange kjellerlokaler i Oslo som ikke blir leid ut pga. gårdeier osv ikke ser noen verdi i det. lokaler som ikke kontorsnobber vil ha osv.

jeg vet bare ikke hvor jeg skal henvende meg for å finne disse. Finn heller mer mot disse kontorsnobbene.

Jeg tror ikke vi misforstår, men dersom du vil leie lokaler eieren ikke ser noen verdi i, så er det jo ikke akkurat noe sted å "henvende" seg for å finne ut slikt, annet enn direkte til eieren.

Enten er eieren av et lokale interessert i å leie ut, og annonserer på diverse nettsider rundt omkring, inkludert Finn, eller så er ikke eier interessert i å leie ut, eller anser at det ikke er mulig å leie ut lokalet, og da vil det jo heller ikke være annonsert noe sted.

I Oslo i dagens marked får man vel leid ut omtrent hva som helst?

Dersom det er noe som står tomt, så er det sannsynligvis fordi eieren ikke er interessert i å leie ut.

Det finnes dessverre ikke noe offisielt register over uinteresserte eiendomseiere, eller kontor for tomme eiendommer som står å støver ned.

Jeg tror det beste er å gjøre som det står ovenfor, forsøk å finn et tomt lokale som passer for deg, finn ut hvem som eier lokalet, å kontakt eier direkte.

Eventuelt en kjeller i et vaskeri, fortrinnsvis noe i kyllingbransjen?

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...