AnonymDiskusjon Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Hei... Jeg har i lengre tid snakket med en dame, på et datingnettsted. Her så kostet meldingen rundt 10-20 kroner pr melding, noe som jeg i lengre tid trudde at vi begge parter betalte. Nå så viser det seg at hun jeg snakker med tydeligvis ikke betaler?? Hvordan vet jeg at det i det hele tatt er ekte det her? hva skjer, føler meg rundlurt Anonymous poster hash: 76261...f7a 2 Lenke til kommentar
3irik Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Hei... Jeg har i lengre tid snakket med en dame, på et datingnettsted. Her så kostet meldingen rundt 10-20 kroner pr melding, noe som jeg i lengre tid trudde at vi begge parter betalte. Nå så viser det seg at hun jeg snakker med tydeligvis ikke betaler?? Hvordan vet jeg at det i det hele tatt er ekte det her? hva skjer, føler meg rundlurt Anonymous poster hash: 76261...f7a Sender du melding til hennes nummer? Hva står i avtalen med datingnettstedet? Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Damer er så i manko at de ofte har gratis medlemskap. Men du kan jo godt ha blitt lurt, det skjer også i virkeligheten at vakre damer er noe ganske annet... 3 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 jeg skjønner godt du synes du har blitt svindlet. Jeg ville aldri vært medlem på en slik side men hver sin smak. 2 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Hei... Jeg har i lengre tid snakket med en dame, på et datingnettsted. Her så kostet meldingen rundt 10-20 kroner pr melding, noe som jeg i lengre tid trudde at vi begge parter betalte. Nå så viser det seg at hun jeg snakker med tydeligvis ikke betaler?? Hvordan vet jeg at det i det hele tatt er ekte det her? hva skjer, føler meg rundlurt Anonymous poster hash: 76261...f7a Dersom hun unngår å flytte samtalene over til et sted hvor det er gratis for deg, så lukter det ugler lang vei.. Hvordan reagerte hun på å få vite at du betaler? 5 Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 (endret) Se denne dokumentaren fra nrk. Gratis, Så skjønner du at du er svindlet ... https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/2015/MDDP11000115 ikke spol eller annet. Se hele. Endret 4. januar 2019 av Smultring77 1 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 (endret) Er ikke så lenge siden det var en god del saker i media rundt slike sider. Som regel er det ikke engang samme "dame" du får svar fra hver gang - de har en mengde ansatte som kun fokuserer på å sende meldinger som får deg til å fortsette "forholdet" og dermed betale mer. De holder arkiv over hva du har sendt tidligere, slik at andre ansatte kan svare på meldingene som om de var drømmedamen du tror du snakker med. Hold deg langt unna. Endret 4. januar 2019 av Zork 5 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Du må aldri betale for sånne sider, det er bare svindel og lureri alt sammen! Ho skriver med deg helt garantert fordi ho får en provisjon, sikkert 50%. 3 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Hvis det er som det var før er det vel en pensjonist/ufør i Spania du snakker med, vet at del slike chattefirmaer rekrutterte bofaste normenn i Spania som trengte og spe på trygda. De får betalt pr melding, for hver kontaktannonse de lager osv. Samme med disse kontaktelefonene som var populære en stund. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg tom waits for alice Skrevet 5. januar 2019 Populært innlegg Del Skrevet 5. januar 2019 (endret) Noen enkle tester: 1. Si at du heller vil snakkes på en gratis side. Om hun går med på det: 2. Si at du ikke er rik, men håper hun ikke vil ha deg for pengene. Om det tilsynelatende er greit: 3. Spør om hun vil møtes, på halvveien om avstanden er stor. Si at det er rimelig at dere betaler hver deres bilett og andre utgifter. Velg et sted du har lyst til å besøke selv om hun ikke kommer, så er ikke turen bortkastet om hun skuffer deg. Om det tilsynelatende er greit: 4. Om noe plutselig kommer i veien for henne, (problemer med bilen, syk bestemor, passet er gått ut, må ta ubetalt ferie fra jobben og har ikke råd, ...), som kan løses om du bare sender henne penger, så slett kontoen og ikke tenk mer på det. Hvis du derimot ender opp med å treffe en lys levende dame som insisterer på å betale sine egne middager, så kan du jo ta det fra der. Edit: Om hun liker å bli påspandert slikt, så er det greit det også. Da vet du i hvert fall hvor landet ligger. Geir Endret 5. januar 2019 av tom waits for alice 11 Lenke til kommentar
toth Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Har du forsøkt å be om nummer/email/chatte annet sted, så du slipper å betale? Hvis så, har hun motsatt seg dette? I så fall er det nok ganske garantert lureri. Hvis du ikke har forsøkt dette er du litt blåøyd, men bør hvertfall forsøke det nå. 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Når man betaler 10-20kr for å sende noen en melding, trenger man ikke lure på om man blir lurt. Uansett om det måtte være reelt eller ikke - noe det forøvrig helt sikkert heller ikke er, dessverre. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Av nysgjerrighet, når du skriver du har pratet med "henne" i lengre tid, hvor lenge og hvor mange meldinger til 10-20kr kan du ha sendt? Er også litt overrasket over at du ikke vet eksakt hvor mye meldingene koster. 10-20kr er ikke mye alene, men vil tro det fort blir noen hundre meldinger over tid. Lenke til kommentar
accer Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Svindel lang vei. Dem fleste plasser der gutter må betale er som regel 90% falske profiler. Ofte så sender chate plassene sånne random meldinger. Bruk heller gratis sider som du kan chate se profiler. betale om du vil det er nok det beste. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Hei... Jeg har i lengre tid snakket med en dame, på et datingnettsted. Her så kostet meldingen rundt 10-20 kroner pr melding, noe som jeg i lengre tid trudde at vi begge parter betalte. Nå så viser det seg at hun jeg snakker med tydeligvis ikke betaler?? Hvordan vet jeg at det i det hele tatt er ekte det her? hva skjer, føler meg rundlurt Ja, du er med stor sikkerhet blitt rundlurt. For mange år siden måtte jeg gjøre et kort oppdrag relatert til en datingtjeneste på WAP (til de som husker hva det er). Husker ikke om det var betaling per melding, men det var noe i den retning og betaling ble krevd inn via SMS. Min oppgave var noen forbedringer til chatverktøyet der en person som betales for å holde dialogen i gang sitter og chatter med mange forskjellige under mange forskjellige pseudonymer. I virkeligheten var det som oftest heller ikke kvinner de faktisk fikk chatte med.. Det er en rå "bransje" der svindel er reglen, ikke unntakelsen. Det er for dårlig at de får lov å holde på slik, men ofrene er jo bare noen ensomme menn (så hvem bryr seg?) og det er nok også et tilfelle av at når du endelig innser at du har blitt rundlurt, så er du for flau over det til å anmelde det og sådan får det fortsette. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå